2022-04-24, 19:05
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jaha ok? Hade det gått bättre då eller?
Då hade det inte funnits något Ukraina kvar.
Citera
2022-04-24, 19:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Hej raskens,
i vilket land ligger Kursk?

Insamlingen sker i Moskva. Frågor på det?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack, det var ju den artikeln jag länkade till i mitt första inlägg. Min poäng är att det endast är ryssen som använder dessa ”dartpilar”, alltså har Ukraina inte slaktat sin egen befolkning, som ryssen påstår.

Den sekundära poängen är att dessa ”pilar” har sitt ursprung i WW1. Tydligen är de effektiva då de kan pierca både människor och hjälmar, men de ser ju lite hemmagjorda ut.
Jaha jag tittade på twitter samtidigt och där länkas det till en artikel där man inte förklarar vart flechetterna kommer ifrån och man bara kör det här om första världskriget så jag blandade ihop ditt inlägg med dem i så fall.
Under första världskriget fälldes de från plan under det stadie då man inte hade fått fram flygbomber har jag för mig.
Senast redigerad av Slackoff 2022-04-24 kl. 19:11.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Du ska nog titta på lite rysk tv vad man tycker och känner för NATO

Citat:
Lär ni er inte skriva där i ukrainska skolan? Faktum är att Ryssland hade kunnat eskalera den här konflikten oerhört mycket mer än vad man har gjort.
Varför har man inte gjort det då?
Citera
Medlem
Citat:
Lär ni er inte skriva där i ukrainska skolan? Faktum är att Ryssland hade kunnat eskalera den här konflikten oerhört mycket mer än vad man har gjort.

Nej… dom har eskalerat allt dom kan upp till kärnvapen och det går åt helvete
Citera
2022-04-24, 19:07
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Den där bron kostade ca 228 miljarder rubel när den blev färdigbyggd.

Ett fint mål får jag säga.

Citat:
Ha ha dream on din idiot!

Ryssen har snart bränt av allt han har. Bara förnedring återstår för bunkerdvärgen
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Då hade det inte funnits något Ukraina kvar.

Allt går enligt plan med denna special operation
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Låter dom UkrIna förstöra 2500 pansarfordon 870stridsvagnar och 170flygplan för dom är snälla och vill att Ukrainska bönder ska tjäna en hacka på att sälja metallskrot? Så generöst av ryssen att låta 22000ryssar stupa så åkrarna blir gödslade också.
Det blir svårt att diskutera med någon som tror på Ukrainas uppenbart påhittade propagandesiffror. Tror du på Köjävspöket också?
Citera
2022-04-24, 19:08
Medlem
Verkar hända lite vid fronten nu. Får hoppas det håller
Citera
2022-04-24, 19:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Verkar hända lite vid fronten nu. Får hoppas det håller
Det verkar väl inte hända någonting? Eller har jag fel? Det märks också på nivån i tråden.
Citera
2022-04-24, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Vi får hoppas på fortsatt snabb nedgång av befolkningsmängden i ryssland🙂 mindre smuts i den här världen. Bra för världen och samhället i stort.

Helt klart är att om kriget blir tillräckligt långt och ryssarna kör fast måste den fria världen marschera mot Moskva och stycka upp Ryssland i beståndsdelar. En europeisk sfär under NATOs översyn och en del ger vi till Kina för att hålla dem på mattan. Precis det som hände med de blodtörstiga serberna som styrde den misslyckade Jugoslavien till ruinens brant.

Det är 2022 nu och det finns inte plats för bittra slaviska undermänniskor med imperiedrömmar och blodtörst. För att gå vidare måste Ryssland i sin nuvarande form utplånas.
Citera
2022-04-24, 19:11
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Nej vi kan inte skriva i Kroatien din ryssmongol.

Ni är slagna och nu försöker ni satsa på en sista offensiv som kommer gå åt skogen. Sammanlagt har dina mongoler förlorat ca 65000-70000 döda, sårade och saknade. Dessa går inte och ersätta.

När ni mongolpack har stångats till ett stillastående i det kommande slaget, så kommer UA slänga ut er.
Hoppas de inte tar en enda levande mongol.

Död åt mongolpacket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in