2022-04-24, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Patrasket är beväpnat, polisen kommer inte ha något val.
Är det en polis eller en muslim som blir den första martyren?

Mer våld kommer följa, oavsett vad du jag eller någon annan anser vara lämpligt.

Betyder det någon roll? För vi ska funka behöver polisen skjuta hela tiden. Om vi har en maffia. Skjut döda varenda en = ingen maffia mera. Vi har gett vår polis gjort commande till det. Skjut varenda jävul och fråga sedan.
Citera
2022-04-24, 01:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Hon är för massimport som hennes popman och som alltid med dessa vurmare lever de ju inte som de lär, bara andra som ska bära bördan. Man såg att hon hade inget att komma med, upprepade bara det med skjutningen som EB hade förklarat vad som sagts och meningen med det flera gånger och var totalt undelrägsen EB, man såg verkligen JS hat i ögonen då hon visste att hon har ingen chans i debatten och trodde åskådarna gillade hennes upprepanden istället för att fatta hon gör bort sig pga hon inte har något annat än fultolkning, i hennes manus från redaktionsmötet var "skjuta in i massan" understryket som ska används trots EB överförklarat sitt inlägg i debatten. JS är så kass man kan bli, fullständig partisk och alla som inte delar hennes världsbild är undermänniskor och sopor, så mycket för alla likas värde.
Typisk svensk kvinnlig journalist full med hybris. Och på det Sverigebilden framför allt och tryck ner de som tycker annorlunda.

Såg för några år sen i hennes kvällsprogram när hon skulle intervjua Jomshof med Uzz Nöjen sittande hånflinades bredvid sig. Hon drog rasistkortet hela tiden och Jomshof gled undan - inte ett ord om SDs politik (som folk behöver höra för att verkligen kunna ta ställning). Undrar hur många röster hon värvade till SD då …

Misstänker att hon uppnådde liknande resultat nu - dvs fick folk att om än inte ta ställning för Ebba, men i varje fall låna sitt öra till henne typ av ren nyfikenhet …

Sen så tycker jag att Ebbas uttalande - som det har återgetts - var klumpigt.
Har dock svårt att tro att hon tycker att polisen ska skjuta hej vilt in i hopen, så jäkla galen kan hon väl ändå inte vara. Den här historien med Esbjörn verkar ha tagit på henne, den var också klumpigt skött av henne.
Hon verkar vara i behov av uppmärksamhet - är hon en blivande Annie 2.0..?
Citera
2022-04-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det enda Jimmie kan resonera fram är vad andra gör för fel likt den populist han är. En person som omvandlar en miljödebatt till en invandringsfråga har inget i riksdagen att göra.

Enda parti och partiledare som andra partier har tagit sin nuvarande politik ifrån!
Det SD sa förra valet är mainstream detta val!
De såg det inte komma??? än igen?
Citera
2022-04-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Hon kan inte vara helt klok ju, den haggan.
Höjden av empatilöshet att av ren sadism plåga muslimer genom bränna deras helgedomar. Och att polisen godkänner rent sadistisk rasism får förstås framför allt unga muslimer att ta till handling för att få stopp på den satans mobbaren och människoplågaren från Danmark, landet där polisen pratat öppet om att dra ut guldplomber på krigsflyktingar.

Ett massivt, samlat avståndstagande mot danskfan hade varit på sin plats från partiledarna. Samt att den sadistiska tjockisen slängs ut ur landet med huvet före tillbaka till Danmark där dylika nassar verkar trivas. Men nej. Högerhaggan börjar istället fråga efter ett folkmord på muslimer i förorterna. Mammor och barn ska man tydligen skjuta för att de protesterar och demonstrerar. SÅ JÄVLA SJUKT det här landet blivit, en partiledare för ett riksdasgsparti kan alltså helt öppet i media häva ur sig ren folkmordsretorik värre än ens AfS eller NMR. Och hon har inte ens avsatts än. Eller åtalats för hets och uppvigling.
Hur tänkte du här? Att det är folkmord att skjuta mot stenkastare och bilbrännare. Ger man sig på ett helt folk genom att oskadliggöra enstaka personer när de begår mordförsök?
Citera
2022-04-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är alltid talaren som måste tala så mottagaren fattar rätt, om hon menat något annat än det hon sa, så är det ännu värre.

Om hon skriver motion och den går igenom, men hon menade något annat, är det illa.

Hon till hör samhällets elit och måste dels tala så folk förstår vad hon menar. Dessutom måste hon som samhällets elit väga sina ord på guldvåg.

Nu är hon dålig på att välja sina ord, anklagade regeringen för att berått mod dödat folk för att de inte införde stängare Corona restriktioner, något som ingen ville ha.

Esbjörn förstod inte att hon köpte han hus, snacka om att utrycka sig dåligt.

Hon valde sina ord så att hon blev anmäld för förtal av en jurist, hon kunde inte förstå att det var förtal. Vilket ytterligare stärker bilden av att hon inte förstår vad andra uppfattar hon säger.

Hon tror hon säger en sak, men säger det så att andra fattar fel. Det finns säkert fler än dessa tre som visar att hon är en inkompetent talare.
Har groggen börjat verka?? Ebba vart Fultolkad av hennes citat i Agenda SVT Hur Esbjörn kom in i detta förstår jag inte Morgan och Märta har hakat på och hetsat mot Ebba . Märta står ju i Gaenda och raljerar att ebba sagt att polisen skall skjuta in i Skocken... det är det jag försöker få fram att hon aldrig sagt det är Morgan Och Märta som sprider Dynga här ebba har ju sagt sanningen hon kan man säga har börjat vända på stenarna
Citera
2022-04-24, 01:50
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Det är ju inte ansiktet som är det viktiga.
Och resten av henne skulle va nått att ha? Tycker varken hjärnan, eller kroppen, utmärker sig på dagens köttmarknad. Förstår att incels drar sig till henne, men vem utöver den sorgliga skaran fastnar för sån korrupt skit?

Citat:
Sen är det väl att överdriva att jämföra med M.T.G. riktigt så skogstokig är inte Ebba.
I en svensk kontext så är de ganska lika. Lögner, förtal, och andra olyckliga uttalanden, är numer skåpmat för de båda.

Citat:
Meja ner oskyldiga är väl också att ta i och misstolka det hon sagt. Jag säger inte att man ska skjuta hej vilt men det hade knappast varit svårt att träffa riff-raff som knappast gjort eller kommer göra något för samhällsnyttan.
Konsekvensen blir den att oskyldiga drabbas om Ebbas förslag får gehör. Därom behöver vi icke tvista. Och leds polisen i den mer skjutglada riktningen, så finns det mycket som talar för att de i framtiden blir än mer skjutglada.
Citera
2022-04-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Och du tror på fullaste allvar att det Ebba Busch sa var en groda ifrån hennes sida? Du tror inte att dom har pratat igenom detta inom partiet innan eller? Låt mig upplysa dig om att det är självklart att dom har pratat igenom detta inom partiet innan. Synnerligen ledningen, dom testar vatten just nu för att se om det håller. Och dom har inget att förlora då dom är och dinglar under spärren för att ta sig in.
Groda och groda, skulle mer uttrycka det som att hon inte vet vad som är bäst för henne eller partiet och att hon är för lättmanipulerad för hennes eget bästa. Att ”dom har pratat igenom detta” och skrapat ihop en strategi spelar mindre roll i sammanhanget då resultatet fortfarande får henne att framstå som jag nämnde i mitt inledande inlägg. Hon kröp ju nyligen till korset i ett försök att tydliggöra hennes tidigare utbrott, en genant läsning. En strategi är inte per automatik bra, en bra strategi är däremot något annat.

Citat:
Allting behöver inte vara spikat i ett politiskt partiprogram för att en partiledare ska kunna yttra sig. Dom har kommit överens om att dom ska vara lite tuffare mot invandringen, alla partierna, så att det är en mer gemensam trupp med SD så att dom kan som en gemensam trupp gå till val och vinna valet. Att KD gör detta utspel är ingen ögonbryns höjare.
Redan i mitt första inlägg uttryckte jag att showen inte var förvånade.

Citat:
Jag ifrågasatte när en politiker får och ska säga något då det det verkade som om att du hade åsikter om vad denne får säga och när denne får säga något.
Det handlar inte om åsikter från min sida, utan ett rent dömande. En del av problemet är det grundläggande tänket som flertalet av deras publika framträdanden bygger på; att all publicitet är bra publicitet. Längs det känns det som att du försöker förklara att varenda felsteg hon begått kan beskrivas som en del i detaljerad strategi i syfte att ”bryta vatten”. Även om så; att bryta vatten är en sak men att hålla stadig kurs samt möjliggöra planerad angöring kräver mer än en vilja att vara ute och segla.
Citera
2022-04-24, 02:00
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Alla kan förstå att Ebba vill skjuta på allt efter detta:

https://www.youtube.com/watch?v=mSf-qXa_FsA
Hon ser jävligt nöjd ut. Hoppas fler får se detta. En flashbackare påtalade detta tidigare, men nu har vi dessutom video på hennes äckliga handling.

(FB) Ebba Busch om polisens insats: ”Varför sköts det inte skarpt?” (upplopp, påsk 2022)
Citera
2022-04-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Och resten av henne skulle va nått att ha? Tycker varken hjärnan, eller kroppen, utmärker sig på dagens köttmarknad. Förstår att incels drar sig till henne, men vem utöver den sorgliga skaran fastnar för sån korrupt skit?

I en svensk kontext så är de ganska lika. Lögner, förtal, och andra olyckliga uttalanden, är numer skåpmat för de båda.

Konsekvensen blir den att oskyldiga drabbas om Ebbas förslag får gehör. Därom behöver vi icke tvista. Och leds polisen i den mer skjutglada riktningen, så finns det mycket som talar för att de i framtiden blir än mer skjutglada.
Om man står och kastar sten på Blåljus personal är man knappast oskyldig.. då förtjänar man att ev utsättas för varningskott.. Tror inte polisen kommer skjuta Fotbolls huliganer som det nu sprids rykten om dom brukar polisen våga slå med ,batong och pepparspraya liksa så NMR när dom delar ut flygblad. står man i grpper och kastar stora stenar mot polisen och dom inte hörsammar polismans order då har man gått över alla gränser och då skall polisen få ta till verkans eld
Citera
2022-04-24, 02:14
Medlem
Citat:

Simp eller gay? Är väl standard för er vänsterfascister…

Har inget över för Varken Ebba eller Ulf då dessa är veka globalister som varit med och skapat detta samhälle. Men du är alltså på upploppsmakarnas sida? Är delvis feghet från sådana som dig som bidragit till detta samhälle.
Citera
2022-04-24, 02:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hon ser jävligt nöjd ut. Hoppas fler får se detta. En flashbackare påtalade detta tidigare, men nu har vi dessutom video på hennes äckliga handling.

(FB) Ebba Busch om polisens insats: ”Varför sköts det inte skarpt?” (upplopp, påsk 2022)

Jag skulle inte säga nej till att knulla henne! Det vore en bedrift att få tillåtelse att knulla henne! Hon har ju ett jättebra knullbart ansikte. Jag menar en man kan drömma bara om...
Citera
2022-04-24, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag skulle inte säga nej till att knulla henne! Det vore en bedrift att få tillåtelse att knulla henne! Hon har ju ett jättebra knullbart ansikte. Jag menar en man kan drömma bara om...
Jag skulle mer uttrycka det att hon tycks vara både söt och smart.. att jag skulle få "till det " med henne är tämligen uteslutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in