2022-04-25, 09:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Bara det att så många tolkar det sagda så olika, måste ge rekord i tvetydigt språk. En kurs i svenska för henne, Svenska för invandrare kanske, så får hon känna de hon uttalar sig om.
Citera
2022-04-25, 09:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Kanske när de kastar sten mot någon polis? Ett skott i benet lär minska på stenkastandet.
Ska poliserna föra intern dialog sinsemellan om vem som ska skjuta först? Eller bestämma det på förhand, att nån har första tjing?

Vore ju olyckligt om tio poliser skjuter samtidigt mot en stenkastares ben..
Citera
2022-04-25, 09:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Bara det att så många tolkar det sagda så olika, måste ge rekord i tvetydigt språk. En kurs i svenska för henne, Svenska för invandrare kanske, så får hon känna de hon uttalar sig om.
Folk verkar tro att stenkastarna står separerade från den övriga flocken.
Citera
2022-04-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Hon vinner många röster. Hon är ju den enda som vågar stå rakryggad och säga det alla tänker.

De flesta skäms ju över vår fega polis som inte klarar av att lösa upp ett kafferep utan att någon av deras bilar blir uppbrända eller uniformer stulna.

Alla svenskar vill få ett slut på muhammedanernas övertagande av det svenska samhället.

Ebba är inte stockholmare. Hon kommer från och bor i Uppsala.

Vet inte om hennes uttalande vinner röster och hon är ju inte den enda som säger vad hon tycker. Snarare syns hon inte i media förutom hennes husaffär...
Är ju bara patetiskt att säga så som hon gjorde tycker jag och det säger inget om hur Sverige ska få en bättre poliskår. Kan vara så att hennes parti förlorar på detta då hon gjorde bort sig. Men samtidigt är KD ett parti som måste synas så detta är väl desperat.
Det hon sade lär ju användas mot KD i debatter framöver att hon vill skjuta mot barn och kvinnor. Polisen är det inget fel på utan politikerna i så fall.
Socialdemokraterna får väl styra ytterligare 8 år pga av dessa partiledare i oppositionen som är bra på att göra bort sig.

Trodde ä hon bodde i Stockholm. Men då lärde jag mig något.
Citera
2022-04-25, 10:00
Medlem
Skjuta barn och kvinnor?

Om barn och kvinnor kastar sten på polisen och det finns risk för att poliser dör skadas allvarligt så JA. Skjut som sista utväg.

Herregud. När jag var barn läste jag Tintin, Femböckerna Biggels byggde kojor spelade fotboll ishockey byggde Lego och byggmodeller.
Det gjorde de flesta barn på 70-talet

Kasta sten på polisen nä nä nä det fanns inte ens i fantasin. Skrämmande. Dessa barn är förstörda.
Det finns INGEN. Social insats som kan få dem att anpassa sig till ett normalt liv. Inte heller kommer deras föräldrar att bli normala oavsett insatser skicka hem dem.
Citera
2022-04-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Ebba kanske vinner billiga röster. Men jag tror alla andra tycker hon är allt bra puckad. Vilket konstigt uttalande från henne. Dessa stockholmare som sitter tryggt i värmen...
Ovanligt dumt och oigenomtänkt av henne. Men det finns alltid sådana som Stone…
Citera
2022-04-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Varför har polisen vapen om inte användas för sånt här? Det är som militären skulle flyga med lösa skott och möta en invasion.

Ja, precis. Över 100 poliser blev ju skadade.

Jag tycker det faktum att 100 poliser blev skadade borde uppröra folk mer än att Ebba Busch sagt något.

Ministerdvärgen verkar iaf mera upprörd av Ebbas ord än av alla kaosblattars handlingar som säkert kostat samhället hundratals miljoner.
Citera
2022-04-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ja, precis. Över 100 poliser blev ju skadade.

Jag tycker det faktum att 100 poliser blev skadade borde uppröra folk mer än att Ebba Busch sagt något.

Ministerdvärgen verkar iaf mera upprörd av Ebbas ord än av alla kaosblattars handlingar som säkert kostat samhället hundratals miljoner.

Fruktansvärt att en enda polis blev skadad av babianers stenkastning. Första kastade stenen borde ha resulterat i massiva åtgärder från polisens sida. Så massiva att babianerna inte skulle ha ens drömt om att invadera VÅRA gator på ett bra tag.
Citera
2022-04-25, 10:25
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ska poliserna föra intern dialog sinsemellan om vem som ska skjuta först? Eller bestämma det på förhand, att nån har första tjing?

Vore ju olyckligt om tio poliser skjuter samtidigt mot en stenkastares ben..

Rätt förvirrat tankesätt du lider av. Hoppas någon kan hjälpa dig. Hur många kan du kasta sten på samtidigt?
Citera
2022-04-25, 10:31
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fruktansvärt att en enda polis blev skadad av babianers stenkastning. Första kastade stenen borde ha resulterat i massiva åtgärder från polisens sida. Så massiva att babianerna inte skulle ha ens drömt om att invadera VÅRA gator på ett bra tag.
Det otroliga i hela historien är ju att det är POLISEN som är triggern. Säg att de kastade sten på Paludan, då måste polisen gå in och skydda honom. Men nu hade det räckt om polisen åkt hem? Då hade stenkastarna gått hem till mamma.

Det hela är ofattbart. Man borde varit där för att förstå polisens insats, som verkar total-galen. "Vi ställer oss här utan anledning, så kan de kasta på oss. Vi lämnar våra bilar så de kan sätta eld på dem".
Citera
2022-04-25, 10:32
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte alls men du verkar fantisera friskt. För jag har aldrig påstått att hon sagt det du påstår att jag sagt. Men andemeningen är klar. Ebba vill skada folk..

Är du två år? Polisen skadar emellanåt människor. Det ingår tyvärr i deras jobb. Men låt oss hoppas att polisen låter bli att göra sitt jobb när du behöver dem. Funkar för mig.
Citera
2022-04-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag och de flesta förstod precis vad hon sa och menade. Du verkar inte ha gjort det. Ebba är en skogstokig psykopat och du försvarar henne..

Ja, hon sa att man skulle skjuta 300 muslimer. Det är tydligt nog.
Hon borde låsas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in