2022-04-24, 19:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Femfinger tobbes identitet har varit ute sen dagen han blev uthängd
Inte vad jag kunde hitta här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Okej då kör vi:

Förnamnet delar han med jätten i dunderklumpen + första bokstaven i alfabetet i efter jättens namn.

Samma dag som den ryska kärnkraftsdrivna satelliten Kosmos 1402 återinträder i atmosfären efter att ha varit uppe i rymden i ett halvår föds han.
Jag hann knappt äta middag förrän du hade serverat efterrätten. Det här var tydligen ingen match för Kung Harald. Tack och bock!

Får erkänna att jag inte lagt jättemkt tid på var och en av de jag har kvar att hitta. Dock har jag nu över 60 namn. Att du gör det enkelt för mig att komplettera samlingen är jag mycket tacksam för.

Du får en ny på en gång. Ett ögonblick.
Citera
2022-04-24, 19:10
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Dumpen har varit vid Biltema Karlstad idag.

Källa: Sara på 2forty2-facebook

Verkar som om de varit ute på ett tröttsamt fiskafänge. Karlstad och Biltema, borgar inte för att vulkanogäddan, om de lyckades fånga den, är något högdjur alltså.
Citera
2022-04-24, 19:14
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

.

Nej det är säkerligen raderat om det stått i tråden
Citera
2022-04-24, 19:14
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Verkar som om de varit ute på ett tröttsamt fiskafänge. Karlstad och Biltema, borgar inte för att vulkanogäddan, om de lyckades fånga den, är något högdjur alltså.
Om det blir dåligt med napp en helg borde de väl kunna ringa in Lennart? Han ställer säkert upp med kort varsel under förutsättning att han får OB-tillägg och utlägg betalda. (Och att han får igång bilen.)

Minst en tidigare gädda borde alltid ha helg-jour, tycker man.
Citera
2022-04-24, 19:16
Medlem
Lysturkens avatar
Tre raka serveess för Halte Harald. Jag följer upp med en ny vända direkt.

Rebusrunda #6

Följande gäddmorfar har gäckat mig i sökningen och jag har inte lyckats bekräfta honom. Det skulle dock inte förvåna mig om jag får hans huvud på fat inom en kvart nu när Harald är i farten. Vi får hoppas på det!

https://dumpen.se/2021/12/15/annu-en-morfar-ute-och-jagar-barn-napp-igen

Sluddraren från Falun. Han kör enligt egen uppgift en röd Volkswagen, som också skymtas i slutet av klippet. Är enligt Dumpen 68 år.

Det går ännu inte härleda identiteten här i tråden. Vi är tacksamma till den som skapar nästa rebus.

Ty, en offentliggjord gädda är en jävligt mycket bättre gädda!
Citera
2022-04-24, 19:23
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Om det blir dåligt med napp en helg borde de väl kunna ringa in Lennart? Han ställer säkert upp med kort varsel under förutsättning att han får OB-tillägg och utlägg betalda. (Och att han får igång bilen.)

Minst en tidigare gädda borde alltid ha helg-jour, tycker man.

Vad ball det hade varit och ha en podd och bjuda in Lennart. Han får önska sina favoritlåtar, berätta om sin uppväxt, livet just nu, rakad eller orakad pung, längtan efter sex och kärlek och lista fem andra grejer som man kan göra bara för det är sköj.
Citera
2022-04-24, 19:35
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:

Jag hann knappt äta middag förrän du hade serverat efterrätten. Det här var tydligen ingen match för Kung Harald. Tack och bock!

Får erkänna att jag inte lagt jättemkt tid på var och en av de jag har kvar att hitta. Dock har jag nu över 60 namn. Att du gör det enkelt för mig att komplettera samlingen är jag mycket tacksam för.

Du får en ny på en gång. Ett ögonblick.

Den var för lätt, han fanns redan där ute i dom elaka facebook grupperna som hänger ut gäddor med namn och bild.. Sökte bara på "napp igen dumpen" så kom ett mindre begåvat inlägg från någon upp som pekade ut han med Facebook profil.
Citera
2022-04-24, 19:37
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
https://dumpen.se/2021/12/15/annu-en-morfar-ute-och-jagar-barn-napp-igen

Sluddraren från Falun. Han kör enligt egen uppgift en röd Volkswagen, som också skymtas i slutet av klippet. Är enligt Dumpen 68 år.

Det går ännu inte härleda identiteten här i tråden. Vi är tacksamma till den som skapar nästa rebus.

Ty, en offentliggjord gädda är en jävligt mycket bättre gädda!
Det var tyvärr lite sluddrig bild på slutet på bilen också. Men av det lilla som gick att uppfatta så ser det ut som en VW Passat Variant (kombi) av modellår kanske ca 2012-2014 eller rent av ännu nyare. Heja Harald!
Edit: Aha, redan löst tydligen. Bra!
Edit igen: Nej, inte löst. Jag blandade ihop korten...
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-04-24 kl. 20:08.
Citera
2022-04-24, 19:59
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Efter allt som hänt, hur känner du att din tillit till män är i dag?
Ja du den är nog som innan. Människor sviker och det spelar ingen roll om det är man eller kvinna.
Citera
2022-04-24, 20:05
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Det var tyvärr lite sluddrig bild på slutet på bilen också. Men av det lilla som gick att uppfatta så ser det ut som en VW Passat Variant (kombi) av modellår kanske ca 2012-2014 eller rent av ännu nyare. Heja Harald!
Edit: Aha, redan löst tydligen. Bra!
Nej inte löst, det var gäddan innan jag löste.
"Morfar" i Borlänge är fortfarande rebuslös.
Citera
2022-04-24, 20:07
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Nej inte löst, det var gäddan innan jag löste.
"Morfar" i Borlänge är fortfarande rebuslös.
Jaha, jag blandade visst ihop inläggen och gäddorna.
Citera
2022-04-24, 20:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ja du den är nog som innan. Människor sviker och det spelar ingen roll om det är man eller kvinna.

Jag är nyfiken...

Vad är hans egen förklaring till det hela och hans läggning?

Kom ihåg, du är inte ansvarig för vad han sagt eller gjort. Jag är bara nyfiken på hans inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in