2022-04-25, 12:45
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Tror det var brottsplats som gick ut med det på Instagram, dessa har polisradio och kan ha plockat upp det därifrån, har för mig det var brottsplats Stockholm som skrev detta.
Polisen kör RAKEL sedan länge, krypterad radiotrafik som inte kan avlyssnas. ”Polisradio” hittar du på Telemuseum i Stockholm. Så Brottsplats Stockholm kan omöjligt plocka upp något den vägen.
Citera
2022-04-25, 12:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vem som helst som hamnar i en sån situation som kvinnan, bör ju direkt få tankar på att nu är det verkligen kört. Ingen lär hitta mig eller höra mina rop på hjälp. Ropen från ett så djupt hål lär ju dämpas ordentligt, så hon hade nog en extrem tur att någon lyckades höra henne.

Ja, inte bara det.

Folk kan ibland vara ganska nonchalanta när det händer saker. Man har ju hört om människor som bara går förbi någon som ramlat, kör förbi med bilen trots att de ser att det har hänt en trafikolycka.

I det här fallet, är det ju nästan osannolikt att någon skulle ligga i ett så stort hål, så osannolikt att man kan tro att någon skojar eller liknade.

Kvinnan bord kanske ha hört röster uppifrån och ropade just då?

Eller ropade hon hela tiden i hopp om att någon passerat?

Kanske hade det passerat andra under den tid hon låg där och de hörde inte, eller inte fattade varifrån ljudet kom?

Jag kan också tänka mig att kvinnan inte hela tiden varit varken vaken eller vid medvetande.

Vi får se hur det slutar, men jag önskar allt gott till kvinnan och att skadorna inte blir så omfattande att hennes liv är helt förstört.

Fruktansvärt mordförsök. Ganska hemskt att förstå att det finns människor därute som kan göra något sådant mot någon annan.
Citera
2022-04-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det låter troligt och vi får hoppas att kvinnan befann sig där under en veckas tid.

Vilka fruktansvärda och långa dygn dessa måste ha varit.

Hoppas en veckas tid?
Citera
2022-04-25, 12:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Aldrig hört talas om Niklas Lindgren (Hagamannen)? Han är knappast ensam om att vara så grym mot kvinnor heller för den delen.

Det rör sig hursomhelst om en mycket störd individ.

Ja? Där var ju motivet sexuellt. Det är det jag säger, att t.ex. ekonomiska motiv, som är vanligt när en man dödar en annan man (tänk lurendrejeri, skulder som inte betalats, investeringar som har slagit fel, affärskompanjoner som blivit osams) är ytterst ovanliga när en man (eller kvinna) dödar en kvinna.
Citera
2022-04-25, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja? Där var ju motivet sexuellt. Det är det jag säger, att t.ex. ekonomiska motiv, som är vanligt när en man dödar en annan man (tänk lurendrejeri, skulder som inte betalats, investeringar som har slagit fel, affärskompanjoner som blivit osams) är ytterst ovanliga när en man (eller kvinna) dödar en kvinna.
Mannen som de har anhållen för det här är misstänkt för våldtäkt och mordförsök.
Citera
2022-04-25, 12:51
Medlem
Såg att det finns ett HVB hem i Norberg för unga flickor. Fänriken HVB som drivs av Humana.

"Fänriken tar emot flickor som befinner sig i olämpliga miljöer, begått enstaka brott, provat att ta droger eller som har ett socialt nedbrytande beteende. Det socialt nedbrytande beteendet kan visa sig i att ungdomen har svårigheter i skolan, utvecklat ett självskadebeteende, ångest, nedstämdhet, isolering, svårigheter med ilska eller impulskontroll, konfliktfyllda relationer och andra former av riskbeteenden."

Kanske man antog att flickan var på rymmen och därför inte efterlyst henne på missing people? Hon kan ha följt med vilken EPA-dåre som helst från byn till gruvhålet. Dock bara ren spekulation.

Jag har svårt att tro att det rör sig om asylsökande just för att det verkar krävas en hel del lokalkännedom för att hitta till platsen.

https://www.humana.se/individ-och-familj/sok-placering/fanriken-hvb/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Polisen kör RAKEL sedan länge, krypterad radiotrafik som inte kan avlyssnas. ”Polisradio” hittar du på Telemuseum i Stockholm. Så Brottsplats Stockholm kan omöjligt plocka upp något den vägen.

Då har dom väl en Rakel då, det är väldigt ofta dom sitter på information långt innan media. Kalla det vad du vill, kan väl tycka att Rakel är en sorts poliseadio.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Mannen som de har anhållen för det här är misstänkt för våldtäkt och mordförsök.

Ja? Det var ju precis något sådant jag gissade på.
Citera
2022-04-25, 12:53
Medlem
Är ju snö både i början av schaktet och sedan även i botten, detta har sannolikt räddat kvinnan från svårare skador, dvs så svåra att hon inte kunde göra sig hörd…
Citera
2022-04-25, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja? Det var ju precis något sådant jag gissade på.
Jaha, då har jag nog missförstått dig. Jag trodde du menade att du hade misstankar om att gärningspersonen skulle vara kvinna, eftersom att män aldrig kan vara så grymma mot en kvinna utan anledning.
Citera
2022-04-25, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Där har du lite fel tror jag. Knarkare är väl rätt bekväma och håller sig till sina kvartar. Tror mer på ett utstuderat val och dumpning. Kanske någon fläng karl som blivit missnöjd över sin nya kvinna? Dock att lämna någon vid liv, tyder på extrem råhet och hat verkligen.

Nej jag är rätt ofta i närheten med min hund (sommartid), finns ett hundbad i Storsjön. Och man möter knarkare i gamla bilar, sett risiga husvagnar med rester efter avskalad koppartråd utanför osv så nog händer det mycket suspekt i dessa skogar.
Citera
2022-04-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Hoppas en veckas tid?

Läsförståelse..

Det Skaraborg2 skriver är att han hoppas att hon legat där kortare tid än en vecka.

Då polisen bara uppger att hon "kan legat där en längre tid" är det svårt att veta innan ev FUP kommer och ger klarhet i det här sjuka fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in