2022-04-24, 10:01
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Flera som anmält Dumpen dit. De flesta nedlagda. Men inte alla så vitt jag vet.

Det stod i tidningen för någon månad sedan att fallet med killen som tog livet av sig är öppen fortfarande.

Ska man tro Dumpen själva håller de flesta anmälningarna låg kvalitet.

Du kan ju prova att göra en anmälan för dig och barnen. Du är ju drabbad. Vet inte vad det kan ge. Men det kostar inget. Sen kan ditt ex göra en för egen räkning.

Fatta er kort. Kom inte med undanflykter för vad som står i chatten. Han är inte dömd för något. Han har blivit uthängd som klandervärd på så sätt att han är enkelt igenkänbar och att det har drabbat familjen hårt.

Uthängningen har också drabbat er ekonomiskt så att det nu är svårare för er att försvara er rätt juridiskt.

Aha ok. Trodde dom la ner det,är dock inte helt insatt. Ja vi får väl se, man måste orka men ska fundera på saken.
Citera
2022-04-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Dom har inte gjort så mycket alls. Nu vill jag inte gå in på detaljer gällande honom utan ett ok.

Ok, jag förstår men Nä det tror jag inte eftersom han knappt fått hjälp fast han försökt.
Jag ber om ursäkt för frågorna, inte min ensak.
Risken är att han går från krisreaktion till en djup depression...
Du och barnen får hjälp?
Citera
2022-04-24, 10:07
Avslutad
Citat:
Ok. Ja vi får väl se vad som händer men ska absolut ha det i bakhuvudet.
Det går nog bra ska du se. Dagsböter eller i värsta fall bara ett lite längre tjuvnyp i rumpan.
https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
Citera
2022-04-24, 10:14
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Nä det är klart att dom kan va bra människor utåt. Ja vi får väl se om man nånsin får svar. Han vill ju ha hjälp med att veta vad som hände i skallen.
Ja kanske men vem vet va som hände i huvudet på honom. Vi har känt varandra i 18 år.

Du har aldrig känt att något varit off i övrigt, typ känt på dig att han sökt att vara otrogen, betet sig märkligt med mobilen, dragit sig undan etc?
Citera
2022-04-24, 10:17
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag ber om ursäkt för frågorna, inte min ensak.
Risken är att han går från krisreaktion till en djup depression...
Du och barnen får hjälp?
Det är lugnt, det är bara fråga. Jag säger ifrån om det är nåt jag inte vill besvara.

Jodå barnen får ett bra stöd hos mottagning och i skolan. Jag har stöd bland vänner. Rätt svårt att ta ledigt osv när man är ensam om att dra in pengar och sen har jag prioriterat barnens mående.
Citera
2022-04-24, 10:28
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Du har aldrig känt att något varit off i övrigt, typ känt på dig att han sökt att vara otrogen, betet sig märkligt med mobilen, dragit sig undan etc?
Jo 3-4 veckor innan konfrontationen så va det lite konstiga saker som jag reagerade på. Han skulle åka iväg och hjälpa en kompis med bilen och åkte i sina vardags kläder, inte det han brukar ha på sig när han skruvar. Typ sånt. Blev misstänksam. Men det hände bara enstaka gång. Och sen kom detta och även en otrohet fram.
Citera
2022-04-24, 10:36
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Jo 3-4 veckor innan konfrontationen så va det lite konstiga saker som jag reagerade på. Han skulle åka iväg och hjälpa en kompis med bilen och åkte i sina vardags kläder, inte det han brukar ha på sig när han skruvar. Typ sånt. Blev misstänksam. Men det hände bara enstaka gång. Och sen kom detta och även en otrohet fram.

Skulle du beskriva honom som självupptagen eller rent av narcissistisk?
Citera
2022-04-24, 10:37
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Skulle du beskriva honom som självupptagen eller rent av narcissistisk?
Absolut inte.
Citera
2022-04-24, 10:42
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Absolut inte.

Inte ens utifrån det han gjort bakom din rygg? Dina tankar går inte alls kring att han möjligen levt ett dubbelliv?
Citera
2022-04-24, 10:44
Medlem
Citat:
Varför skulle jag sitta och ljuga om att jag är anhörig?

Du hävdar det ja. Inga bevis dock.
Citera
2022-04-24, 10:47
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Inte ens utifrån det han gjort bakom din rygg? Dina tankar går inte alls kring att han möjligen levt ett dubbelliv?
Nä vet ingen som skulle beskriva honom som varken självupptagen eller några narcissistiska inslag.
Nä den tanken har faktiskt inte slagit mig. Han va typ alltid hemma så tanken har aldrig slagit mig.
Citera
2022-04-24, 10:48
Avslutad
Citat:
Givet att läraren kan engelska så tjänar denne man nästan mer som lärare i Cambodja. 1800 till 2200 $ per månad efter skatt. Omkostnaderna är små. Inte sällan bor man på skolan eller i närheten. Trevligt och pittoreskt. Lätt att få jobb. Arbetsdag måndag till lördag. Lördag innebär träning med barnen. Det kan vara frisbee, fotboll, basket mm.
Språk är huvudämnet.
Kina, Singapore, Hong Kong är andra destinationer men lönerna är inte högre. Västerländska lärare är hett eftertraktade. Detta vore något för honom. Många likasinnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in