2022-04-24, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dummy1
Det är redan 2022 och printandet måste upphöra snart för att inte få hyperinflation.

"Guldåldersteknologi" snarare. Digitalt guld för att klara rådande krigstillstånd. Proof of Stake är för sårbart.
Det man ofta glömmer är att, om du frågar folk på gatan om något så får du i 90% av fallen bara ett svar. Fråga om krypto och svaret blir Bitcoin.
Bitcoin är det som folk kommer att köpa när bankerna tillåter det, vilket kommer komma inom kort. Jag har EN Bitcoin som är köpt för 30.000 usd. Förväntar mig en tiodubbling inom fem år. Det folk ofta bortser ifrån är it-säkerhet. Här behöver jag hjälp. Jag har en vpn-tunnel och surfar aldrig på publika wifinät. Plus att jag har 2-autetisitering. Vad mer kan man göra för att slippa bli cyber-rånad?
Senast redigerad av winnertip 2022-04-24 kl. 05:10.
Citera
2022-04-24, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
När den 10-åriga räntan snart slutar stiga börjar ett nytt rally för crypto och tech-aktier.
"Snart slutar"?

Jag menar att ränteläget kommer vara något högre nu i några år så techaktier kommer fortsätta att iskalla några år till.
Citera
2022-04-24, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Det man ofta glömmer är att, om du frågar folk på gatan om något så får du i 90% av fallen bara ett svar. Fråga om krypto och svaret blir Bitcoin.
Bitcoin är det som folk kommer att köpa när bankerna tillåter det, vilket kommer komma inom kort. Jag har EN Bitcoin som är köpt för 30.000 usd. Förväntar mig en tiodubbling inom fem år. Det folk ofta bortser ifrån är it-säkerhet. Här behöver jag hjälp. Jag har en vpn-tunnel och surfar aldrig på publika wifinät. Plus att jag har 2-autetisitering. Vad mer kan man göra för att slippa bli cyber-rånad?
Standardsvaret på denna frågeställning är att lägga din peng på ett USB-minne och låsa in det i ett bankfack.
Citera
2022-04-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Standardsvaret på denna frågeställning är att lägga din peng på ett USB-minne och låsa in det i ett bankfack.

Nja inom kryptosvängen så är bankfack det sista man blir rekomenderad
Inom krypto litar man liksom inte på att lämna ut sina nycklqr till en andrahandpart
Citera
2022-04-24, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Nja inom kryptosvängen så är bankfack det sista man blir rekomenderad
Inom krypto litar man liksom inte på att lämna ut sina nycklqr till en andrahandpart
Jaja... Lägg minnet i en kakburk och ställ i bokhyllan om det känns bättre.

Notera: kakburken bör inte vara ansluten till nätet.
Citera
2022-04-28, 02:12
Medlem
Hög inflation just nu, FED lyfter räntan, det kommer blir mindre USD i marknaden, som orsaka krasch för börsen och andra investeringar.

För BTC, man kan direkt använda den för att köpa varor/tjänster, om alla gör det, så finns det ingen sälj tryck, den kommer har bättre prestanda än aktie/hus. BTC är oberoende av fiat pengar tillgång om man inte behöver växla först till fiat pengar för att använda den. Det är ännu så med ETH, som är helt oanvändbar i DEFI om man byter till USD

Förstås finns det många spekulanter som vill bara ha fiat pengar. Men långsiktigt riskerar de att hålla fiat pengar som tappar värde snabbt varje år, så det är bara kortsigt för de att minska risk inför osäkerheten
Senast redigerad av vatten2013 2022-04-28 kl. 02:16.
Citera
2022-04-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dummy1
Bitcoin cyklerna i övergångsskede

En blow-off topp kom inte denna cykel då världsekonomin redan har gått in i ett nytt skede. Vi ser att centralbankerna börjar ta till andra åtgärder än under förra decenniet. Därför har det stått stilla en tid när Bitcoin har imiterat en big tech aktie.

De-dollarisering och safe-haven

Bitcoin får efter detta status jämte andra reserver i och med Ukraina krisen och den nya världsordning som håller på att växa fram. Västs finansiering och ekonomi, alltså dollarn, ifrågasätts nämligen allt mer. Samtidigt har man Kina, Ryssland, Indien m fl som allierar sig och ser till att den USA-ledda väst hegemonin med petrodollarn går mot sitt slut.

ATT DISKUTERA:

Håller ni Bitcoin vänner med? Hur ser framtiden ut för det digitala guldet? Alla invändningar välkomnas i diskussionen.
Med tanke på alla kriser som Covid och Ukraina är det imponerande att Bitcoin håller sig stabilt runt $40-45k. Och den höga inflationen just nu bör förr eller senare leda till att ännu fler vill investera i Bitcoin.

Jag ser det också som potentiellt väldigt intressant att Elon Musk nu äger Twitter. Tesla har över en miljard dollar investerat i krypto. Jag skulle inte bli förvånad om Twitter inom några år inför någon typ av kryptovalutaintegrering på Twitter. Om han är smart, och det är han ju, slår han två flugor i en smäll och tar hjälp av Twitter för att mångdubblera sina kryptoinvesteringar.

Men jag tror det kan dröja ett tag till innan det tar fart igen. Känslan är att många sitter lugnt i båten just nu p.g.a. Putin. Vi får hoppas att den situationen kan lösas snart. Marknaderna bör svara positivt på det i så fall.

Det kan också gå riktigt åt skogen om det blir WW3 och Internet attackeras. Om Internet inte fungerar som det brukar blir ju Bitcoin-investeringar ännu mer riskabla att ligga kvar i. Många kommer nog vilja sälja av sina innehav om kriget sprider sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in