2022-04-24, 09:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurnberg2
Det är alltså officiell data från UK samt studier.

Menar du att vi ska "trust the science" endast när myndigheter håller med?

Ge mig en länk som man törs klicka på då. Skulle ju vara en jättenyhet om det stämde så gärna något från daily eller bbc. Det borde du väl kunna ordna?
Citera
2022-04-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ge mig en länk som man törs klicka på då. Skulle ju vara en jättenyhet om det stämde så gärna något från daily eller bbc. Det borde du väl kunna ordna?

Substack är inte farligt.

Att etablissemanget skall säga; "Ursäkta att vi gav er AIDS" får vi antagligen vänta på ett tag.

Direktlänkar till studierna.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0092867422000769

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.04.02.22273333v1.full

https://www.nature.com/articles/s41586-022-04702-4
Senast redigerad av Nurnberg2 2022-04-24 kl. 09:34.
Citera
2022-04-24, 10:08
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
7 av 10 i England ska ha haft covid. Vad ska vi göra med dem om det är som du säger?

https://www.msn.com/en-us/health/medical/study-7-in-10-people-in-england-have-had-covid-19/ar-AAWuseC

Jag tycker att vi som haft IQ nog att undvika Covid kan bli det nya herrefolket, och ni övriga som blev lurade av ett litet virus kan bli tjänstehjon.
Citera
2022-04-24, 10:28
Medlem
Citat:
Den rör de som vårdats på sjukhus för covid. Sedan tidigare vet vi att vaccination minskar risken att man behöver sjukhusvård. Så troligen en överrepresentation bland ovaccinerade i respektive åldersgrupp.

Att äldre och personer med underliggande sjukdom klarar sig sämre är väl känt sedan länge och egentligen ingenting som behöver belysas ytterligare. Också svårt att påverka.

Nja… beror ju på lite hur man räknar vaccinstatus… det är faktist flera vaccinerade per 100 tusen invånare som är inlagda… så att vaccinet hindrar att man blir svårt sjuk det håller jag inte med om.. du borde läsa på lite mer än den falska propagandan FHM och medierna skriker ut..

Att äldre och personer med underliggande sjukdomar klarar sig sämre är visst viktigt att belysas då det är skillnad att ligga inne MED covid eller AV covid.. det är oetiskt att skylla allt på Coronan..
Citera
2022-04-24, 10:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Endast 29% av de som vårdats på sjukhus för covid19 är helt återställda 1 år senare enligt ny brittisk studie. Det är väl en bra bit över 100 tusen personer som vårdats på sjukhus sedan pandemins start i Sverige. Kanske borde en del börja fatta att det inte handlar om någon jävla "förkylning" och varför många länder har tillämpat lockdown för att förhindra smittspridning... ?

Så varför är det ingen lockdown någonstans nu då? Varför har de allra flesta länder sedan länge tagit bort restriktioner och slutat bry sig om "smittspridning"?

Är alla länder utom ditt runkobjekt Kina foliehattar?

En förkylning var för övrigt precis vad det var. Jag var förkyld i en knapp vecka, sen gick det över och jag blev frisk. Det var iofs omikron. Originalcovid var ännu mildare.

Men det är klart, för er tjockisar kan det ju vara lite värre.
Citera
2022-04-24, 10:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Jag tycker att vi som haft IQ nog att undvika Covid kan bli det nya herrefolket, och ni övriga som blev lurade av ett litet virus kan bli tjänstehjon.

Så de med naturlig immunitet ska vara tjänstehjon åt er sköra och oskyddade tjockisar?

Bra cope där, sängvätare. Börjar det bli dåligt med syre därinne i skyddsdräkten under munblöjorna?
Citera
2022-04-24, 11:00
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför har de allra flesta länder sedan länge tagit bort restriktioner och slutat bry sig om "smittspridning"?

Det har dom inte. Större delen av dom europeiska länderna kräver covidpass för inresa och har munskyddskrav för inomhusaktiviteter.
Citera
2022-04-24, 11:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Nja… beror ju på lite hur man räknar vaccinstatus… det är faktist flera vaccinerade per 100 tusen invånare som är inlagda… så att vaccinet hindrar att man blir svårt sjuk det håller jag inte med om.. du borde läsa på lite mer än den falska propagandan FHM och medierna skriker ut..

Att äldre och personer med underliggande sjukdomar klarar sig sämre är visst viktigt att belysas då det är skillnad att ligga inne MED covid eller AV covid.. det är oetiskt att skylla allt på Coronan..

Inte om du rensar för barnen som sällan blir inlagda oavsett vaccinstatus.
Citera
2022-04-24, 11:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Tegnellhistorien är ytterst pinsam och mycket underhållande.
Under 2,5 års tid sa Tegnell att WHO hade fel och han hade rätt, men sedan förväntade han sig ett soft toppjobb på WHO?!?

Hur jävla verklighetsfrånvänd får man lov att vara utan att behöva en ledsagare?

Mannen är en dåre av rang.

Han borde gå i pension. Inte jaga nytt jobb.
Citera
2022-04-24, 11:07
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Varför har de allra flesta länder sedan länge tagit bort restriktioner och slutat bry sig om "smittspridning"?

Det har dom inte. Större delen av dom europeiska länderna kräver covidpass för inresa och har munskyddskrav för inomhusaktiviteter.
Citera
2022-04-24, 11:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så varför är det ingen lockdown någonstans nu då? Varför har de allra flesta länder sedan länge tagit bort restriktioner och slutat bry sig om "smittspridning"?

Är alla länder utom ditt runkobjekt Kina foliehattar?

En förkylning var för övrigt precis vad det var. Jag var förkyld i en knapp vecka, sen gick det över och jag blev frisk. Det var iofs omikron. Originalcovid var ännu mildare.

Men det är klart, för er tjockisar kan det ju vara lite värre.
Är ingen nyhet att viruset tycks drabba olika personer olika hårt. Att du tror dig klarat dig lindrigt är ingen garanti för att din nästa eller ens du själv klarar sig bra nästa gång. Kanske löper du nu risk att drabbas av diabetes inom något år.
Citera
2022-04-24, 11:11
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Så de med naturlig immunitet ska vara tjänstehjon åt er sköra och oskyddade tjockisar?

Bra cope där, sängvätare. Börjar det bli dåligt med syre därinne i skyddsdräkten under munblöjorna?

Är varken tjockis (gymråtta sedan 35 år) eller sängvätare. Tack vare vaccin är jag inte oskyddad heller.

"Naturlig immunitet"... Hur efterbliven är man inte om man fortfarande klamrar sig fast vid dom dumheterna. Existerar lika lite som "flockimmunitet" när det gäller Covid. Kom in i matchen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in