Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Varför har inte en enda kristen företrädare tagit avstånd? Är hela jesuspacket lika blodtörstiga? I så fall tycker jag att det är dags att polis, militär och socialtjänst arbetar fram en slutgiltig lösning på kristendomsproblemet.
Varför skulle en kristen vara mer "medmänsklig" än någon annan religiös?
Alla med svensk bakgrund är mer eller mindre kristna, även om vi inte går i kyrkan och t.om gått ur Svenska kyrkan har vi kristen moral och etik i grunden i vårat beteende. Vi har vuxit upp med kristna värderingar, inte muslimska - därför är gemene svensk äcklad av att muslimer kastar sten på vår poliskår.
Jag tror däremot att många kristna i Sverige, däribland jag, anser att Paludans koranbränning är jävligt primitiv och en billig grej att göra för att få politiskt genomslag vilket är förkastligt. Däremot försvarar jag ändå hans rätt till det, men inte gärningen i sig - det tror jag många också håller med om.
Varför skulle kristna börja gråta över Ebbas uttalande? De som röstar KD har nog vett nog att förstå att ur sin kontext låter det tokigt. Men tänker man lite och försöker förstå grunden till uttalandet tror jag nog de flesta människor som inte är helt känslostyrda förstår vad hon egentligen menade.
Hellre 100 skadade, kriminella muslimer än 100 skadade poliser. Svårare än så är det inte och är man emot den logiken har man helt ärligt ingenting i Sverige att göra.
Detta betyder inte att man vill se alla muslimer i Sverige skadade och vill skjuta dessa.
Däremot betyder det att man hellre ser att 100 personer av de som tänt eld på bussar, polisbilar och skadat tjänstemän med illvilja tar skada än de faktiska tjänstemän som varit levande måltavlor och varav 100 blivit skadade på sin arbetsplats.
Tycker man på riktigt att snuten förtjänar en sten i huvudet eller att skadas fysiskt på sin arbetsplats för att en pedofildansk har bränt deras bok, ja då har man ingenting i Sverige att göra. Kastar du en sten, ta emot en kula och förvänta dig inte att polisen sen hjälper dig när kroppen din börjar stelna.