2022-04-24, 00:45
  #132457
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssarna ska vara rejält besegrade för att acceptera att de lämnar ifrån sig 25 mil buffertzon mot Ukraina.

Det kan ta några år men till sist har vi dem där. Troligtvis är den ryska federation då uppbruten i många små självständiga stater. Vi har nu chansen att rätta till misstaget från andra världskriget då Sovjet borde ha krossats tillsammans med Tyskland.

Payback för Poltava.
Citera
2022-04-24, 00:46
  #132458
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Har du hört talas Hunter Bidens dator??
Det är Joe Bidens son.
Om du vill prata om skurkar…
Det kommer bli en väldigt intressant rättegång om Biden familjens eskapader i Ukraina.
Just sayin’

Du är en konspirationsteoretiker.

Ingen bryr sig om hans dator.
Citera
2022-04-24, 00:47
  #132459
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock har Polen flera hundra T-72, Storbritannien har väl bara drygt 140 st Challenger 2 i tjänst.
Det kommer behövas mer om Polen skall tömma sina förråd av T-72.

227 som skall krympas till 148 är vad jag läser :

Rheinmetall BAE Systems Land has been awarded an £800 million ($1.13 billion) contract to upgrade the British Army’s Challenger 2 main battle tank fleet.

The upgrade of 148 Cold War-era Challengers is part of the UK military’s restructuring plan to reduce the number of tanks from the current 227 to 148.


https://www.thedefensepost.com/2021/05/11/british-army-to-upgrade-challenger-tank-fleet/

Kanske är överskottet som skänks ?
Citera
2022-04-24, 00:48
  #132460
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hoppas du har rätt, men mycket kan flygas in!

Nej.. Det är robotarna vi har att frukta. För Finlands del ser det annorlunda ut.
Citera
2022-04-24, 00:48
  #132461
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Har du hört talas Hunter Bidens dator??
Det är Joe Bidens son.
Om du vill prata om skurkar…
Det kommer bli en väldigt intressant rättegång om Biden familjens eskapader i Ukraina.
Just sayin’

Vem bryr sig om familjen Biden? Nu skall vi krossa Ryssland, någon enskild familj i USA spelar ingen roll: USA's krigsindustri maler ner Ryssland i Ukraina oavsett vem som är president.
Citera
2022-04-24, 00:48
  #132462
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Troligtvis är den ryska federation då uppbruten i många små självständiga stater. Vi har nu chansen att rätta till misstaget från andra världskriget då Sovjet borde ha krossats tillsammans med Tyskland.
När den ryska råttarmén är tillintetgjord så är frågan hur vi ska se till att ryssen håller sig i skinnet och inte drar igång en ny våldtäkts- och mördarkampanj? Kommer inte Putins psykopatkompisar bara ta över där Putin misslyckades?
Citera
2022-04-24, 00:48
  #132463
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Helt sjukt att användandet av mänskliga sköldar används som propaganda av de nazistiska bärplockarna och att det med glädje sprids jorden runt av deras uppbackare, partisk västmedia.

: sick19 :

Slava Uk卐aina!

Du är ju helt väck i kolan, Mr. Biluthyrare!

Läs på istället. Azovstal-verket är ett fortifierat stålverk som byggdes under sovjettiden för att klara kärnvapenanfall. Det behövs därför inga ”mänskliga sköldar”.

Anledningen till att det finns kvinnor och barn där är helt enkelt att platsen är Mariupols säkraste plats! Att de över huvud taget behöver söka skydd som civila beror på att angriparna begår krigsbrott från morgon till kväll och skjuter hejvilt på allt och alla.
Citera
2022-04-24, 00:53
  #132464
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Familjer som har flytt undan Rysslands invasion är vad det visar. Anledningen till att de överhuvudtaget är där stavas, Putin. Där är var upprördheten borde ligga.


Det är ju inte direkt som att kvinnor och barn inte fått fri lejd ur den där källaren av ryssarna. De är fría att lämna men hålls kvar som mänskliga sköldar.
Citera
2022-04-24, 00:53
  #132465
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som han fått både medalj för våldtäkt av dött barn i källare, likplundring av 20 guldtänder och geggade 30 dar i radioaktiv skyttegrav i Chernobyl.

Själva poängen med att få en medalj är ju att göra sin bragd både officiell och offentlig…. Att pixlas blir ju helt bisarrt då!

Men vi får väl önska denne modige man lycka till med sin kropps nedbrytning av diverse cesium-isotoper!
Citera
2022-04-24, 00:55
  #132466
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
227 som skall krympas till 148 är vad jag läser :

Rheinmetall BAE Systems Land has been awarded an £800 million ($1.13 billion) contract to upgrade the British Army’s Challenger 2 main battle tank fleet.

The upgrade of 148 Cold War-era Challengers is part of the UK military’s restructuring plan to reduce the number of tanks from the current 227 to 148.


https://www.thedefensepost.com/2021/05/11/british-army-to-upgrade-challenger-tank-fleet/

Kanske är överskottet som skänks ?

Jo, kriget i Ukraina är ett bra tillfälle att uppgradera Natos militära materiel.

Alla äldre, men fortfarande användbara vapen, skänks till Ukraina.

Därefter fyller Nato på sina lager med nya vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det är ju inte direkt som att kvinnor och barn inte fått fri lejd ur den där källaren av ryssarna. De är fría att lämna men hålls kvar som mänskliga sköldar.

Putlers ryska mördare är bara intresserade av att våldta och mörda ukrainska kvinnor och barn.
__________________
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-04-24 kl. 01:07.
Citera
2022-04-24, 00:56
  #132467
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det är ju inte direkt som att kvinnor och barn inte fått fri lejd ur den där källaren av ryssarna. De är fría att lämna men hålls kvar som mänskliga sköldar.

Ryska källor har ingen trovärdighet.
Citera
2022-04-24, 00:56
  #132468
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
När den ryska råttarmén är tillintetgjord så är frågan hur vi ska se till att ryssen håller sig i skinnet och inte drar igång en ny våldtäkts- och mördarkampanj? Kommer inte Putins psykopatkompisar bara ta över där Putin misslyckades?

Ja antagligen, men vi får hota dem, och muta dem med Rysslands egna tillgångar. En Jeltsin får förstöra istället för en Putin. Men samtidigt splittra landet i inbördeskrig och separatistuppror. Vi kan inte skydda Ryssland och ryssarna från korrumperade och galna ledare eftersom de alltid väljer sådana; vi kan bara göra dem så svaga och fattiga att de inte kan hota andra. Det brinner mycket i Ryssland nu. Många mördas i Ryssland nu. Det har redan börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in