Citat:
Ursprungligen postat av
Tigaz
Jag bor i Norberg och häpnas av denna sak, alltså det är så mycket som inte stämmer, Vad gjorde dom där? Det är ju liksom mitt ute i ingenstans, polisen säger att hon kan ha legat där ett tag, hur kan man ha sån tur att man just som det går en människa där (Hur det nu kan ens gå nån där är ju ett under) samlar kraft och skriker just då? Hade hon ingen mobil? Känns nästan som att om det nu var ett brott att gärningsmannen ångrat sig och "låtsades gå ut med hunden och ringde" inte vet jag men Alltså det är ju långt bort från civilisationen. Hittar det inte på kartor, men jag vet på ett ungefär vart det ligger. Bor väl inte någon i närheten heller. Alltså antingen har hon haft EXTREM tur eller så är det något annat. Nån som vill länka en karta där det är? När jag googlar på långgruvan Norberg så dyker inget upp, inte eniro ingenting. Kan ju ha att göra med att det inte längre finns.

Jag har aldrig i hela mitt liv mött så många idioter koncentrerat till platser som män från Norberg & Avesta. Måste vara Sveriges medelpunkt för män (och kvinnor) som är dumma i huvudet.
I mina ögon är det absolut inte minsta konstigt med tanke på antalet puckon som antagligen blivit långt fler. Platsen ligger mellan Kärrgruvan och Krylbo. Hög invandring de senaste åren och det fanns tydligen ett motionsspår i närheten dit motionärer och crossåkare tar sig. Invandrare av tristess kan utforska området liksom missbrukare av ungefär samma skäl om än vissa skillnader.
Nu var det hedersrelaterat men kan inte se något märkligt med att en knarkare och eller invandrare från Norberg eller Avesta kastar ner en kvinna i ett hål i marken. Snarare mycket passande för en hel del av slöddret på orterna 🤮 Jag har som jag redan nämnt ALDRIG någon annanstans mött så dåliga människor med så djup empatilöshet, avsaknad av medkänsla eller så många män som uppträder med borderlinedrag. Histrioniska, uppmärksamhetssökande och föraktfulla som likgiltiga inför kvinnors väl och ve. Smutsiga män i smutsiga hålor. Så pass många att vi kan kalla det "kultur". Det är dit alla förpassas som inte klarar sig i andra städer, ska man hålla i minnet också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, kanske. De var kompisar, han ville mer. Han såg tillfället i den spännande miljön där de var ensamma, och gjorde en framstöt. Hon avvisade honom, kanske på ett förödmjukande sätt. ("Se dig i spegeln och försök förstå.") Han skrek: "om inte jag får dig så ska ingen annan få dig heller", och så knuffade han ner henne och stack.
Nej. Sannolikt har hon följt med i god tro om det inte är en missbrukare som tvingat ut henne. Mannen har nog snarare velat "sätta henne på plats" genom att döda henne för att hålla kontrollen över henne. Många invandrare i området. Hel del romer också. Gissar på någon man från Mellanöstern om det inte är en knarkare.
Alltså männens kvinnosyn är fruktansvärd och vedervärdig i hålorna. Speciellt från invandrarnas håll.