2022-04-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, kanske. De var kompisar, han ville mer. Han såg tillfället i den spännande miljön där de var ensamma, och gjorde en framstöt. Hon avvisade honom, kanske på ett förödmjukande sätt. ("Se dig i spegeln och försök förstå.") Han skrek: "om inte jag får dig så ska ingen annan få dig heller", och så knuffade han ner henne och stack.
<- Låter ju absurt. Men visst även om procentsatsen kanske är 1 på miljarden så kan det stämma.
Citera
2022-04-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag vet inget om området, men om det är så öde som du beskriver, att ingen bor där inom åtminstone kilometeravstånd, eller har någon anledning att befinna sig där, så kan man i princip bortse från att någon var där av en slump och hörde henne, sådant händer helt enkelt inte. Den som larmade måste antingen varit anhöriga till kvinnan, som på något sätt förstod/misstänkte var hon var, eller GM själv, eller någon som GM bekänt det för.

Också ett stort frågetecken vad kvinnan gjorde där från början. På något sätt känns det som det något dunkelt där också, att hon och GM åkt dit, antingen för att ha sex utan 100% av moral (antingen prostitution eller otrohet av åtminstone någon av dem). Alternativt någon narkotikaaffär eller liknande.

Sedan finns väl också möjligheten att det inte är något brott alls. Att hon tänkte ta sitt liv, men överlevde. Och att anhöriga på något sätt listade ut var hon var.

Jag håller med! Alltså det är helt öde, kan inte tänka mig att många beger sig dit, visst det var fint väder i fredags, men blåste en del. Visst folk kan vara ute och gå. Men det är ju inte det första jag skulle tänka att "Jag går till Långgruvan" om jag vill gå. Finns ju betydligt finare och närmare gångvägar. Det är i skogen nära Storsjön som jag åkt till 2 gånger i mitt liv. Inte mera, jag visste inte ens att det fanns. Även att åka dit för att sälja knark eller prostituera sig känns konstigt. Varför just där? Finns ju miljoners närmare och bättre ställen för det. Allt känns jäkligt konstigt och fischy bara. Ta sitt liv? Varför inte hoppa framför ett tåg eller ta tabletter? Nää, det ligger en hund begraven här. Det står inte rätt till, det är något som inte stämmer.
Citera
2022-04-24, 13:14
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz
Jag bor i Norberg och häpnas av denna sak, alltså det är så mycket som inte stämmer, Vad gjorde dom där? Det är ju liksom mitt ute i ingenstans, polisen säger att hon kan ha legat där ett tag, hur kan man ha sån tur att man just som det går en människa där (Hur det nu kan ens gå nån där är ju ett under) samlar kraft och skriker just då? Hade hon ingen mobil? Känns nästan som att om det nu var ett brott att gärningsmannen ångrat sig och "låtsades gå ut med hunden och ringde" inte vet jag men Alltså det är ju långt bort från civilisationen. Hittar det inte på kartor, men jag vet på ett ungefär vart det ligger. Bor väl inte någon i närheten heller. Alltså antingen har hon haft EXTREM tur eller så är det något annat. Nån som vill länka en karta där det är? När jag googlar på långgruvan Norberg så dyker inget upp, inte eniro ingenting. Kan ju ha att göra med att det inte längre finns.

Det som talar emot det är att om det var GM som fick ågrer så skulle hon ju lätt ange honom när hon räddats, då hade han nog ringt direkt till polisen och berättat vart hon låg istället
Citera
2022-04-24, 13:17
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag bor i Norberg och häpnas av denna sak, alltså det är så mycket som inte stämmer, Vad gjorde dom där? Det är ju liksom mitt ute i ingenstans, polisen säger att hon kan ha legat där ett tag, hur kan man ha sån tur att man just som det går en människa där (Hur det nu kan ens gå nån där är ju ett under) samlar kraft och skriker just då? Hade hon ingen mobil? Känns nästan som att om det nu var ett brott att gärningsmannen ångrat sig och "låtsades gå ut med hunden och ringde" inte vet jag men Alltså det är ju långt bort från civilisationen. Hittar det inte på kartor, men jag vet på ett ungefär vart det ligger. Bor väl inte någon i närheten heller. Alltså antingen har hon haft EXTREM tur eller så är det något annat. Nån som vill länka en karta där det är? När jag googlar på långgruvan Norberg så dyker inget upp, inte eniro ingenting. Kan ju ha att göra med att det inte längre finns.
Det är en intressant plats

http://www.14backgarden.se/443810803

som kanske söks upp ibland av personer som är äventyrligt lagda?
Citera
2022-04-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det som talar emot det är att om det var GM som fick ågrer så skulle hon ju lätt ange honom när hon räddats, då hade han nog ringt direkt till polisen och berättat vart hon låg istället
Iofs sant, om han inte hotat henne till livet innan och säger att nästa gång dör du innan du faller till gruvhålet, att han knuffat i henne från början bör hon se som ett skapligt hot?
Citera
2022-04-24, 13:19
Medlem
Citat:
Jag håller med! Alltså det är helt öde, kan inte tänka mig att många beger sig dit, visst det var fint väder i fredags, men blåste en del. Visst folk kan vara ute och gå. Men det är ju inte det första jag skulle tänka att "Jag går till Långgruvan" om jag vill gå. Finns ju betydligt finare och närmare gångvägar. Det är i skogen nära Storsjön som jag åkt till 2 gånger i mitt liv. Inte mera, jag visste inte ens att det fanns. Även att åka dit för att sälja knark eller prostituera sig känns konstigt. Varför just där? Finns ju miljoners närmare och bättre ställen för det. Allt känns jäkligt konstigt och fischy bara. Ta sitt liv? Varför inte hoppa framför ett tåg eller ta tabletter? Nää, det ligger en hund begraven här. Det står inte rätt till, det är något som inte stämmer.

Kanske psykisk sjukdom, och då ramlat eller hoppat, och anhöriga på något sätt kom underfund om var hon var? Om hon drabbats av en kraftig psykos behöver hon inte ens ljuga om att någon knuffat henne, hon kan faktiskt tro det fast det inte är så, om hon är tillräckligt sjuk. Och behöver inte vara påverkad av varken droger eller alkohol för att få en sådan vanföreställning.
Men givetvis spekulationer.

Verkar ha åkt ner från tidningarnas förstasidor, ett tecken på att misstanken om brott åtminstone inte ökat.
Citera
2022-04-24, 13:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är vi säkra på att hon knuffats?

Det kan inte vara så att de klättrade ned tillsammans, och att hennes sällskap sedan klättrade upp och tog med sig linorna eller andra hjälpmedel. Att han alltså lämnade kvar henne där nere.

En intressant tanke.

Fast man sa att hon klagade på smärtor. Men det gör ju förvisso ont i kroppen att ligga och sitta rakt på sten.
Citera
2022-04-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är en intressant plats

http://www.14backgarden.se/443810803

som kanske söks upp ibland av personer som är äventyrligt lagda?

Friluftsmänniskor går överallt, oavsett hur det ser ut. Gruvhål är ett intresse för många. Märkligt många oförstående inlägg. Stadsbor?
Citera
2022-04-24, 13:35
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Jag har aldrig i hela mitt liv mött så många idioter koncentrerat till platser som män från Norberg & Avesta. Måste vara Sveriges medelpunkt för män (och kvinnor) som är dumma i huvudet.

I mina ögon är det absolut inte minsta konstigt med tanke på antalet puckon som antagligen blivit långt fler. Platsen ligger mellan Kärrgruvan och Krylbo. Hög invandring de senaste åren och det fanns tydligen ett motionsspår i närheten dit motionärer och crossåkare tar sig. Invandrare av tristess kan utforska området liksom missbrukare av ungefär samma skäl om än vissa skillnader.

Nu var det hedersrelaterat men kan inte se något märkligt med att en knarkare och eller invandrare från Norberg eller Avesta kastar ner en kvinna i ett hål i marken. Snarare mycket passande för en hel del av slöddret på orterna 🤮 Jag har som jag redan nämnt ALDRIG någon annanstans mött så dåliga människor med så djup empatilöshet, avsaknad av medkänsla eller så många män som uppträder med borderlinedrag. Histrioniska, uppmärksamhetssökande och föraktfulla som likgiltiga inför kvinnors väl och ve. Smutsiga män i smutsiga hålor. Så pass många att vi kan kalla det "kultur". Det är dit alla förpassas som inte klarar sig i andra städer, ska man hålla i minnet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, kanske. De var kompisar, han ville mer. Han såg tillfället i den spännande miljön där de var ensamma, och gjorde en framstöt. Hon avvisade honom, kanske på ett förödmjukande sätt. ("Se dig i spegeln och försök förstå.") Han skrek: "om inte jag får dig så ska ingen annan få dig heller", och så knuffade han ner henne och stack.
Nej. Sannolikt har hon följt med i god tro om det inte är en missbrukare som tvingat ut henne. Mannen har nog snarare velat "sätta henne på plats" genom att döda henne för att hålla kontrollen över henne. Många invandrare i området. Hel del romer också. Gissar på någon man från Mellanöstern om det inte är en knarkare.

Alltså männens kvinnosyn är fruktansvärd och vedervärdig i hålorna. Speciellt från invandrarnas håll.
Citera
2022-04-24, 13:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag vet inget om området, men om det är så öde som du beskriver, att ingen bor där inom åtminstone kilometeravstånd, eller har någon anledning att befinna sig där, så kan man i princip bortse från att någon var där av en slump och hörde henne, sådant händer helt enkelt inte. Den som larmade måste antingen varit anhöriga till kvinnan, som på något sätt förstod/misstänkte var hon var, eller GM själv, eller någon som GM bekänt det för.

Också ett stort frågetecken vad kvinnan gjorde där från början. På något sätt känns det som det något dunkelt där också, att hon och GM åkt dit, antingen för att ha sex utan 100% av moral (antingen prostitution eller otrohet av åtminstone någon av dem). Alternativt någon narkotikaaffär eller liknande.

Sedan finns väl också möjligheten att det inte är något brott alls. Att hon tänkte ta sitt liv, men överlevde. Och att anhöriga på något sätt listade ut var hon var.

Citat:
Fast nu har det ju sagts av polis/räddningsstjänst i media att riktigt så öde är det inte, det finns motionsspår i närheten, folk åker cross, en del promenerar med hunden.
Citera
2022-04-24, 13:44
Medlem
Allt är relativt. Långgruvan är ett ställe dit många ungdomar åker för att det ska enligt rykten spöka där. Så va det iaf förr. Jag skulle aldrig våga åka/gå dit själv. Det ligger för öde ifrån centrala Avesta för att man ska vilja gå dit.
Citera
2022-04-24, 13:48
Medlem
Skulle vilja veta hur hon mår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här