Citat:
Ursprungligen postat av
hecules
Ändå imponerande att det dröjde så länge.
Just ja jag glömde det är den nya flugan att hata ryssland till varje pris.
Är så tragedikomedi ryssland dödar några tusen civila då är det tal om folkmord och krigsbrott. Men när USA/NATO bombar sönder Irak under gulf och Irak kriget och plockar x hundra tusen barn/civila på köpet då är det inget snack om folkmord och krigsbrott för att de krigar mot de "onda" då är civila offer helt ok.
Sån hyckleri på hög nivå så man nästan hoppas att när ryssland får sin offensiv i rullning och trycker tillbaka Ukraina på reträtt att Ryssland får sådan moment i sin offensiv så hela Ukraina faller
Men tanke på hur dåliga rysslands försörjningslinje fungerar så får de bara bli glada om de lyckas ta östra Ukraina utan allt för mycket förluster.
USA har gjort mycket skit och en del bra grejer, Ryssland (Sovjet) med. Båda länderna räddade oss undan Hitler men jag är glad att ruzzen inte tog hela Europa med tanke på hur det blev på östsidan. Kritik mot USA är vanligt så låtsas inget annat. Just insatsen i Irak var det en hel del kritik mot, bl.a. trakasserier mot fångar (filmen på mannen i koppel bl.a.). Utlämningen av två egyptiska terrorister till USA från Sverige kritiserades o.s.v. o.s.v. Man kan också notera att det verkar vara rena tipsvinsten att bli invaderad av USA om man är ett land med lite egen potential: Tyskland, Japan, Sydkorea.
Men nu pratar vi om denna konflikt och där Ryssland anfallit Ukraina och jag fattar inte ens vad det finns att snacka om. Klart som fan ryssen inte hade rätt att invadera Ukraina. Sedan om man gillar Putin och hans diktatur mer än USA:s hyfsade demokrati så är det väl ok, heja du på ryssen och flytta gärna dit också så får du träffa Edward Snowden.