2022-04-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
En i tråden som skrev om detta, kanske kan denne lämna mer information om just detta?

Centralasien är inte det Asien jag trodde, kollade och såg länderna som ingår.

Tillhör Mongoliet Centralasien? Tänkte på kvinnan som mördades ”nyligen” som också var asylsökande i Farsta.
Hon hade två syskon här i Sverige.
Verkligen långsökt jag vet.
Citera
2022-04-25, 08:24
Avslutad
Låter osannolikt att asylsökande personer ens skulle komma på tanken att ta sig till den här öde platsen långt in i skogen. Plus krävs bil. Det är inte gångavstånd varken från Norberg eller Avesta.
Jag tror att det är missbrukare som varit ute och sladdat på vägarna, tagit sig ett knarkstopp vid ruinerna och blivit osams.
Citera
2022-04-25, 08:44
Medlem
Citat:
En i tråden som skrev om detta, kanske kan denne lämna mer information om just detta?

Centralasien är inte det Asien jag trodde, kollade och såg länderna som ingår.

En i tråden har skrivit ett väldigt kortfattat inlägg att personen ska vara från Asien. Känns mer som trollande än något annat. Så det känns bara onödigt att fortsätta den spekulationen utan att något bekräftats.
Citera
2022-04-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tillhör Mongoliet Centralasien? Tänkte på kvinnan som mördades ”nyligen” som också var asylsökande i Farsta.

Verkligen oklart skulle jag säga.
Vad/vem pratar du om?
Citera
2022-04-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Nja det är alla länder med stan efter 😅 Turkmenistan, Kazakstan, Kyrgistan etc 🌏
Citera
2022-04-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hur lång är en längre tid…?
För den som ligger i ett kallt mörkt gruvhål och ropar på hjälp upplevs nog en timme som väldigt lång.

Jag förstår vad du menar, men det mycket luddiga uttalande från polisen om ”längre tid” är alldeles för vagt.
Kan ju vara allt från dygn till veckor, månader även om det naturligtvis är mindre troligt att någon skulle överleva i månader där nere. Om man inte kastar ner varma kläder och mat regelbundet som man gjorde med fängelsehålor förr. Eller en ny bunkerläkare???

finns (eller fanns) en film på Viaplay rätt nyligen där en man blev knuffad ner i en brunn av en man och lillebrorsan som var med gick dit med mat och filtar men gjorde först inga andra försök att hjälpa honom upp för storebrorsan hade hotat honom till livet om han hjälpte mannen i brunnen eller sa något till någon annan.
Citera
2022-04-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Låter osannolikt att asylsökande personer ens skulle komma på tanken att ta sig till den här öde platsen långt in i skogen. Plus krävs bil. Det är inte gångavstånd varken från Norberg eller Avesta.
Jag tror att det är missbrukare som varit ute och sladdat på vägarna, tagit sig ett knarkstopp vid ruinerna och blivit osams.

Där har du lite fel tror jag. Knarkare är väl rätt bekväma och håller sig till sina kvartar. Tror mer på ett utstuderat val och dumpning. Kanske någon fläng karl som blivit missnöjd över sin nya kvinna? Dock att lämna någon vid liv, tyder på extrem råhet och hat verkligen.
Citera
2022-04-25, 08:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
finns (eller fanns) en film på Viaplay rätt nyligen där en man blev knuffad ner i en brunn av en man och lillebrorsan som var med gick dit med mat och filtar men gjorde först inga andra försök att hjälpa honom upp för storebrorsan hade hotat honom till livet om han hjälpte mannen i brunnen eller sa något till någon annan.

Kanske någon har blivit inspirerad av den filmen?
Citera
2022-04-25, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Givetvis är det så. Jag försökte bara tala om hur det såg ut ovan jord.

Det är okej. Vi förstår att du hade fel.
Citera
2022-04-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
En i tråden har skrivit ett väldigt kortfattat inlägg att personen ska vara från Asien. Känns mer som trollande än något annat. Så det känns bara onödigt att fortsätta den spekulationen utan att något bekräftats.

Okej. Så ett inlägg blir mer trovärdigt om det presenteras inbäddat i långa utsvävningar? Tyvärr verkar jag ha dålig koll på vilka länder som brukar ingå i begreppet centralasien. Trodde Afghanistan ingick där men enligt de flesta definitioner inte. BO är hur som helst från Afghanistan. Var MGM kommer ifrån kan du nog räkna ut själv.
Citera
2022-04-25, 09:13
Medlem
Citat:
Nja det är alla länder med stan efter 😅 Turkmenistan, Kazakstan, Kyrgistan etc 🌏

Då släpper jag det. Var dessutom nyvaken och tänkte oklart
Citera
2022-04-25, 09:14
Medlem
https://fagerstanyheter.com/2022/04/25/fragorna-hopar-sig-om-kvinnan-som-hittades-i-det-djupa-gruvhalet/

Kan det vara som så att när någon säger titta till vänster! Så pungsparkar man personen och i lugn och ro tittar överallt.

Saknas någon eller har någon försvunnit i Avesta, Hedemora , Säter , Borlänge senaste tiden.? Som stämmer in på det dem ”spontana ” slängt ur sig ? Uzbek,Ukraina,Kazak,ryska ?
Möjligtvis ingift redan för medborgarskap. ?

Folk verkar ivriga att få den där pungsparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in