2022-04-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fruktansvärt att en enda polis blev skadad av babianers stenkastning. Första kastade stenen borde ha resulterat i massiva åtgärder från polisens sida. Så massiva att babianerna inte skulle ha ens drömt om att invadera VÅRA gator på ett bra tag.

Babianer är mer civiliserade än det där skräpet. Babianmammor ger inte sten till sina ungar som de kastar på svenska poliser.
Citera
2022-04-25, 13:00
Medlem
Varför har inte en enda kristen företrädare tagit avstånd? Är hela jesuspacket lika blodtörstiga? I så fall tycker jag att det är dags att polis, militär och socialtjänst arbetar fram en slutgiltig lösning på kristendomsproblemet.
Citera
2022-04-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Men vad är det då som är fel på henne?
Narcisist kanske
Citera
2022-04-25, 13:04
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför har inte en enda kristen företrädare tagit avstånd? Är hela jesuspacket lika blodtörstiga? I så fall tycker jag att det är dags att polis, militär och socialtjänst arbetar fram en slutgiltig lösning på kristendomsproblemet.

Du har rätt, hoppas att den kristna högern löser problemet. Med islamisterna alltså.
Citera
2022-04-25, 13:05
Medlem
Citat:

Varför skulle en kristen vara mer "medmänsklig" än någon annan religiös?

Alla med svensk bakgrund är mer eller mindre kristna, även om vi inte går i kyrkan och t.om gått ur Svenska kyrkan har vi kristen moral och etik i grunden i vårat beteende. Vi har vuxit upp med kristna värderingar, inte muslimska - därför är gemene svensk äcklad av att muslimer kastar sten på vår poliskår.

Jag tror däremot att många kristna i Sverige, däribland jag, anser att Paludans koranbränning är jävligt primitiv och en billig grej att göra för att få politiskt genomslag vilket är förkastligt. Däremot försvarar jag ändå hans rätt till det, men inte gärningen i sig - det tror jag många också håller med om.

Varför skulle kristna börja gråta över Ebbas uttalande? De som röstar KD har nog vett nog att förstå att ur sin kontext låter det tokigt. Men tänker man lite och försöker förstå grunden till uttalandet tror jag nog de flesta människor som inte är helt känslostyrda förstår vad hon egentligen menade.

Hellre 100 skadade, kriminella muslimer än 100 skadade poliser. Svårare än så är det inte och är man emot den logiken har man helt ärligt ingenting i Sverige att göra.
Detta betyder inte att man vill se alla muslimer i Sverige skadade och vill skjuta dessa.

Däremot betyder det att man hellre ser att 100 personer av de som tänt eld på bussar, polisbilar och skadat tjänstemän med illvilja tar skada än de faktiska tjänstemän som varit levande måltavlor och varav 100 blivit skadade på sin arbetsplats.

Tycker man på riktigt att snuten förtjänar en sten i huvudet eller att skadas fysiskt på sin arbetsplats för att en pedofildansk har bränt deras bok, ja då har man ingenting i Sverige att göra. Kastar du en sten, ta emot en kula och förvänta dig inte att polisen sen hjälper dig när kroppen din börjar stelna.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-04-25 kl. 13:09.
Citera
2022-04-25, 13:06
Medlem
Citat:
Jehovas vill iaf ha en världsregering som lösning på all världens problem.
Citera
2022-04-25, 13:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Man får hantera upplopp på olika sätt, beroende på hur de uppstår.

Har upploppet uppstått pga att någon gripits, som ska gripas, då är förhindrandet olagligt i sig.

Provocerar någon är det förståeligt att man är arg, att man är arg innebär inte att man får ta till våld.

Den man nu var arg på var Ras- Musen, nu ställde polisen sig emellan och samlingen kunde inte nå Ras- Musen och utrycka sin ilska till honom. Då fick polisen ta stöten, då samlingen upplevde polisen skyddade Ras- Musen, vilket de gjorde med 20 poliser. Vid de tillfällena Ras- Musen inte var där visste inte folksamlingen det.

Ett fel polisen gjorde var att inte tala om att Ras- Musen inte var där, därav blev det kravaller fastän mötet var flyttat till annan stad, i ett av fallen.

Att det var riktat mot polisen, är det polisen säger, kanske för att skydda sig då man inte kunnat skydd allmänheten. Men det är fel, möjligen att någon velat ge poliser på käften, MEN, huvudorsaken är att de inte fick komma till Ras- Musen, och säga emot hans uttalanden, koranbränningen är en bisak i detta.

Tänk efter, polisen har misslyckats med att ge demonstranter och motdemonstranter lika utrymme.
Polisen säger inte sanningen om detta, utan hävdar bl a att det var kriminella, för att släta över sitt misslyckande.

100 poliser har skador säger polisen, vilket säkert är sant, men man nämner inte att 4 nånting blev kraftigt påkörda av poliser, poliser blir stressade, men bör kunna hantera fordon i den situationen.
Citera
2022-04-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Varför skulle en kristen vara mer "medmänsklig" än någon annan religiös?

Alla med svensk bakgrund är mer eller mindre kristna, även om vi inte går i kyrkan och t.om gått ur Svenska kyrkan har vi kristen moral och etik i grunden i vårat beteende. Vi har vuxit upp med kristna värderingar, inte muslimska - därför är gemene svensk äcklad av att muslimer kastar sten på vår poliskår.

Jag tror däremot att många kristna i Sverige, däribland jag, anser att Paludans koranbränning är jävligt primitiv och en billig grej att göra för att få politiskt genomslag vilket är förkastligt. Däremot försvarar jag ändå hans rätt till det, däremot inte gärningen i sig - det tror jag många också håller med om.

Varför skulle kristna börja gråta över Ebbas uttalande? De som röstar KD har nog vett nog att förstå att ur sin kontext låter det tokigt. Men tänker man lite och försöker förstå grunden till uttalandet tror jag nog de flesta människor som inte är helt känslostyrda förstår vad hon egentligen menade.

Hellre 100 skadade, kriminella muslimer än 100 skadade poliser. Svårare än så är det inte och är man emot den logiken har man helt ärligt ingenting i Sverige att göra.

Nu var det inte 100 utan 300, till att börja med. Och skjuta skarpt betyder skjuta för att döda, inget om att skjuta i benen. Polisens dumdumkulor dödar obevekligen även i benen om offret inte får avancerad vård inom minuter. Och det skulle 300 inte få.

Nästa gång en koran bränns kanske muslimerna säger ”varför skjuter vi inte ihjäl 10000 kristna”? Är det också ok?
Citera
2022-04-25, 13:13
Medlem
Citat:
Nu var det inte 100 utan 300, till att börja med. Och skjuta skarpt betyder skjuta för att döda, inget om att skjuta i benen. Polisens dumdumkulor dödar obevekligen även i benen om offret inte får avancerad vård inom minuter. Och det skulle 300 inte få.

Nästa gång en koran bränns kanske muslimerna säger ”varför skjuter vi inte ihjäl 10000 kristna”? Är det också ok?

Varför skulle det vara okej att 10000 kristna skjuts ihjäl för att en dansk valt att bränna ett fysiskt föremål?

Är det en rimlig jämförelse tycker du?

Ingen har någonsin sagt att muslimer ska skjutas för att de är muslimer. Däremot har det uttalats att om du brukar dödligt våld mot en polis, så ska du enligt svensk lag utan problem som polis kunna skjuta skarpt tillbaka.

Jag personligen ser mycket hellre att en person som medvetet försöker skada och t.om döda en polis förtjänar en salva i ben eller torso.
Detta betyder återigen inte att man fritt ska skjuta muslimer. Detta hade jag stått fast vid om det var 100 skinnskallar eller 100 AFA-vurmare som hade kastat sten eller tillhyggen mot polis i uppsåt mot att skada alternativt döda.

Nu är det i regel nästan uteslutande muslimer eller kommunister som gör detta. Jag har aldrig i mitt långa liv sett en t.ex Moderat som stått och kastat sten eller bränt upp polisbilar. Har du gjort det?

Om någon hoppar på dig på gatan för någonting som en kille två kvarter bort har gjort, tycker du att du har rätt att försvara dig mot påhoppet eller står du och tar emot smällarna snällt för att du inte vill skada den som misshandlar dig?
Citera
2022-04-25, 13:23
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag har tänkt lite mera på all kritik som EB mött efter sina uttalanden o saltade rubriker som ex; ”Menar hon att man ska skjuta mot mammor och barn?”

Jag tror att dom flesta reagerade ungefär som mig; Va sa hon?!! o sen; finns det ens 100 islamister i Sverige? (jo, det gör det i alla fall runt ett par tusen)

Jag tycker att det kändes kusligt att så många poliser blev skadade i tjänst o kan inte låta bli att tycka att hennes ilska till viss del är befogad o det ”Frågan varför verkanseld uteblev är fullt legitim.”
https://www.smp.se/ledare/trottsamt-teaterdrev-mot-ebba-busch-65c46a94/

Jag funderade över va som gjorde att EB reagerade så starkt o spekulerar såklart bara men jag tror att en kristet troende person ser annorlunda på saken än en icke troende, som jag ex.

Ta bara som ex att KD tidigare sagt nej till böneutrop- tror att det bara va M av partierna som stöttade henne då.

Sedan kan ju hela grejen Islam kontra kristendom va en laddad fråga för dom som är direkt berörda - dom som är insatta brukar räkna med att ca 2-3% av Sveriges kristna befolkning är aktivt troende o det blir ju inte så många egentligen.

Tänker man på att kristna är en minoritet som är väldigt utsatt runt om i världen så kanske allt klarnar lite till. KD tar upp denna verklighet bl a i "Motion 2021/22:1708 Skydd av kristna i världen".

Fast nu får ju EB inte bara kritik utan även stöd för sitt uttalande; "Efter kritikstormen – Busch får medhåll från partikamrater."
https://sverigesradio.se/artikel/efter-kritikstormen-busch-far-medhall-fran-partikamrater

Det skulle va intressant att höra va ni andra tror om hennes uttalande o varför hon reagerade så starkt.
Senast redigerad av KnackehaxanMia 2022-04-25 kl. 13:31.
Citera
2022-04-25, 13:31
Medlem
Citat:

Nä, nu fabulerar du våldsamt igen. Polisen skjuter alltid varningsskott först, som är skarpa.

Kastar kristna sten mot polis skall de givetvis bemötas på samma sätt. Vem har sagt något annat? Nu är väl dock risken för våldsamma upplopp, blåljussabotage och 100 skadade poliser, rätt liten om någon skulle få för sig att bränna en bibel ens i bibelbältet.

Om hot om våld för förhindra yttrandefriheten så närmar man sig ett sluttande plan vad gäller demokrati, frihet och inte minst trygghet i samhället.
Citera
2022-04-25, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Du har rätt, hoppas att den kristna högern löser problemet. Med islamisterna alltså.

Ge mig vapen, så kör jag sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in