Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
Mhm, och du har alltså rätten att bestämma över andra kvinnor vad de lagligt vill göra med sina kroppar bara för att DU inte gillar det?
Först och främst bör du gå en crashcourse då det är skillnad på eskortyrken och trafficking, det är aldrig samma sak men det kräver ett seriöst tankesätt för att förstå det. Det kommer alltid finnas problematik med alla yrken och det är givetvis viktigt att diskutera men ditt argument är faktiskt den svagaste argumentet att förbjuda sexköp.
Jag har varit bekant med flera olika sexarbetare.
Det har knappast varit kvinnor med bra bakgrunder utan kvinnor med historier av övergrepp. Tänk då alla jag sannolikt inte haft en susning om flera som sålt sex. Antagligen många.
Tror du jag ska känna respekt för män som sitter och skickar äckliga filmer när de runkar i glasburkar och annat otrevligt till en sexarbetare med ett barns förstånd vilket vem som helst inser vid kontakt och som dessutom har historia av att ha utsatts för sexbrott?
Ingenting är fräscht med att ni män vill bestämma över kvinnors kroppar och försöker kamouflera det genom att påstå att det är mitt syfte. På riktigt, hur fungerar tankemaskineriet?