2022-04-24, 08:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Nä det är klart att dom kan va bra människor utåt. Ja vi får väl se om man nånsin får svar. Han vill ju ha hjälp med att veta vad som hände i skallen.
Ja kanske men vem vet va som hände i huvudet på honom. Vi har känt varandra i 18 år.

Kanske... Dumpen sänkte tröskeln för hur enkelt det är att göra fel?

Tror alla kan lockas in i dumheter med rätt bete vid rätt tillfälle.

Sen att han surfat på fel sidor kan vara något man kallar för "skärmrunka". Även på vanliga sexsidor för vuxna är de flesta användare sådana.
Citera
2022-04-24, 08:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Ja, jag önskar livet av pedofiler. Är man +30, dvs man är en vuxen man med råge, så ska man inte skicka sin snorre till barn på internet, man ska inte sedan bestämma träff i hopp om att få knulla barn. Man får sedan ta konsekvenser av sitt agerande.

Att många av er tycker synd om pedofilerna och tycker att de har blivit groomade är ju bara skrattretande.

Till alla pedofiler i tråden som värnar om sin egen familj:
Chatta inte med barn. Skicka inte snoppbilder till barn. Träffa inte barn i hopp om att få knulla barn. Då slipper ni bli uthängda. Era barn slipper skämmas för sin pedofilfar, er sambo lämnar er inte.

Jag har träffat daggmaskar med större mental förmåga än dig. Ryggmärgen verkar vara din hjärna.

Och hur ska barnen och fruarna till pedofilerna försvara sig mot Dumpen?
Citera
2022-04-24, 09:01
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag har träffat daggmaskar med större mental förmåga än dig. Ryggmärgen verkar vara din hjärna.

Och hur ska barnen och fruarna till pedofilerna försvara sig mot Dumpen?

Det kan jag tänka mig men till och med daggmaskar vet att en död pedofil är en bra pedofil.

Man undrar ju hur många pedofiler som kommer ta livet av sig när de får sota för sitt agerande :^)

Jag menar, om de inte gjort något fel, varför ta livet av sig? De (ni) vet ju själva att det de gör är fel.
Citera
2022-04-24, 09:03
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Kanske... Dumpen sänkte tröskeln för hur enkelt det är att göra fel?

Tror alla kan lockas in i dumheter med rätt bete vid rätt tillfälle.

Sen att han surfat på fel sidor kan vara något man kallar för "skärmrunka". Även på vanliga sexsidor för vuxna är de flesta användare sådana.

Hmm ja så är det väl men detta är ju så sjuk dumhet. Alltså ja nä jag har nog inga ord som beskriver vad jag tycker om sånt här på ett bra sätt.

Jo visst kan det va så men ja.
Citera
2022-04-24, 09:05
Bannlyst
För de flesta som hängs ut på dumpen är de säkert första gången de planerar träffa någon ung tjej/kille via nätet. Och hade aldrig sökt kontakt ens ifrån början. Vissa kanske söker kontakt med en ung tjej avsiktligt ja fast långt ifrån alla va ute efter att våldta eller manipulera någon.

Dumpen är redigt fula av sig, fattar hur dem jobbar. De använder bilder på unga tjejer som skulle kunna va 17-19 år gamla. Snackar med en man som kanske inte fått ligga på flera år eller aldrig och visar bilder på en ung vacker kvinna sedan precis innan de ska träffas säger de förlåt fast har inte varit ärlig om min ålder jag är 14. Och männen säger de går bra endå och är villiga att träffas. Personen som de ska träffa är en välutvecklad tonåring. Tror de i alla fall, och de följer sin naturliga attraktion som alla män har.

Dumpen vill bara ha pengar och uppmärksamhet. Sättet de jobbar på bevisar de. Dem räddar ingen, tvärt om de förstör för familjerna. De Dumpen gör är samma sak som att man gör fram till en hemlös person som undercover polis och frågar om han kan tänka sig leverera ett kilo knark till andra sidan stan. Och får för detta enkla jobbet 10 000kr. Klart han skulle göra de, fast när han väl har kokainet så kommer polisen och griper honom. Sätter han i fängelset.

Detta är exakt samma sak som de Dumpen håller på med.De väljer personer som troligtvis inte får ligga de ser man ju på dem och de nappar på betet så personen de tror de ska träffa ändå ser ut som en ung kvinna även om de inte har åldern inne.

De bryr sig bara om sätta dit någon,hur kommer de sig inga snygga personer är med på dumpen? Eller ingen kvinna? För dessa får ligga regelbundet med attraktiva personer och behöver inte träffa någon via kik tex eller vad de nu är.

Dessutom snygga personer som ligger med minderåriga är svåra då de oftast inte träffas via nätet utan irl på fester och de håller de hemligt. Tro mig de finns kvinnor som har dragning till minderåriga killar. Fast killarna vill inte anmäla eller prata högt om de.

Säger de igen, hade kunnat gilla Dumpens arbete om de verkligen gick efter bara Pedofiler personer som aktivt söker kontakt med barn riktiga barn. De ska skyddas på bästa sätt. Dessa människor får de gärna hänga ut. Fast personer som har en helt naturlig instinkt som 90 % av alla män har tycker ja är slöseri med tid. Låt Polis en gripa dem som har sex med minderåriga i så fall.
Senast redigerad av Mineralvatten91 2022-04-24 kl. 09:08.
Citera
2022-04-24, 09:07
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Om inte JK vill ta upp Jönköpingsfallet så kanske tidning med nyhetsintresse kontaktar J*onas eller vise versa och tycker att det vore juridiskt intressant. Därefter får tidningen/aktören och J*onas komma överens om vilken advokat. Därefter sätts bollen i rullning och det lär väl dröja ett halvår till huvudförhandling. Man kan nog gissa på att en juridisk aktör inte är intresserad av förlikning utan verkligen vill ha det till domstol. Så då får Sara försvara sig och komma på utsatt konfrontation.
Ok det är ett fall som ligger hos JK?
Citera
2022-04-24, 09:23
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Flera som anmält Dumpen dit. De flesta nedlagda. Men inte alla så vitt jag vet.

Det stod i tidningen för någon månad sedan att fallet med killen som tog livet av sig är öppen fortfarande.

Ska man tro Dumpen själva håller de flesta anmälningarna låg kvalitet.

Du kan ju prova att göra en anmälan för dig och barnen. Du är ju drabbad. Vet inte vad det kan ge. Men det kostar inget. Sen kan ditt ex göra en för egen räkning.

Fatta er kort. Kom inte med undanflykter för vad som står i chatten. Han är inte dömd för något. Han har blivit uthängd som klandervärd på så sätt att han är enkelt igenkänbar och att det har drabbat familjen hårt.

Uthängningen har också drabbat er ekonomiskt så att det nu är svårare för er att försvara er rätt juridiskt.
Citera
2022-04-24, 09:35
Avslutad
Citat:
Ingen aning hur långt JK kommit i sina beslutet i respektive ärende. JK känns mer som ett statligt organ som främst bevakar statliga intressen men vem vet.
Däremot måste det finnas väldigt många nyhetskanaler och jurister över hela landet som har juridiskt intresse och vill ha ensamrätt på att följa rättegången och vara först med att skriva.
JK är mer något som Jonas själv får överväga men i och med att Dumpen Sara gillar nyhetsbevakning och uppmärksamhet så kanske annan aktör vore bättre. Det tror jag på.
Citera
2022-04-24, 09:35
Medlem
Citat:
Flera som anmält Dumpen dit. De flesta nedlagda. Men inte alla så vitt jag vet.

Det stod i tidningen för någon månad sedan att fallet med killen som tog livet av sig är öppen fortfarande.

Ska man tro Dumpen själva håller de flesta anmälningarna låg kvalitet.

Du kan ju prova att göra en anmälan för dig och barnen. Du är ju drabbad. Vet inte vad det kan ge. Men det kostar inget. Sen kan ditt ex göra en för egen räkning.

Fatta er kort. Kom inte med undanflykter för vad som står i chatten. Han är inte dömd för något. Han har blivit uthängd som klandervärd på så sätt att han är enkelt igenkänbar och att det har drabbat familjen hårt.

Uthängningen har också drabbat er ekonomiskt så att det nu är svårare för er att försvara er rätt juridiskt.
Helt rätt! Rent bevistekniskt är ju innehållet i chatten helt ovidkommade i det fallet. Det är inte orden som skrivits som utgör förtalet utan att de publicerats på ett sätt, i kombination med annan information, som gör det enkelt att identifiera dig, barnen osv. Samma gällande honom om han anmäler.
Citera
2022-04-24, 09:43
Medlem
Citat:
Hmm ja så är det väl men detta är ju så sjuk dumhet. Alltså ja nä jag har nog inga ord som beskriver vad jag tycker om sånt här på ett bra sätt.

Jo visst kan det va så men ja.
Vet inte hur mycket insikt du har i vården han får, eller hur mycket sanning det ligger i ryktena om försök på självmord. MEN, vet du om konceptet med missbrukarpersonlighet tagits upp? Kännetecknas ju ofta av ett beteende där moraliska självklarheter sätts åt sidan och agerande kan liknas vid maniska mönster?
Menar då inte missbruk av substans, utan av chat, sexuella fantasier osv.
Citera
2022-04-24, 09:47
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soonImhappydead
Ingen aning hur långt JK kommit i sina beslutet i respektive ärende. JK känns mer som ett statligt organ som främst bevakar statliga intressen men vem vet.
Däremot måste det finnas väldigt många nyhetskanaler och jurister över hela landet som har juridiskt intresse och vill ha ensamrätt på att följa rättegången och vara först med att skriva.
JK är mer något som Jonas själv får överväga men i och med att Dumpen Sara gillar nyhetsbevakning och uppmärksamhet så kanske annan aktör vore bättre. Det tror jag på.
Ok. Ja vi får väl se vad som händer men ska absolut ha det i bakhuvudet.
Citera
2022-04-24, 09:55
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vet inte hur mycket insikt du har i vården han får, eller hur mycket sanning det ligger i ryktena om försök på självmord. MEN, vet du om konceptet med missbrukarpersonlighet tagits upp? Kännetecknas ju ofta av ett beteende där moraliska självklarheter sätts åt sidan och agerande kan liknas vid maniska mönster?
Menar då inte missbruk av substans, utan av chat, sexuella fantasier osv.
Dom har inte gjort så mycket alls. Nu vill jag inte gå in på detaljer gällande honom utan ett ok.

Ok, jag förstår men Nä det tror jag inte eftersom han knappt fått hjälp fast han försökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in