2022-04-23, 21:15
  #132229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej. Du får läsa vår konversation igen.

Jag vet vad vi skrivit om, det är du som målat in dig i ett hörn. Att posta 6 år gamla filmer visar att du inte har ett case. Men kämpa på du!
Citera
2022-04-23, 21:16
  #132230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Dock några mils skillnad mellan att stödja slakten av civila och inse att vi utsätts för propaganda. Testa att inte se allt så svartvitt, om du orkar.

Du kan inte påverka mig tyvärr. Men detta handlar om en person som i sin statliga tjänst i Sverige uttryckt Putinpropaganda. Det är helt okej att ha den åsikten privat även om jag tycker det är helt sjukt. Men att ha den åsikten i tjänsten är väldigt "sus" om du förstår vad jag menar...
Citera
2022-04-23, 21:17
  #132231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Visst , Ukraina proxykrigar åt Sverige också. Zelensky säger själv att det handlar om Europas överlevnad.

Och det gör det ju. Orcherna ska hem till Mordor helt enkelt. Det mår Europa bäst av.
Citera
2022-04-23, 21:19
  #132232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag syns dock att Schröder medvetet bagatelliserar det hela med orden : "– Jeg mener krigen var en feiltakelse".

Det var inget misstag, ett misstag reparerar man och låter ju inte pågå i närmare 60 dagar. Utan det hela är ju en invasion med allt vad som kommer med.

Schröder önskar sig tillbaka till tiden innan kriget (och vem önskar inte det ?), men som finlands president Niinistö sa : "-Masken har fallt av !" (om vem Putin egentligen är)

Det här är Putin, och om han skulle avgå (vilket jag inte tror) så ger han stafettpinnen vidare till "Putin v.s 2.0". Så jag tror (dessvärre) inte på en bättre framtid på länge, för Ryssland. Även om västvärlden behöver dess råvaror.

Ja, det är intressant med människor som Schröder som inte klarar av att se att det hänt ett avgörande skifte. Antingen handlar det om pengar eller svårrörligt intellekt eller prestige, men han kommer ju aldrig att kunna få tillbaks sin "gamle Putin" med mindre än att han emigrerar till Ryssland, och inte ens då egentligen.
Citera
2022-04-23, 21:19
  #132233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du svarar eventuellt en bot. Ryska trollfabriker som sprider desinformation består både av riktiga människor och bottar.

Tack för att du påpekar det.

Mycket rimligt att det är så.

Ser det som min plikt att motsäga den felaktiga information de sprider.
Citera
2022-04-23, 21:19
  #132234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebjwaag
Du kan inte påverka mig tyvärr. Men detta handla om en person som i sin ståtliga tjänst i Sverige uttryckt propaganda. Det är helt okej att ha den åsikten även om jag tycker det är helt sjuk. Men att ha den i tjänsten är väldigt "sus" om du menar...

Det finns ingen lag som säger vad man ska tycka
Citera
2022-04-23, 21:20
  #132235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Nu har Putins gäng dödat en 3 månaders baby i Odessa. Fyfan!!!!!!

Ändå imponerande att det dröjde så länge.

Just ja jag glömde det är den nya flugan att hata ryssland till varje pris.

Är så tragedikomedi ryssland dödar några tusen civila då är det tal om folkmord och krigsbrott. Men när USA/NATO bombar sönder Irak under gulf och Irak kriget och plockar x hundra tusen barn/civila på köpet då är det inget snack om folkmord och krigsbrott för att de krigar mot de "onda" då är civila offer helt ok.

Sån hyckleri på hög nivå så man nästan hoppas att när ryssland får sin offensiv i rullning och trycker tillbaka Ukraina på reträtt att Ryssland får sådan moment i sin offensiv så hela Ukraina faller

Men tanke på hur dåliga rysslands försörjningslinje fungerar så får de bara bli glada om de lyckas ta östra Ukraina utan allt för mycket förluster.
Citera
2022-04-23, 21:20
  #132236
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Intressant, även fast jag inte sett klippet:

Ett USA poseidon P8 flygplsn hjälpte Ukrsina att lägesbestämma kryssaren Moskva som Ukraina sedan sänkte:

https://youtu.be/El8ARW_Iy7c

Inget nytt UA får nästan all Intel i realtid från sina västliga kollegor något som varit känt sedan starten av kriget.
Citera
2022-04-23, 21:23
  #132237
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Inget nytt UA får nästan all Intel i realtid från sina västliga kollegor något som varit känt sedan starten av kriget.

Säkert sant, men mycket lite av detaljerna av det är känt offentligt.
Citera
2022-04-23, 21:23
  #132238
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Aftonblaskan är som en Kalle anka tidning nu för tiden

"Jobba hemifrån och cykla, och sänk värmen hemma" för att dra ditt strå till stacken mot Putin.

Herregud

Den onda onda Putin och den snälla snälla zelensky

Går verkligen folket på sådan uppenbar propaganda?
Det är vad de är.
Citera
2022-04-23, 21:23
  #132239
Medlem
StigEngstroms avatar
Nu ska orcerna förbannat nog ändå storma stålverket?
Putin har ju nyss gett order om att det är meningslöst och ska avbrytas, vad fan är det som händer?
Ryssland är ju som från en annan planet i sin ineffektivitet.
Citera
2022-04-23, 21:24
  #132240
Medlem
Skafferns avatar
Jag är dödskass på twitter och liknande.
Har vi några nyare klipp på döda ryssar? Brända är bäst såklart men även ruttnade eller bara förnedrade. Den där de blev skjutna i knäskålarna var rolig men jag hittar den inte mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in