2022-04-24, 13:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Utan tvivel gynnas Le Pen.
Kan tänkas men Macron 5 år till känns rätt säkert ändå.
Citera
2022-04-24, 13:36
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Utan tvivel gynnas Le Pen.

Jo, det skulle väl jag kanske killgissa på också.
Jag har dock mycket svårt att föreställa mig att Mélenchon's väljare skulle rösta på Macron annat än för att hindra Le Pen.
Tror dock att Mélenchon's väljare (extremvänster) betraktar ett sådant val som ett val mellan pest eller kolera, varför många avstår från att rösta, eller rent av rösta på Le Pen då hon är betydligt mer till vänster vad det gäller ekonomi, vilket med tanke på bl.a. gilet jaune, borde gynna Le Pen.

Skall jag vara helt ärlig så tror jag dock att Macron tar hem det, knappt, men dock.
Citera
2022-04-24, 13:37
Medlem
SvartaVargens avatar
Macron har ju knullat hela frankrike precis som löfven gjort här. Missade alla 2 år av demonstrationer innan coronan?
Citera
2022-04-24, 13:39
Medlem
ihelps avatar
Minst spännande valet på länge. Macron kommer svepa mattan. Ingen chans för MLP.
Citera
2022-04-24, 13:41
Medlem
Herakleioss avatar
Den enda som trodde på Trump var den konservativa debattören Ann Coulter.

Vore kul om alla libtards får en till knäpp på näsan.
Citera
2022-04-24, 13:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Minst spännande valet på länge. Macron kommer svepa mattan. Ingen chans för MLP.

Du kanske har rätt.

Men jag hörde samma sak om Trump och Brexit.
Citera
2022-04-24, 13:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Klassiker när skådisen Tom Hanks sa ungefär "Trump is not going to be the president, not before you see Lizards in capes land with spaceships. No, No he wont be president".

Jag kan ärligt säga att det var en av de bästa dagarna i mitt miserabla liv. Dagen efter.

Att se alla dessa libtards sitta och grina och beklaga sig över att Trump vann valet fare n square.
Ja det var ganska underhållande. Jag tror och hoppas dock att Le Pen förlorar.
Citera
2022-04-24, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Har du nyss vaknat upp från en 20 år lång koma?

Vi har redan det där och det fungerar inte. Den europeiska befolkningen är redan trötta på Bryssel.

Det avgörs i Frankrike idag. Det franska valet är en mätare på vad det franska folket tycker om EU.
Citera
2022-04-24, 13:46
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Macron har ju knullat hela frankrike precis som löfven gjort här. Missade alla 2 år av demonstrationer innan coronan?
På vilket sätt har Macron "knullat hela Frankrike"? Jag tycker han verkar vara en vettig utrikespolitiker, han har bl.a. gjort mer än de flesta i sina försök att stoppa Putler.
Citera
2022-04-24, 13:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Frankrikes presidentval kan nog vara det mest ospännande valet som finns.

Alla vet att nationalisten förlorar i andra omgången mot Macron eller annan liberal med tanke på alla negrer och araber som kommer rösta på liberalen.

Grattis Macron. Det blir 5 år till.

Frankrike är som en tågolycka i slowmotion. Den franska liberalismen o upplysningen kommer nu köra in i väggen med ett brak.
Le Pen kan inget göra även om hon igenom ett under skulle vinna valet.

Det enda positiva är att det sägs att Frankrike ligger ca fem år före oss i samhällsutvecklingen.
Citera
2022-04-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
På vilket sätt har Macron "knullat hela Frankrike"? Jag tycker han verkar vara en vettig utrikespolitiker, han har bl.a. gjort mer än de flesta i sina försök att stoppa Putler.

Svensk media har fått dig att bilda den uppfattningen om honom?
Citera
2022-04-24, 13:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Putin o Macron är ”bröder” i The Young Global Leaders.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in