2022-04-24, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Inte alls, Sinestro har flera gånger skrivit att han var nationalist och var med i BSS på 80-talet, men sedan har han transformerats till att bli invandringsälskare, EU-älskare och globalist.

Du fortsätter sprida dina lögner om min position. Jag har alltid varit emot massinvandring, men EU-projektet är viktigare än att rösta på isolationister. Det är en prioriteringsfråga. Därför håller jag på Macron.

EU-projektet fortskrider nu, under Macron, mot mer federalisering av EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trump utsattes för valfusk. Huruvida samma sak inträffade i Frankrike kan jag inte avgöra, ännu. Det vore dock naivt att inbilla sig att fransoser trivs med alla negrer och araber. Paris är fullständigt förstört, precis som Marseille, Nice, Lyon, Toulouse osv osv. Varför skulle fransoserna trivas med alla dessa terrordåd och allt våld deras unga utsätts för? Att Macron dessutom är en fascist när det kommer till vaccinationer var ju bara ytterligare en väckarklocka. Jag är inte tillräckligt insatt i fransk inrikespolitik för att vara säker, men Le Pen framstår som mycket mera rationell och vettig än Macron.

Apropå kolonier. Hör vad Enoch Powell berättar om vad folket i kolonier och brittiska folket hade för rättigheter. Saker är inte som de framställs i MSM.

https://www.youtube.com/watch?v=L7Zfvcb3mWI&t=2s
Intressant..återkommer
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Som förväntat.
Skrämmande förfall i franska städer enligt mig, helt ovetenskapligt och högst personlig betraktelse.
Resultatet visar att 58 % är nöjda och att jag har fel.

Nej, detta är falsk dikotomi. 58% är knappast nöjda, men de är inte heller villiga att riskera att det blir sämre. Samma sak som med USA där ingen stödjer Biden men Trump var så fruktansvärd att han drev fram fler demokratiska väljare än någonsin som röstade på en dement kandidat som inte står för något alls förutom att han inte är Trump. Det är samma sak som med Macron, hans största attraktionskraft är att han inte är Le Pen.
Citera
2022-04-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Mycket troligtvis hennes kopplingar till Putin, samt att hon inte ville ha sanktioner eller skick vapen till Ukraina.
Precis. Kopplingarna till Ryssland hade nog kunna ignorerats om hon inte avslöjat att hon faktiskt är köpt genom att aktivt motarbeta Ukraina.
Det går inte att ha att en president som kontrolleras av en fientlig makt. I jämförelse ser t.om. stolpskottet Macron bra ut.
Citera
Medlem
Ferhs avatar
Macron skulle ha vunnit även om han hade dragit fram kuken i direktsändning och ställt sej och pissat på franska flaggan, så det var ju inte direkt ett särskilt spännande val. Oavsett hur många som fullständigt avskyr honom så är ju de övriga i majoritet.
Citera
Medlem
det ofattbara är att folk hellre väljer denna pervo jäveln med en gammal kärring till fru och skydsängel för utsugare än att välja någon som vill kasta ut svartingar från Frankrike! Galna Europa är ett helvete!
Citera
2022-04-24, 20:35
Avslutad
Citat:
Nappe eller Noppe? Viss skillnad. Oavsett vad så var det kloka ord.

När kan man förvänta sig ett trovärdigt resultat?

Man får vad man betalar för. Enbart en idiot följer MSM. Förlåt...

Dominion kommer väl säkra det. De har väl fortfarande dominionmaskiner i valet i Frankrike? Det återstår att se hur franska militären kommer hantera valet. Som sagt, för mindre än ett år sedan så varnade de för militärkupp.

Snarare skrämmande att så många som "röstar" på en globalist-Rothschild-bankir. Varken han, Merkel, Theresa May, Löfven, Kristersson, Björklund osv osv har egna barn. Det är något suspekt att så många i ledande skikt är barnlösa och gått WEF Young Global Leaders program samt Bilderberg.

Ska ni köra att Le Pen ska vinna valet varje fredag nu i typ två år som ni gjorde med Trump? Du är väl en av de som fortfarande tror att han ska återinsättas på fredag
Citera
2022-04-24, 20:35
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
OK, tack.

Mmm, säkert.

Så hur var det, använder Frankrike fortfarande dominionmaskiner?

Gött med en helgardering. Kunde de inte bara sagt att de ska bränna ner oavsett? Det återstår att se hur det hela slutar men sitter Macron så finns det väl chans att militären skrider till handling. Man får hoppas det.
Ingen aning om de använder maskinerna. Även om dom gör det så är resultaten knappast manipulerade.

Du får hoppas på ditt promilleparti afs i höst.
Citera
2022-04-24, 20:36
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannomagrecord
det ofattbara är att folk hellre väljer denna pervo jäveln med en gammal kärring till fru och skydsängel för utsugare än att välja någon som vill kasta ut svartingar från Frankrike! Galna Europa är ett helvete!
-
Känner med dig.
Citera
2022-04-24, 20:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du fortsätter sprida dina lögner om min position. Jag har alltid varit emot massinvandring, men EU-projektet är viktigare än att rösta på isolationister. Det är en prioriteringsfråga. Därför håller jag på Macron.

EU-projektet fortskrider nu, under Macron, mot mer federalisering av EU.

Hur någon kan tycka att federalism är viktigare än våra folks överlevnad visar bara hur hjärntvättade ni är.
Citera
2022-04-24, 20:37
Medlem
Steff83s avatar
Tråkigt. Hade varit intressant att se vad Le Pen kunde gjort och rört om i grytan.
Citera
2022-04-24, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Nu pratar man om valets "legitimitet" i P1. 72 % valdeltagande och 16 % blanka röster (om jag inte hörde fel). Hur många procent fick Macken då. Har vi något mattegeni som tar sig an den uppgiften?

Förra valet fick han 43,61% enligt Wikipedia. Dock är det fler blankröster och fler som sket i att rösta denna gång, plus att Macrons siffror sjönk som en sten, så man får anta att han ligger rejält mycket längre ner.

MLP pratade med visst berättigande om en "strålande seger" för hennes parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in