2022-04-24, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det man kan dra som slutsats redan nu är att den fria median är ren propaganda.
Gäller detta all media?
Citera
2022-04-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Gäller detta all media?

Vi kan väl börja med media som antingen begravde denna historia inför valet eller påstod att det var rysk desinformation.
Kan du nämna vilka medier som inte hör dit?
Citera
2022-04-24, 21:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej inte alls. Det är givetvis allvarligt när försöker tiga om hunter biden affären. Jag är bara ute efter en lista med medier som inte tillhör kategorin propaganda så att jag slipper utsättas för fake news.
Du kan börja din lista med NYT & WaPo, som före valet skrev att alla uppgifter om laptoppen var rysk desinformation, men som nu plötsligt skriver att det hela stämmer, trots att sakfrågan inte har ändrats.
Citera
2022-04-24, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kan börja din lista med NYT & WaPo, som före valet skrev att alla uppgifter om laptoppen var rysk desinformation, men som nu plötsligt skriver att det hela stämmer, trots att sakfrågan inte har ändrats.
Got it.
Vi stryker dessa två.
Vilka medier borde jag istället läsa för att hålla mig a jour gällande hunter biden skandalen?
Citera
2022-04-24, 21:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Got it.
Vi stryker dessa två.
Vilka medier borde jag istället läsa för att hålla mig a jour gällande hunter biden skandalen?
Det bästa rådet är sannolikt att ta in information från många olika källor, även oberoende. Men givetvis bör man fästa mindre vikt vid källor som har en historik av att ljuga medvetet.

All media är givetvis partisk i någon mening. Men rena lögnare som NYT & WaPo bör man givetvis vara extra misstänksam mot.
Det bästa är givetvis att bilda sig en egen uppfattning genom att följa media som direkt citerar källmaterialet.

Citera
2022-04-24, 23:33
Medlem
Citat:
Fälla?
Jag ställer direkta frågor för att förstå varifrån opinion/nyheter inhämtas ifrån
Jag frågade taenok om vilka medier som man ska undvika. DU valde att svara.
Blir du alltid så här triggad så gör du nog rätt i att inte citera mig eller försöka besvara mina frågor hädanefter.

fälla...
Du känner dig aldrig en smula... löjlig ... när du ständigt upprepar de här tankarna? Du har fått förklarat vår ståndpunkt drygt 1000 gånger: Ljugmedia (CNN, Guardian, NYT, WaPo, DN, SVT, etc) erkänner saker de vill dölja (t ex Hunter Bidens korruption) först när de anser att inte har något annat val, fram till dess ljuger de - alltid.

Vi har alla begripit att du inte delar denna ståndpunkt och att du anser att ljugmedia inte ljuger. Men om du är normalbegåvad så borde du i varje fall ha begripit vår ståndpunkt vid det här laget. Du borde i varje fall inte känna dig nödgad att starta en pseudodiskussion varenda gång ljugmedia erkänner något du inte vill skall vara sant.
Citera
2022-04-25, 00:27
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Got it.
Vi stryker dessa två.
Du kan även stryka CNN som raskt självdör pga. junk rapportering, tittarsiffrorna talar sitt tydliga språk.

Tuning out! Viewership at scandal-plagued CNN plummets by as much as 90% from last year in both overall audience and in advertiser-coveted 25-to-54 demographic
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10394997/CNN-loses-nearly-90-advertiser-coveted-demographics-overall-total-audience.html

Storsatsningen CNN+ som åtföljdes med 50% rabatt sjönk som en sten, folk vill höra sanningen.

Streaming service CNN+ to be shut down only a month after launch
https://www.theguardian.com/media/2022/apr/21/cnn-plus-streaming-service-shuts-down

CNN+ debuts pricing including 50% off for life promotion
https://www.fiercevideo.com/video/cnn-debuts-pricing-including-50-life-promotion
Citera
2022-04-25, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Du kan även stryka CNN som raskt självdör pga. junk rapportering, tittarsiffrorna talar sitt tydliga språk.

Tuning out! Viewership at scandal-plagued CNN plummets by as much as 90% from last year in both overall audience and in advertiser-coveted 25-to-54 demographic
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10394997/CNN-loses-nearly-90-advertiser-coveted-demographics-overall-total-audience.html

Storsatsningen CNN+ som åtföljdes med 50% rabatt sjönk som en sten, folk vill höra sanningen.

Streaming service CNN+ to be shut down only a month after launch
https://www.theguardian.com/media/2022/apr/21/cnn-plus-streaming-service-shuts-down

CNN+ debuts pricing including 50% off for life promotion
https://www.fiercevideo.com/video/cnn-debuts-pricing-including-50-life-promotion

Aj då. så vilka medier bör man läsa istället,nu när CNN snart dör?
tips på sidor ?
Citera
2022-04-25, 09:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
När NyT och WaPo skriver om Hunters laptop så är sekten istället arga. För de trodde innerst inne att denna laptop skulle ändra valutgången, eller hur?
NYT, WaPo & resten av systemmedia visste att det skulle påverka valet.
Varför tror du annars att man att man medvetet & koordinerat ljög för att tysta ner nyheten?

Men detta är bara självklarheter som inte ens är uppe för debatt. Det som däremot är intressant är varför man just nu synkront tvärvänder. Det sker definitivt inte av en slump. Antingen vet dom något som inte vi vet, eller så planerar dom att själv göra något för att sänka Biden.
Citera
2022-04-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
NYT, WaPo & resten av systemmedia visste att det skulle påverka valet.
Varför tror du annars att man att man medvetet & koordinerat ljög för att tysta ner nyheten?

Men detta är bara självklarheter som inte ens är uppe för debatt. Det som däremot är intressant är varför man just nu synkront tvärvänder. Det sker definitivt inte av en slump. Antingen vet dom något som inte vi vet, eller så planerar dom att själv göra något för att sänka Biden.

Man ”ljög” inte för att tysta ner sanningen. Man valde att inte publicera för att man inte kunde verifiera uppgifterna, om man valt att publicera ändå kunde det vara ett Tryckfrihetsbrott. Ansvarig utgivare ansåg uppenbarligen aldrig att det var en risk han var villig att ta.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-25 kl. 11:00.
Citera
2022-04-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Jag har alltid varit för en rättslig prövning av denna laptop och dess innehåll. Förutsatt då att det är den ursprungliga datorn, den som finns hos FBI, som skall undersökas. Inte någon av alla de påstådda kopior där det helt saknas en ”Chain-of-Custody”.

Wikipedia har en mycket bra och uppdaterad summering av Hunter Bidens Laptop där de bl.a. redogör för den bristande trovärdighet i materialet som offentliggjorts.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hunter_Biden_laptop_controversy

Rättsliga prövningar är vad som ska till angående den här laptoppen. Men frågan om det inte redan har gjorts. FBI är ju ofta väldigt obenägna att prata om det som inte att prata om något.
Citera
2022-04-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Man valde att inte publicera för att man inte kunde verifiera uppgifterna, om man valt att publicera ändå kunde det vara ett Tryckfrihetsbrott. Ansvarig utgivare ansåg uppenbarligen aldrig att det var en risk han var villig att ta.
Skulle du säga att nämnda nyhetsmedier tillämpade samma principer när man rapporterade om president Trumps påstådda kopplingar till Ryssland? Med tanke på vad som kommit fram i efterhand gällande Durhams utredning och Steele-dossiern och så vidare? Det känns som att det inte var lika noga då med att kunna verifiera uppgifter.

Om man betänker att 16% av Bidens väljare inte hade lagt sin röst på honom om de vetat om det som vänstermedia valde att tysta ända fram tills nu blir ju det hela ännu mer anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in