2022-04-24, 20:19
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
En rejäl radda med originella smeknamn på arbetare i Göteborgs hamn kan höras i denna filmsnutt:
https://youtu.be/utMcM0JTQ7M

Fyfan vad guld. Det måste ha varit goa tider

I klassen under mig på högstadiet gick det en snubbe som var allmänt intresserad av spirituella saker så han fick heta Voodoo-Anders. En annan snubbe hade ett antal bokstavsdiagnoser så han fick heta CP-Kalle.
Citera
2022-04-24, 20:34
Medlem
Korv69s avatar
Under mina tidiga år i grundskolan fanns en ganska mycket äldre kille som kallades Dampmagnus Frigolithjälm. Detta kunde man skrika efter honom, sen ficka man kuta så in i helvete. Kom han ikapp en fick man stryk.
Citera
2022-04-24, 20:44
Medlem
Hassehuligans avatar
Här uppe i Norrland har vi en hel drös med
Både levande och bortgångna legender.

Stillet-Stellan

Börje-brottsling

Henrik-hulligan

Fredde-Fist

50Kent. - uttalas fiftykent

Katt-knullarn

Little-Xanax

Äckel-Anton

Förhuden

Analet

Bengt-sprutbajs

Diesel-uffe

Gunnila-gamfitta
"Gam som i fågeln". Luktar tydligen kompost i underlivet enligt hörsägen.
Citera
2022-04-24, 20:51
Medlem
Hade en brattjej i min gymnasieklass som kallades för Klittan av sina bratkompisar
Citera
2022-04-24, 20:56
Medlem
Sommarvikingens avatar
Sillen
Riskokaren
Snoddas (blev jag kallad på mitt gamla jobb)
Kofoten
Dans-musen
Michelingubben (en tjock kvinna på mitt förra jobb, hon var ganska sexig dock, riktig bbw men ofta ganska bitter och tjurig)

Tuffe Viktor
Karlsson på taket
Slusken
Beirut

Finns säkert flera men kan inte komma på dom just nu.
Citera
2022-04-24, 21:00
Medlem
Vattenfyllds avatar
Sportskrattet

Mandolinröva
Citera
2022-04-24, 21:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Tänkte ni kanske hade några sköna smeknamn på era lokala (eller inte) original/A-lagsspelare/pundare. Eller bara vem som helst. Gärna med en bakgrundshistoria till om det finns, eller en beskrivning av personen, så det inte blir bara en listtråd.

Som TS får jag föregå med gott exempel, men har tyvärr inte så mycket bakgrundshistoria, tycker bara smeknamnet är så jävla bra.

Skinkan

Gammal tjackis/alkoholist som brukade gå runt och dra en liten vagn efter sig på stan. En fyrhjulig vagn, ca 1,20 lång och 50 cm bred.

Ett annat jävligt bra smeknamn är en tjej jag gick i samma skola som på högstadiet. Hon kallades:

Fimpen

Vet tyvärr inte varför, hon var en helt vanlig tonårstjej och alla kallade henne för det. Hon tog inte illa upp, det var hennes smeknamn.

Så, har ni några roliga smeknamn att bidra med?

Fiskhövve. Noll aning om varför han kallades så. Han såg inte ut som en fisk.

Julgransfoten. Han hade promenerat på trottoaren på Östermalm ngn gång på 70talet varpå en kärring slängde ut sin julgran takt från fönster/balkong och den landade med stammen rakt i hans skalle. Han fick en permanent skada, som en liten fördjupning i skallen efter det (när han har tillfrisknat på sjukhuset), därav smeknamnet.

Blöjan. Alltid yngst i gänget.
Citera
2022-04-24, 21:10
Medlem
Ufo-jägaren En lokalkändis / luffare i min stad. Han bär stora klotformade glasögon vars glas är alldeles för stora för hans huvud. Emellanåt ser man honom bara stå och stirra upp i himmelen på någon gata eller torg, sökandes efter SANNINGEN!

Kattknullarn En kille jag växte upp med. Det gick rykten om att han sprang runt och knullade katter. Hans "MO" var (allegedly) att lämna prolapsade kattkrakar under bilar, och han hade alltid katt-tarm på kuken. Allt det här var givetvis uppblåst, han stack däremot upp fingret i röven på sin katt en gång.
Citera
2022-04-24, 21:15
Medlem
Extra-Lars kallades en riktig tjockis på min gamla arbetsplats. Hade en Miss World där också som var tjock som ett jordklot.
Citera
2022-04-24, 21:32
Medlem
En bekant fick sin bil stulen på semester i Sverige. Polisen stoppade några dagar senare en lokal småtjuv i den stulna bilen. Enligt förundersökningen hade småtjuven öknamnet Knyckåspring.
Citera
2022-04-24, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Spermahinken. Hon låg med första bästa som bjöd henne på öl.

Haha!
Vi hade också en spermahink i mitt område när jag var ung.
Citera
2022-04-24, 21:46
Medlem
Teleskåpfrasse. Han hade kraftiga ögonbryn som satt högt upp. Han hette inte Frasse, vad jag minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in