Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-13, 00:50
Medlem
https://youtu.be/Zpthvpy3UKg
Här i länken ovan en liten summering om Peter Lynch och hans filosofi om investering under inflation. Det han menar är att man helt enkelt inte kan förutse marknaden och att man ska vara tacksam över dippar för att kunna köpa billiga aktier i bra bolag.
Citera
2022-04-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsubub
Det finns även andra aspekter än fundamental vs teknisk analys att ta hänsyn till. Är banken lite smart justerar de riktkurser efter egna eller viktiga kunders positioner, dvs när banken ackumulerat tillräckligt mycket aktier i ett bolag kan en höjd rekommendation vara på sin plats vilket förhoppningsvis får andra att köpa och driva kursen vidare, vid kort position gäller detsamma med omvända förtecken.
Ja dessa riktkurser blir allt mer märkliga. Ibland tror jag att de sätter någon grönholk på det hela för att gissa sig till. Inget att ta på allvar i alla fall!
Citera
2022-04-13, 13:50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nu gick ju bank bra i Svea idag och även i USA. Hoppas på en ihållande trend men vem vet?
Diversifiering lär vara en vinnande strategi + en hög med likvider.

Hej igen, nu rapporterade jpmorgan, och blev som jag trodde, ned:

https://finance.yahoo.com/news/jpmorgan-earnings-q1-2022-205901729.html
Citera
2022-04-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet

Hej! Precis tuffare tider nu. Äger även mineraler och läkemedel mm. Finans är en mindre del i min portfölj alltså.
Citera
2022-04-13, 15:21
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Hej! Precis tuffare tider nu. Äger även mineraler och läkemedel mm. Finans är en mindre del i min portfölj alltså.

Gött!
Citera
2022-04-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet

Det gick lite bättre för Goldman Sachs och Morgan Stanley som överträffade analytikerna förväntningar på rapporten. Så alltid något! Men tuffare tider nu hursomhelst. Viktigt med diversifiering och äga olika aktieslag tror jag fortsatt. Goldfields nästa!
Citera
2022-04-15, 21:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Det gick lite bättre för Goldman Sachs och Morgan Stanley som överträffade analytikerna förväntningar på rapporten. Så alltid något! Men tuffare tider nu hursomhelst. Viktigt med diversifiering och äga olika aktieslag tror jag fortsatt. Goldfields nästa!

Ja, men fan det var ingen höjdare alltså. Som jag förstod det så sätter de av mer cash för framtida kreditförluster och utlåningen minskar förutom kreditkort. Såg inte ut som att nästkommande rapporter blir något att jubla över. Yes, håller med!
Citera
2022-04-23, 18:35
Medlem
Swingexpertens avatar
Nu är jag med i Björnligan igen 🐻 Trenden är ner på OMXS30 (2095) och FGI (40) är sjunkande. Har som första mål en återtest av 1900 (tjurfällan startade) och som andra mål 1250 (Corona-botten).
Senast redigerad av Swingexperten 2022-04-23 kl. 18:41.
Citera
2022-04-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Nu är jag med i Björnligan igen 🐻 Trenden är ner på OMXS30 (2095) och FGI (40) är sjunkande. Har som första mål en återtest av 1900 (tjurfällan startade) och som andra mål 1250 (Corona-botten).
Ok! Kanske har du rätt? Men jag tror inte man kan säga det så säkert rent tekniskt tyvärr. Dessa indikationer är ju föremål för ständig omvärdering rent tekniskt sätt.
Citera
2022-04-24, 00:14
Medlem
Helt fel. Trenden är upp. Både primärtrenden och sekundärtrenden. Min tekniska riktkurs för OMXS30 är 2630. Marknaden laddar för ett rejält sommarrally.

Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Citera
2022-04-24, 21:09
Medlem
Sqeptisks avatar
Tråden är över ett år gammal. För varje dag kommer vi närmare "kraschen". Frågan är bara när(?) eller är vi mitt i den nu? Rätt tajming är allt
Citera
2022-04-25, 10:12
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Helt fel. Trenden är upp. Både primärtrenden och sekundärtrenden. Min tekniska riktkurs för OMXS30 är 2630. Marknaden laddar för ett rejält sommarrally.
Ändå rätt kul att du tror på "trender", för denna vecka redovisar apple microsoft m.fl sina Q1 earnings och de kommer att styra börsen kommande tre månaderna även Sverige. Om de är dåliga så är det botten ur i USA minus 10-30% lätt fram till i sommar. Om de är bra, som Teslas, så kan USA-börsen ändå gå ner, som Tesla.

Här en chocksiffra från Tyskland, deras energipriser har stigit 83% senaste året och PPI har stigit 30%. Det här året är ett chock-år på alla sätt.
https://www.swedbank-aktiellt.se/telegram/niSJSZRL
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-25 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in