Citat:
Ja, fast än en gång, en fluga till en fluga är det inte det vi är ute efter när vi pratar om evolutionsteorin - att människan och chimpansen hade en gemensam "släkting".Vilket är precis det vi har gjort med fåren och bananflugorna. Ändrat miljön och därmed skapat nya arter. Men som sagt, det vi ser är i efterhand att en art har övergått till en annan enligt den definitionen som vi själva har bestämt. Själva den exakta övergången existerar egentligen inte, eftersom alla individer i ett rakt nedstigande led är "exakt" lika mycket släkt med sina föräldrar.
Citat:
Nja, jag var mer inne på den vetenskapliga metoden. Vi kan inte se gravitationen men vi kan observera dess effekt, experimentera och upprepa experimenten. Menade inte att man behöver explicit se det med egna ögon, dock bör man se övergången när det gäller evolutionsteorin p.g.a. den akademiska frågeställningen.
Så det enda vi kan säga är sant är det som vi själva kan se med våra egna ögon? Ja, du kan ju låtsas ha den filosofin om du vill, men jag kan lova dig att du inte följer den. Har du flugit nån gång? Har du använt en elektrisk apparat? Gravitationen kan vi inte se, elektroner kan vi inte heller se. Så jag antar att vi inte vet om flygplan och datorer egentligen funkar..
Vi vet hur flygplan och datorer fungerar i den mån att vi kan skapa datorer och flygplan. Det är dock mycket möjligt att vi tror vi vet något, vi kan räkna med det, men det är egentligen fel. Därav är den största sanningen i den vetenskapliga sfären inget större än en teori, allt annat hade varit arrogant, som historien har lärt oss.