2022-04-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du har under lång tid försvarat Ebba Busch, och stalkat mig med inlägg och i olika trådar som rör henne. Nu visar du vem du är när du använder ord som undermänniskor.

Din dyrkan av Ebba Busch är skadlig för dig, för hon balanserar på en ideologi som inte hör hemma i Europa. Du påverkas och blir en sämre människa än vad du var innan du hamnade i garnet på en falsk profet. Orban skulle bli förskräckt över ord som undermänniskor. I Tyskland hade du blivit åtalad.
Stalkat...? Är du efterbliven? Detta är väl ett forum där man fritt får skriva?
Jävla demokratiföraktare.
Citera
2022-04-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Som anhängare till KD så tycker jag att Ebba har rätt. Skjuta skarpt absolut. Att skjuta för att döda - Nej. Om något stryker med så för det vara. Huvudsaken är att Polisen får resurser och en stadig rätt att bedöma när det är fara för deras liv.

Förutsatt att de Poliser som håller i vapnet är tränade för vad som är allvar och inte lek. Vi minns alla hur det gick då "Poliser" sköt ihjäl en förståndshandikappad kille som lekte i Vasastan.

Muslimer som inte förstår vad Yttrandefrihet står för kan åka hem till sitt sand och leka vidare med att springa runt till sina landsmän och där tala om, hur mycket mammor de ska knulla.
Citera
2022-04-24, 19:47
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag gillar inte folk som ljuger, och särskilt inte folk som inte tar ansvar. De som styr nu är mer eller mindre delaktiga i de problem de själva skapat. De låtsas var i opposition tlll sin egen politik. De har lurat folket i val efter val.

För att komma till rätta krävs det mycket arbete med nya lagar. Allt som M och SD lovar är möjligt om man arbetar för det inom rättsstatens ramar. Det är ingen demokratisk rättighet att leva på bidrag och vara kriminell. Man kan dra in medborgarskap. Stänga skolor m.m. som inte följer läroplanen. Man kan sätta ner foten, utan att skjuta skarpt.

Sen så älskar jag mig själv, min familj och omgivning, mer än vad jag hatar andra människor. Jag vill inte ge upp mina demokratiska rättigheter för att demonstranter i detta fall ska kunna skjutas skarpt. För sen kommer ledare som Ebba Buchs efter folk som mig och dig. Vi brukar ju ha åsikter och tänk om dessa åsikter inte passar Führerin, när hon redan tränat polisen att skjuta skarpt mot människor.

Det har hänt mycket sista tiden. Putin invaderar Ukraina och vi ser historien upprepa sig. Folk gillar gaphalsar. Gaphalsar som ska lösa svåra problem är farligt. Det talas med ord som livspussel som Ebba Busch behöver lösa när hon tvistar med Esbjörn om hans hus, hon begår brott som grovt förtal, och allt bara rinner av henne inom KD. Det ger en dyster framtidsprognos. Det är inte invandringen jag är bekymrad över. Det är hur politikerna hanterar att deras politik lockade hit världens avskum som får stanna, oavsett vad de ställer till med och kostar.

Martin Niemöller, (1892–1984) En kristen. Lutersk präst. Inte livets ord.

”Först kom de för att hämta judarna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig, och då fanns det ingen kvar, som kunde tala för mig.”
Det här handlar inte om gaphalsar utan om att kräva att polisen står upp för demokratin och det fria ordet.

Om du inte förstår innebörden av Niemöllers ord i den här kontexten gör du dig nog dummare än du är.

De är här nu och de har kommit för att ta yttrandefriheten.

De är här nu och de har kommit för att ta den med våld.

Om du då sitter tyst så gör du dig själv till huvudperson i nästa prästs förtvivlade diktrader.
Citera
2022-04-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hela högern var körd redan innan Ebbas gigantiska klavertramp! Nu är de tokkörda om inte jesuspartiet får fram en fenomenal ny ledare efter Ebbas avgång…Vilket är osannolikt..

Snarare sätter det fingret på Morgan "massakern" Johansson(s) efterblivna debattstil.

Vem tror han att han lurar genom att konstant vantolka sina meningsmotståndare?

Att han dessutom springer och gömmer sig när han vet att han kommer få däng i TV-debatterna, är inte speciellt smickrande när många av Sveriges poliser precis stått i ett stenregn från ligister.

Morgans och sossarnas strutsmentalitet har gjort tillräckligt stor skada som det är, fler smitare behöver vi inte.
Citera
2022-04-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
När du blandar ihop polisen som myndighet med en ordförande för ett fackförbund är det nog du som cyklat vilse.

Att du kallar henne för ”häxa” avslöjar väl att du troligen sagt emot henne vad hon än sagt.

Ingen normal svensk vill se dessa galningar som beter sig här precis som deras förfäder gjort i deras hemländer i alla tider.

En polis som är utsatt för livsfara inte bara borde försvara sig utan ska försvara sig.

Det ingår i uppgiften att inte låta våldsverkare ta över. Våldsmonopolet ska vara statens och statens allena.

En svensk ska vara balanserad och kolugn. En svensk kaosar inte. Polisen ska ha resurser som vattenkanoner och tårgas, initialt för att skingra massor och sen bara skjuta skarpt i nödfall.

Har de sett en domare som är jättetrevlig, civiliserad med ett oändligt tålamod under en rättegång, och sedan utdömer livstid för mord?
Citera
2022-04-24, 19:51
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så att polisen endast skjutit vita svenskar de sista åren är alltså inte sant menar du? Tyvärr är verkligheten inget ni vänsterblivna kan ändra på.
Jaså, det finns även gott om nassar som utövat våld mot polis säger du, det får du gärna visa. Det omvända, dvs polisen som ger sig på fredliga demonstranter, finns det nämligen gott om exempel på. Att i dessa situationer försvara sig är inte att använda våld, det är självförsvar. Om dessa högerextrema skulle gjort upplopp likt muslimpacket så hade polisen inte tvekat att använda övervåld och avlossat sina vapen rakt in i folkmassorna.

Det är inte oväntat att vänsterblivna ställer sig på pedofilers, kvinnomisshandlares, ryggradslösa och de totalitära förtryckarnas sida. Ni har verkligen visat ert rätta ansikte.

Precis, det hittar du på, kanske med hjälp av nassekällor. Men visst, ge mig länkar på att endast vita beskjutits de senaste åren du. Du ska få några tillbaka sen. T ex kan du ju fundera på om du anser asylsökanden som sköts ihjäl var vit svensk, eller Fadimes bror. Bara för att nämna två. F ö är det tämligen ointressant då det för det första inte stämmer och för det andra inte har ett dugg med etnicitet att göra om polisen skjuter eller ej. Den enda tydliga bilden är att de handlar om människro som är psykiskt sjuka och/eller påverkade av narkotika.

Självklart, det vet de flesta. Du med, du låtsas bara som om du inte vet det då du är fascist. Jag kan t ex erkänna att det finns element inom vänstern som brukar våld, både oprovocerat och provocerat. Det gör nassar också. Hela tiden,det ingår liksom lite i den coola nassegrejen. Har själv hotats av nassar, känner folk som tvingats flytta utomlands efter hot och trakasserier från nassar.
Använd sökmotor: Sök på NMR/Nazister/högerextrema och polis och du skall finna. Men du kommer inte att bry dig, eller hur?

Det sista stycket säger ju bara hur lögnaktig och äcklig du är som försöker klistra på sånt på dina meningsmotståndare, trits att du säkert vet att det inte är sant. Fast kallas man Tompa är man nog inte raketforskare iofs...
Citera
2022-04-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag intar en mittenposition i denna diskussion som svingar vilt från båda håll.

Självklart ska svensk polis kunna ha kontroll över varje kvadratmeter svensk mark, och det är helt oacceptabelt att en mobb/våldsamt upplopp ska kunna tränga tillbaka polisen så att de tvingas fly och 100 poliser skadas. Ingen kan rimligtvis försvara detta beteende från mobben, det är helt oacceptabelt.

Samtidigt ska polisen givetvis använda proportionerligt våld, och ingen ska "skjutas med skott i pannan" som en del galningar vräker ur sig här i tråden. Våldet har inte med någon etnicitet eller viss religion att göra, utan har att göra med folk som lever i extremt utanförskap, utan framtidstro och i kriminalitet.

Ebba har rätt i en del hon säger, det är orimligt att svensk polis tvingas backa och fly. Samtidigt vänder jag mig mot ordvalet "Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare" då det kan låta som detta vore önskvärt.

Slutsatsen, med huvudet kallt, måste vara att polisen får större befogenheter och mer ändamålsenliga vapen, såsom vattenkanoner, tårgas och gummikulor. Dessa ska användas i en stigande skala, vattenkanoner räcker långt. Och alla som gör upplopp ska gripas och de som skadas ska ges vård. Efteråt kommer rättsprocessen som kan bli fängelse eller utvisning.

Det är mycket önskvärt att ha 100 skadade islamister, 100 kriminella, 100 skadade upprorsmakare.
Det hade inte varit negativt om många av dessa psykopater hade avlidit heller.

Sverige har noll behov av dessa människor vilket de flesta har insett före dessa upplopp men nu blev det smärtsamt tydligt.
Citera
2022-04-24, 20:05
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hela högern var körd redan innan Ebbas gigantiska klavertramp! Nu är de tokkörda om inte jesuspartiet får fram en fenomenal ny ledare efter Ebbas avgång…Vilket är osannolikt..
Knappast, SD/KD-väljare är både höger/vänster.EB stärker sin position-Även om det blir på SD:s bekostnad.
Citera
2022-04-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
När du blandar ihop polisen som myndighet med en ordförande för ett fackförbund är det nog du som cyklat vilse.

Nej det har du tokfel om eftersom det är väldigt många poliser som uttalat sig om hur opassande och verklighetsfrämmande Ebbas galna uttalande var..
Citera
2022-04-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Knappast, SD/KD-väljare är både höger/vänster.EB stärker sin position-Även om det blir på SD:s bekostnad.
SD är redan uträknade efter Åkessons Putin blunder. Ebba kommer inte vara ledare för något mer än sin familj snart..
Citera
2022-04-24, 20:14
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu fick du frågan om en utställning där kristendomen utmanas, och det finns många kristna etniska svenskar. Ändå var det bara i invandrarområden du såg ett problem med att sätta upp Ecco Homo. Så kristna etniska svenskar klarar tydligen av att hantera utmaningen, men inte kristna invandrare. Jag håller med dig.

Det är din bild. Min bild är att etniska svenskar är mycket mindre religiösa än syrianer.
Citera
2022-04-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Du kan testa att åka till USA och säga n-ordet till BLM-människorna för att se vad de anser om ditt yttrandefrihets-vurmande.

Du jämför N-ordet med att bränna koranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in