Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Jo jag förstår att man hänvisar till utredningssekretess och att det kan skada utredningen.
Och vissa uppgifter är naturligtvis olämpliga att lämna ut.
Men dit borde faktiskt inte kvinnans ålder, härkomst från vilken del av Sverige eller utländsk, liksom om hon är svårt eller mindre svårt skadad, höra.
GM vet antagligen redan detta. Vi andra kanske kan göra oss en bild av vad som hänt och någon kanske minns något som kan sättas i samband med denna händelse.
Varför är kvinnans ålder hemlig??
Om det är så att det är ett brott och man har en misstänkt som nu är på fri fot, vill man kanske inte lämna någon som helst info som den misstänkte kan förhålla sig till.
Hennes version är en, och som det verkar håller sig en person undan?
Man vill kanske ha den misstänktes version helt utan inverkan av vad massmedia presenter. Det gäller hur hon hamnat i schaktet, hur skadorna uppstått och varför.
Jag kan inte riktigt fatta varför det är viktigt för allmänheten att få veta om hon är av härkomst?
Polisen kan i det här läget möjligen ha en uppfattning om vad det handlar om, men det har samtidigt bara gått nåon dag.
Kvinnan har hörts, i alla fall så mycket så man vet att hon har sagt att hon knuffats ner.
Men jag kan också tänka mig att hon behöver opereras och vårdas för skador som gör att hon inte kan medverka i längre förhör.
Kanske finns det redan en historik.
Nturligtvis skulle polisen varna allmänheten om de rodde att det fanns en risk för allmänheten. Här erkar det finnas en specifik individ de har inriktat sig på.
Vi är nyfikna, men vad hjälper det oss att veta kvinnans ålder eller härkomst?
Det kommer att komma mer uppgifter efterhand.