Jo de är definitivt värre än på andra platser. Jag garanterar dig att jag aldrig i något bostadsområde eller i någon annan stad mött så mycket instabila män som går bananas för att överdrivet spela tuffa, kriminella och leva på något "vi invandrare är utsatta för rasism" medan de själva är fulla av kvinnohat och just socialtjänsten gullar med dem som om de vore bebisar.
Jag sa aldrig extra mycket romer. Faktum är att en av de få jag var bekant med i trakterna som var normalfungerande i huvudet, var en romsk pojke. Men inte från trakterna ursprungligen.
Männen är mycket värre. Inte konstigt om ni fått problem med hederskultur. Fråga kvinnan ur gropen hur hon ställer sig till områdets människor och främst män
Koncentrerat med patrask. Och du påstår att jag är något för socialen... Hur många arbetslösa har ni? Högutbildade? Socialbidragstagare?
Kan tillägga att det främst eller snarare ganska exakt berodde på invandrarna i Norberg jag blev invandringsmotståndare och började diskutera för minimal invandring. Sitter man där, får man naturligt dålig uppfattning om framtidsprognosen. Men det är ungefär samma lika med männen där, oavsett om de är svenskar eller har andra ursprung. Män som vägrar att uppträda korrekt eftersom de har empatiska störningar och vanföreställningar om dem som betydelsefulla och mervärdiga pga kön. Det var med en jävligt dålig eftersmak jag drog från hålan. Fyfan vilka vidriga människor...
Du verkar ju inte vara riktigt frisk om jag ska vara helt ärlig...bespar oss dina egna teorier om män från Norberg/Avesta.
Ingen har överlevt två veckor utan vätska prata inte vatten snö och regn är inte vatten det är vätska dock utan livsviktiga mineraler på lång sikt, på kort sikt perfekt. Skriv inte massa lögner som folk skall tro på ingen har levt två veckor utan vätska i värsta fall talar vi timmar i bästa fall riktmärket tre dygn plus minus x antal dagar vid fullständigt perfekta omständigheter . Det finns ett enormt stort material med forskningsresultat som bla FOA har och som de till stor del själva har forskat fram. Bland annat vid försvarsmaktens jägarförband då man utsätts och testas så långt det bara går under fredsmässiga förhållande med läkare vårdpersonal som ständigt tar prover och är insatsberedda för att kunna avbryta övningar och ge vård istället mycket är öppet ifråga om detta . Vilket bla Lars Fäldt har skrivit om i sina böcker om överlevnad hade för övrigt Fäldt redan 1982 . Han och flera andra har en enormt gedigen utbildning och kunskap där de varit och levt med främst folkgrupper i den norra barrskogsregionen och tundran samt Alaska och Kanada norra Sverige Norge och Finland. Vi talar kliniska studier åratal av samlad kunskap nu inte lars wilderäng eller någon annan pajas. Kvinnan har haft en enorm tur oavsett och hoppas det går bra för henne och att hon kan skriva eller berätta om det här för det ökar chanserna för andra som råkar ut för något sådant.
Det är förstås inte ett sådant fall vi pratar om nu.
Min poäng var att det finns många olika faktorer som kan påverka hur länge någon överlever i kyla, skadad, utan vätska och mat.
Jag har själv sett en äldre person leva väldigt länge utan vätska (trots att det var varmt, sommar) och mat. Ingen kunde förstå hur hon kunde leva så länge.
"Vätskebehovet beror på vädret och överlevnaden kan skifta från några få dagar i hetta till nästan två veckor. Det senare har inträffat när människor drivit runt i livbåtar."
Du verkar ju inte vara riktigt frisk om jag ska vara helt ärlig...bespar oss dina egna teorier om män från Norberg/Avesta.
Återberättelser.
Friskare än många män i Norberg/Avesta iallafall.
Uppenbarligen då tråden handlar om att en kvinna dumpats i ett hål i marken dessutom. Men troligtvis en "nyanländ" som är skyldig.
Min poäng var att det finns många olika faktorer som kan påverka hur länge någon överlever i kyla, skadad, utan vätska och mat.
Jag har själv sett en äldre person leva väldigt länge utan vätska (trots att det var varmt, sommar) och mat. Ingen kunde förstå hur hon kunde leva så länge.
"Vätskebehovet beror på vädret och överlevnaden kan skifta från några få dagar i hetta till nästan två veckor. Det senare har inträffat när människor drivit runt i livbåtar."
Vi vet ju inte hur länge den här kvinnan har legat i schaktet och inte under vilka omständigheter. Men allt verkar vara en enorm tur här.
,
Är bara allergisk mot populärvetenskapliga artiklar i tidningar poddar och liknande där förståsigpåare tror sig kunna överlevnad som Robinson och liknande eller lille lasse wilderäng med flera som försöke slå mynt av att det är poppis nu med sådant och prepping, Naturfolken kan fortfarande det här man kan inte sitta o läsa att man kan överleva två veckor utan vatten det finns sådana som tror dig tyvärr vilket förmodligen inte var din intention så klart.
Själv har jag upptäckt Kalle Zackaris podd med Patrik någonting som är riktigt förbannat bra både humor och seriöst förmodligen för att Patrik är gammal yoff så klart .
Ville bara väl för ämnet ligger mig varmt om hjärtat trevligt helg så klart
Vi vet ju inte hur länge den här kvinnan har legat i schaktet och inte under vilka omständigheter. Men allt verkar vara en enorm tur här.
Det som jag förundras lite över är på vilket sätt en eventuell MGM har gått tillväga. Att knuffa ned någon i hålet verkar ju i så fall vara någon som inte har vanan att döda misshandla. Det blir som att det mer blir en knuff och sedan dra därifrån. Det skulle då i MGM:s ögon ses som mer förmildrande för samvetet samt att inga vapen är inblandade. Rimligt hade ju varit att tro att MGM skulle ha skjutit kvinnan och sedan dumpat henne i hålet. Så verkar det ju inte ha gått till. Så frågan är om denne eventuelle MGM gjort något grövre brott tidigare eller är det en förstagångare?. Vi vet ju tyvärr inte om kvinnan haft skador före hon hamnade i hålet.
Såg att sjukhuset uttalade sig med att man inte kunde säga något om kvinnans skador mer än att hon var vid liv. (Det är som sagt inte mycket till information när det gäller skadeläget). I övrigt var kvinnan vid medvetande när hon räddades.
Jag kan ha fel i just detta fall, men vid alldeles för många grova brott får vi efter många veckor plötsligt läsa att polisen efterlyser allmänhetens iaktagelser vid en viss tidpunkt och händelse.
Dessutom kanske det finns vittnesmål från allmänheten som motsäger polisens bild i just detta fall. Det kan ju polisen inte hunnit ta reda på ännu.
Som tredje punkt finns faktiskt ett allmänintresse i att veta om hur brott uppstår och hur man både kan skydda sig själv och skydda någon som blir utsatt ex för hedersbrott. Om detta nu är ett sådant.
Mer kunskap om vad som händer är viktigt som prevention. Tystnaden gynnar mest GM som lättare kan härja fritt.
Polisens har bristande resurser, allmänheten är månghövdad. Varför inte ta hjälp?
Vad är egentligen nyttan med att hemlighålla det hela så här?
Långt tillbaka i tiden när S styrde landet så förtäljdes det omgående relevant information vid brottslighet men partiet har helt förändrats och vill ha så mycket hemligt som möjligt. Irriterande fasoner.
Besökte Norberg och Kärrgruvan idag. Norberg var lugnt och stilla, några svennar ute med hunden, några jäntor satt vid torget, pratade något som lät som ryska. Lilla Kärrgruvan har faktiskt hyreshus i norra delen, babbar hängde utanför, slängde på ett helt lamm på grillen. På vägen ovanför tränade polisen hantering av radarn. Siktade på bilarna. Eller gjorde de ngt annat?
Det hade ju varit trevligt om dom sökte efter MGM, men troligen var det vanliga pinnjakten när det är fint väder.
Hoppas kvinnan blir återställd, hon kanske inte finns i Svenska folkbokföringen ännu, men dom som hittade henne då?