2022-04-25, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Du underskattar den ryska patriotismen.

Finns en stor rysk patriotism ja, men nu är inte moderlandet hotat. Utan Putin försöker sig på ett rövartåg på grannen (som man är släkt med). Det märks även, för många utav ryssarna har ingen större vilja för detta. Man ger ju fullständigt blaffen i detta, helt obegripligt syns de att börja invadera ett land där man har haft släkt och vänner i.

Därför måste Putin locka över diverse kräk ifrån Syrien och Tjetjenien som egentligen hör hemma i h-vetet ! Förhoppningsvis är de på väg dit..

Således har detta inget med patriotism att göra !
Citera
2022-04-25, 00:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.
Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.
— — — — —
Så här lät det 27/2:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
— — — — —
... och så här låter det två månader senare:
https://www.flashback.org/*
* (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Alla kan ändra uppfattning, men du har enligt egen utsago omprövat din syn på Putin, slagit fast att Ukraina kommer att segra för att två månader senare hävda att Ryssland har och gör rätt och att ”alla” fattar att Ukraina kommer att förlora. Hmm.
*) dessa två inlägg skrivna samma kväll skulle nog de flesta se som motsägelser. Men kanske inte för en ryss.

Bra spaning, alla som försvarar Ryssland verkar ha någon konstig underliggande agenda som vanliga människor inte kan förstå.
Citera
2022-04-25, 00:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.

Citat:
Käften ditt kioskmongo! Det är uppenbart för hela världen att Putin har begått ett gigantiskt misstag genom att invadera Ukraina, en invasion som har mycket lite stöd hos det ryska folket. Ukraina kommer att segra.
Citat:
Alla som lever i verkligheten förstår att Ukraina med sin skrotarmé kommer att förlora.

Jaha. Det var ett troll.
Citera
2022-04-25, 00:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ryssland har goda relationer med flera av sina grannländer. Vitryssland och Kazakhstan för att nämna två. Varför vissa länder till exempel Baltstaterna och Sverige hyser så mycket hat mot Ryssland och ryssar har jag svårt att förstå.

Haha. Goda relationer och du nämner de länderna som likt Ryssland är en diktatur! Inte ens Vitryssland var ju ombord på kriget. De om de inte haft en diktator skulle ju kämpat för Ukraina före Ryssland.
Citera
2022-04-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ryssland har goda relationer med flera av sina grannländer. Vitryssland och Kazakhstan för att nämna två. Varför vissa länder till exempel Baltstaterna och Sverige hyser så mycket hat mot Ryssland och ryssar har jag svårt att förstå.

Därför att det är demokratiska länder. Rysslands vänner är diktaturer. Diktatorn i Belarus är beroende av Rysslands stöd för att kunna hålla sig fast vid makten. Men alla demokratiska länder har vänt Ryssland ryggen.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.

Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.

— — — — —

Så här lät det 27/2:

— — — — —
... och så här låter det två månader senare:

https://www.flashback.org/*
*

Alla kan ändra uppfattning, men du har enligt egen utsago omprövat din syn på Putin, slagit fast att Ukraina kommer att segra för att två månader senare hävda att Ryssland har och gör rätt och att ”alla” fattar att Ukraina kommer att förlora. Hmm.

*) dessa två inlägg skrivna samma kväll skulle nog de flesta se som motsägelser. Men kanske inte för en ryss.

För att han skapade ett trollkonto där han ska framstå som Ukraina-supporter.
Men eftersom han inte kan styra sina impulser, samtidigt som han inser att hans bröder får pisk, har frustrationen tagit över och han har därmed avslöjat sig själv.

Alltså misslyckades han med en sån simpel sak som att trolla på fb. Precis lika korkad som hans brödrafolk.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Donetsk ligger i den självständiga Folkrepubliken Donetsk.
Hur självständig man nu kan antas vara när Ryssland tvångsrekryterar kanonmat bland den självständiga befolkningen i Donetsk..
Citera
2022-04-25, 00:27
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Haha. Goda relationer och du nämner de länderna som likt Ryssland är en diktatur! Inte ens Vitryssland var ju ombord på kriget. De om de inte haft en diktator skulle ju kämpat för Ukraina före Ryssland.
Ryssland har även goda relationer med Mongoliet, det är inte en diktatur.
Citera
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Att Ryssland mobiliserar behöver inte betyda att Ryssland har råd eller ens vet vad priset blir.

EU betalar notan med sina olje- och gasköp. Putin tackar och fortsätter med sitt.
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur självständig man nu kan antas vara när Ryssland tvångsrekryterar kanonmat bland den självständiga befolkningen i Donetsk..
Donetsk har sin egen folkmilis.
Citera
2022-04-25, 00:28
Medlem
Tvonds avatar
Nu är det slut på Allah snackbar. Man blir alldeles varm inombords av detta fina klipp. Karma för ett stycke förstört trafikljus i Mariupol

https://twitter.com/i/status/1518321122386882560
Citera
2022-04-25, 00:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Om Ukraina lägger ner sina vapen blir det fred och konflikten med Ryssland får en permanent lösning. Först då kommer Ukraina att kunna bli ett välmående och tryggt land.
Men när kriget startade menade du att det var Putin, Ryssland och Vitrysslands fel:
Citat:
Det är en tydlig eskalering i konflikten och denna gången är det Putin som har eskalerat, inte väst.
Citat:
Han har rätt och väst borde aldrig ha lagt sig i Ukraina. Men nu är vi där vi är och den här invasionen är bara Ryssland och Vitryssland skyldiga för.

Så varför är de Ukraina som skall lägga ner vapnen då de har folkrätten plus hela västvärldens militärindustri på sin sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in