2022-04-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag svarade alltså på detta och visste inte att du menade specifikt Sveaparken, Örebro. SRs artikel ovan är från 18/4 och påstår att 26 är gripna i Östergötland. Identifieringsarbetet fortgår. Menar du på allvar att närmare tusen demonstranter kastade sten och bör lagföras?
26 av tusen - det är i princip ingen...
Ja jag menar att det var fler än 26 som kastade sten. Det var upplopp i ett flertal städer - lilla vän försökt följa med i händelserna. Det är betydligt fler brott än stenkastning som är aktuella. Störande av allmän ordning, vandalism osv. Så ja tusen person är nog i underkant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Uttalandet är klockrent och du skulle bara veta hur många som håller med henne.
ingen vet men jag tror nog att det är du och ganska få tusen varav mestadelen är incels…

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven

Psykopaterna som deltog i upploppen förtjänar en kula allihop.
Nej de förtjänar möjligtvis att straffas enligt svensk lag…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Om någon rasist som hatar etniska svenskar vill starta bråk i etniskt svenska områden så bör man neka även honom.
Nu fick du frågan om en utställning där kristendomen utmanas, och det finns många kristna etniska svenskar. Ändå var det bara i invandrarområden du såg ett problem med att sätta upp Ecco Homo. Så kristna etniska svenskar klarar tydligen av att hantera utmaningen, men inte kristna invandrare. Jag håller med dig.
Citera
2022-04-24, 19:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Ebba är nog körd nu, och de andra på högerkanten håller bara tyst, tyst medgivande.
Tyvärr så finns det idioter som röstar på henne hur hon än gör.
Snart gå hon till attack på åklagarmyndigheten då de kommer att tvingas skriva av.
Åklagarmyndigheten har inte den kapacitet som den ryska, som är hennes hårda förebild.
I Ryssland polisstaten klarar de av 1500 demonstranter på en dag. Skulle göra Ebba nöjd.
Citera
2022-04-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om du har den åsikten, varför håller du då inte med Ebba Busch? Hon försöker ju göra Sverige bättre för hederligt, skattebetalande folk som INTE deltar i upplopp. Dina olika ställningstaganden spretar.

Jag gillar inte folk som ljuger, och särskilt inte folk som inte tar ansvar. De som styr nu är mer eller mindre delaktiga i de problem de själva skapat. De låtsas var i opposition tlll sin egen politik. De har lurat folket i val efter val.

För att komma till rätta krävs det mycket arbete med nya lagar. Allt som M och SD lovar är möjligt om man arbetar för det inom rättsstatens ramar. Det är ingen demokratisk rättighet att leva på bidrag och vara kriminell. Man kan dra in medborgarskap. Stänga skolor m.m. som inte följer läroplanen. Man kan sätta ner foten, utan att skjuta skarpt.

Sen så älskar jag mig själv, min familj och omgivning, mer än vad jag hatar andra människor. Jag vill inte ge upp mina demokratiska rättigheter för att demonstranter i detta fall ska kunna skjutas skarpt. För sen kommer ledare som Ebba Buchs efter folk som mig och dig. Vi brukar ju ha åsikter och tänk om dessa åsikter inte passar Führerin, när hon redan tränat polisen att skjuta skarpt mot människor.

Det har hänt mycket sista tiden. Putin invaderar Ukraina och vi ser historien upprepa sig. Folk gillar gaphalsar. Gaphalsar som ska lösa svåra problem är farligt. Det talas med ord som livspussel som Ebba Busch behöver lösa när hon tvistar med Esbjörn om hans hus, hon begår brott som grovt förtal, och allt bara rinner av henne inom KD. Det ger en dyster framtidsprognos. Det är inte invandringen jag är bekymrad över. Det är hur politikerna hanterar att deras politik lockade hit världens avskum som får stanna, oavsett vad de ställer till med och kostar.

Martin Niemöller, (1892–1984) En kristen. Lutersk präst. Inte livets ord.

”Först kom de för att hämta judarna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna, men jag höjde inte min röst, för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket, men jag höjde inte min röst, för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig, och då fanns det ingen kvar, som kunde tala för mig.”
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-24 kl. 19:43.
Citera
2022-04-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tyvärr så finns det idioter som röstar på henne hur hon än gör.
Snart gå hon till attack på åklagarmyndigheten då de kommer att tvingas skriva av.
Åklagarmyndigheten har inte den kapacitet som den ryska, som är hennes hårda förebild.
I Ryssland polisstaten klarar de av 1500 demonstranter på en dag. Skulle göra Ebba nöjd.
så bara för att vänstern importerat miljoner undermänniskor och rättsstaten därmed blivit kraftig underdimensionerad så ska man inte gripa och lagföra just babeluringa för brott...?
Du har ne så in i helvete sjuk syn på demokrati. Det är så man vill spy i en hink och bara hälla det över sig.
Citera
2022-04-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Ebba är nog körd nu, och de andra på högerkanten håller bara tyst, tyst medgivande.
Hela högern var körd redan innan Ebbas gigantiska klavertramp! Nu är de tokkörda om inte jesuspartiet får fram en fenomenal ny ledare efter Ebbas avgång…Vilket är osannolikt..
Citera
2022-04-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
26 av tusen - det är i princip ingen...
Ja jag menar att det var fler än 26 som kastade sten. Det var upplopp i ett flertal städer - lilla vän försökt följa med i händelserna. Det är betydligt fler brott än stenkastning som är aktuella. Störande av allmän ordning, vandalism osv. Så ja tusen person är nog i underkant.

Skulle gissa att det kan röra sig om mordförsök i flera fall.

Dessutom blåljussabotage som kan ge livsstid...

"Maxstraffet för blåljussabotage av normalgraden ska vara fängelse i fyra år. Om brottet anses vara grovt ska straffet vara fängelse i lägst två år och högst 18 år eller livstid."
Citera
2022-04-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
så bara för att vänstern importerat miljoner undermänniskor och rättsstaten därmed blivit kraftig underdimensionerad så ska man inte gripa och lagföra just babeluringa för brott...?
Du har ne så in i helvete sjuk syn på demokrati. Det är så man vill spy i en hink och bara hälla det över sig.

Du har under lång tid försvarat Ebba Busch, och stalkat mig med inlägg och i olika trådar som rör henne. Nu visar du vem du är när du använder ord som undermänniskor.

Din dyrkan av Ebba Busch är skadlig för dig, för hon balanserar på en ideologi som inte hör hemma i Europa. Du påverkas och blir en sämre människa än vad du var innan du hamnade i garnet på en falsk profet. Orban skulle bli förskräckt över ord som undermänniskor. I Tyskland hade du blivit åtalad.
Citera
2022-04-24, 19:42
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej. När inte ens polisen håller med så är det uppenbart att häxan är ute och cyklar..
När du blandar ihop polisen som myndighet med en ordförande för ett fackförbund är det nog du som cyklat vilse.

Att du kallar henne för ”häxa” avslöjar väl att du troligen sagt emot henne vad hon än sagt.

Ingen normal svensk vill se dessa galningar som beter sig här precis som deras förfäder gjort i deras hemländer i alla tider.

En polis som är utsatt för livsfara inte bara borde försvara sig utan ska försvara sig.

Det ingår i uppgiften att inte låta våldsverkare ta över. Våldsmonopolet ska vara statens och statens allena.
Citera
2022-04-24, 19:42
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu har jag annat att göra en fin söndag än att läsa alla inlägg av alla skribenter. Men vidhåller ändå att oavsett vad man skriver på flashback så är det värre att försöka döda poliser. Sedan kan det naturligtvis vara saker som är ytterst olämpligt att skriva på flashback också men fortfarande mindre allvarligt än att kasta sten på polisen

Då tänker du inte tillräckligt långt. Ett gäng huliganer vid ett (eller några) tillfällen är ett mindre hot än en fascist som öppet propagerar för mer våld, eskalering i retoriken och lögner för att nå sina mål. Det fattar säkert du också.
Citera
2022-04-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Hugger jag en polis med kniv blir det livshotande skador. Medan de stenar som kastades mot polisen inte resulterade i några livshotande skador.

Samma sak med Göteborgskravallerna för två decennier sedan. Ingen polis dog av de stenarna.
Åh nostalgi! Då fanns det en politisk kraft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in