2022-04-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är USAs krig mot Ryssland.
Grattis Sverige och Finland som köper allting rakt av. Det är en gigantisk propagandaapparat för att sälja in det här kriget i Europa. Det är sjukt hur enkelt det är att manipulera Europeer.
Ryssland drog i alla fall en linje mot USA.
du är så oerhört ologisk så det är inte lönt att kommunicera mig dig överhuvudtaget,
Citera
2022-04-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det enda som talar för de, är att ryssarna skall tydligtvis ha förflyttat elit-förband därifrån. Så kanske de får lite lättare.., men de har det nog j-vligt svårt.

Ryssarna är endast elit i att begå svineri.
Någon stridande elit existerar inte.
Citera
2022-04-24, 00:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Visst är det fint att använda minröjarvapen för att mörda civila. Allting i fin rysk anda.
Sen är det inte Mariupol, det är Rubizhne.
Det är lustigt att alla dessa Twitter-amerikaner som så väl känner till vad detta är för slags vapen förfasas över att precisionen är usel och att minröjare alls inte är avsedda att användas i bebyggelse, osv. — är jänkare totalt insnöade på sin egen förmåga till "surgical strikes"? En ständig källa till stolthet? Är ett rent krig ens möjligt i teorin? Frågorna hopar sig.

Det är striderna i bebyggelse som redan gjort de praktiska omständigheterna kring detta krig ökända.
Citera
2022-04-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
https://tass.com/world/1441199

Trodde det var första april idag när jag läste denna artikel tidigare.

Ukrainas försvarsmakt uppmanar volontärmilitärer att lämna in sina vapen där det ej är aktiva strider och återgå till sina vanliga jobb.
Ännu ett försök med lögner av lögnernas mästare!
Eller är jag helt ute o reser🤔🤔🤔
rysslands försök att dra ukrainarna vid näsan börjar likna nivån av lögner som passar en 5åring: tv sänt tal: eeh vi måste tänka till nu,,, vi ska nog inte storma stålverket ,, nej det gör vi inte,,,
Citera
2022-04-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är ingen komplex situation.

Ryssland invaderar ett grannland och du funderar över vad de kan ha haft för erfarenheter som kan ha gjort att de gör så.

Jag är ledsen, men när ryssarna skjuter ihjäl spädbarn är det svårt att tänka på vad de tycker.

Du tycker det är ok att man bombar spädbarn, men jag gör inte det.

Hur kan du ens diskutera något sådant?
Trettioåriga kriget är ett komplext krig, hela världen samlas i Tyskland för att kriga mot varandra i föränderliga och ologiska allianser under 30 år. Puttlers fiasko-krig i Ukraina har inget komplext inbyggt, det är ett klassiskt landgrab, samma som Stalin misslyckades med i Vinterkriget, samma som Sverige lyckades med i kriget 1814.
Citera
2022-04-24, 00:10
Avslutad
Uppsnappat samtal där man bland annat får höra hur kadyrovs tiktok soldater aldrig fightades i Mariupol utan kom fram när kusten var klar för att tiktoka

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/uaecb7/russian_soldier_intercepted_comms_from_our/
Citera
2022-04-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är ingen komplex situation.

Ryssland invaderar ett grannland och du funderar över vad de kan ha haft för erfarenheter som kan ha gjort att de gör så.

Jag är ledsen, men när ryssarna skjuter ihjäl spädbarn är det svårt att tänka på vad de tycker.

Du tycker det är ok att man bombar spädbarn, men jag gör inte det.

Hur kan du ens diskutera något sådant?

Du diskuterar nog med dig själv (igen) angående ditt känslomässiga (förlåt) dravel mot mig. Självrespekt.

Läs om läs rätt.

Vill man se detta objektivt, rent krasst ja så finns det inget annat än grått.

UA dödade barn och gud vet vad de gjort i öst. Inget som msm brydde sig om att rapportera.
Citera
2022-04-24, 00:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Intressant, ryssar som får medalj har pixlade ansikten och dolda namn i rysk stats-TV. Hemliga hjältar för de vet att åtal och efterlysningar väntar dem för krigsförbrytelser. En medalj du aldrig kan avslöja att du fick. För världen hatar dig. För rättvisan kommer alltid jaga dig.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1517817664412041217

Man undrar ju över den där 9 maj-paraden. Har de några gubbar kvar då att rada upp? Eller blir det pixlade kvinnor som får skådespela….
Citera
2022-04-24, 00:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Du diskuterar nog med dig själv (igen) angående ditt känslomässiga (förlåt) dravel mot mig. Självrespekt.

Läs om läs rätt.

Vill man se detta objektivt, rent krasst ja så finns det inget annat än grått.

UA dödade barn och gud vet vad de gjort i öst. Inget som msm brydde sig om att rapportera.

Men det finns inga sådana evidens.

Om det är någon som diskuterar med sig själv är det du.

Om du hade någon självrespekt hade du kunnat säga att det är fel att mörda och våldta.

Men det är tvärtom, du tycker om det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler själv verkar ha "dragit några linjer" innan intervjun häromdagen, påminde mest om det sista året med den polske påven då det var svårt att avgöra om han var död eller bara såg så ut.

Ryska militären verkar ha samma taktik som vintern 39-40, båda gångerna trodde diktatorn i Moskva att soldaterna skulle välkomnas av folket vid invasionen och båda gångerna var det ett mycket dyrt misstag. Ryssland har kört slut på sig själv i den här invasionen. Om det är att "dra en linje" och "stå upp mot amerikanerna" att kremera sin egen ekonomi, avväpna sin egen arme (iallafall vad gäller allt modernt) och återinföra Polisstaten, så tror jag inte att det är värt det lille vän. Proletariatets diktatur fungerar inte.

Putin är fysiskt, mentalt, militärt och ekonomiskt slut. En levande död utan betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu vågar dom inte visa ryska "krigshjältar" i rysk TV utan dom blurras? Vaddå skäms dom att visa sig offentligt nu
https://twitter.com/nexta_tv/status/1517824514746421253?t=giLEpcZapj7H_jEtSUsoKg&s=19

Han sa väl att jag tar inte emot er medalj annars. Jag vill inte bli efterlyst i hela välden resten av mitt liv för krigsbrott, för en medalj.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Alltså, det är ingen liten biff orcherna ska ge sig på: 11 kvadratkilometer (!) stort fabriksområde. Byggt på sovjettiden för att klara kärnvapenanfall under kalla kriget. Nästan fortifierat…

Jag vill knappt tänka på hur vidriga de striderna blir om/när Ryssland ger sig in, med tanke på hur Ryssland bedriver krig så lär det bli väldigt fjärran från Geneve-konventionen. Krig förs ofta smutsigt, jag är grymt imponerad av Mariupols försvarare. Frågan är hur länge de kan hålla ut.

Känns sissodär att vara mätt och oskadd men veta att precis just nu finns det familjer under jord, med Ukrainska soldater som är beredda att försvara dessa och sitt land när ockupanterna bombar markytan och smider planer.

Det lär inte vara så trevligt där nere. Hatten av för Ukrainare som gör motstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu vågar dom inte visa ryska "krigshjältar" i rysk TV utan dom blurras? Vaddå skäms dom att visa sig offentligt nu

https://twitter.com/nexta_tv/status/1517824514746421253?t=giLEpcZapj7H_jEtSUsoKg&s=19
Ingen ryss hade väl lyckats med något mer avancerat än att knyta skorna under veckan, så de fick lägga in bilder på ukrainare istället för att få ihop till en story, därav blurrningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in