2022-04-23, 18:06
Medlem
howdie11s avatar
Hon är extremt känslodriven.
Citera
2022-04-23, 18:09
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Får väl knappast ses som något negativt i detta sammanhang.

Ser man sitt barn bli skjutet framför sig så borde man inte bara rycka på axlarna och säga "jaha, får väl försöka klämma in en begravning på lördag"
I detta sammanhang är Sverige barnet.
Citera
2022-04-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Samma här. Aldrig röstat på KD tidigare.

Jag hoppas att du inser att du spelar Ebba rakt i händerna. För det är precis detta som det handlar om: hon vill få fler att rösta på henne genom att göra denna typ av utspel trots att alla vet att hon aldrig någonsin kommer att kunna genomföra det hon yrar om.

Hon må behöva pudla för sitt uttalande, men med alla nyttiga idioter som nu väljer att rösta på KD var det värt det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Eftersom jag uppenbarligen missat det, var säger hon att polisen ska skjuta svenskar?

Jag förmodar att vad du antyder är att de som medverkade i upploppet och som löpt risk att träffas om polisen verkligen hade skjutit skarpt, inte skulle vara att betrakta som svenskar. Men jag kanske tar fel.

Det temat tänker jag hursomhelst undvika. Flashback-mobben brukar ha rätt snäva gränser för vem som bör anses gälla som svensk och den diskussionen leder sällan framåt.
Senast redigerad av Shunruy 2022-04-23 kl. 18:20.
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför inkluderar du inte Moderaterna där som enligt regeringen också bör betraktas som extremister?

https://twitter.com/johanssonmorgan/status/1412725370449805312
https://www.expressen.se/debatt/moderaterna-narmar-sig-extremhogern/
Moderaterna har inga intressen i sociala frågor.
Citera
Medlem
Observerads avatar
Att vissa här är så lättlurade att ett sådant uttalande är tillräckligt för att vilja ge henne sin röst talar ju återigen för hur naivt folket här i landet är. Hjälplöst trånande efter en offentlig person som vågar uttala sig stötande, till skillnad från alla rädda får i Sverige. Hon är en populist som rider på den invandringskritiska vågen. Alla som inte är gravt efterblivna vet att pendeln börjar svänga åt andra hållet i takt med de växande samhällsproblemen, vilket hon givetvis utnyttjar.

Om man på riktigt tror att politiker helt plötsligt, efter tusentals år, börjar tala sanning och yttra sina egentliga åsikter är man helt jävla dum i huvudet. Att chocka har alltid gett mest publicitet, vilket Ebba och hennes PR-team går all in på.
Senast redigerad av Observerad 2022-04-23 kl. 18:13.
Citera
2022-04-23, 18:13
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag hoppas att du inser att du spelar Ebba rakt i händerna. För det är precis detta som det handlar om: hon vill få fler att rösta på henne genom att göra denna typ av utspel trots att alla vet att hon aldrig någonsin kommer att kunna genomföra det hon yrar om.

Hon må behöva pudla för sitt uttalande, men med alla nyttiga idioter som nu väljer att rösta på KD var det värt det.
Folk säger vad man tycker, eventuell "pudling" är helt ointressant då det endast handlar om PR.

Med Ebba som statsminister hade Sverige varit några hundra lik bättre.
Citera
2022-04-23, 18:13
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av howdie11

Precis de två alternativa förklaringar jag ser. Antingen är hon bara väldigt impulsiv och pratar utan att tänka, eller så är det ett medvetet drag för att locka gamla SD-väljare nu när valrörelsen snart tornar upp sig.
Citera
2022-04-23, 18:15
Medlem
Citat:

Snacka om att högerfolk är enfrågeröstare...
Citera
2022-04-23, 18:15
Medlem
Ebba får min röst. Hon förespråkar analsex då hon tagit den i tvåan av Markoolio och vill se skjutna muslimer.
Citera
2022-04-23, 18:16
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Att vissa här är så lättlurade att ett sådant uttalande är tillräckligt för att vilja ge henne sin röst talar ju återigen för hur naivt folket här i landet är. Hjälplöst trånande efter en offentlig person som vågar uttala sig stötande, till skillnad från alla rädda får i Sverige. Hon är en populist som rider på den invandringskritiska vågen. Alla som inte är gravt efterblivna vet att pendeln börjar svänga åt andra hållet i takt med de växande samhällsproblemen, vilket hon givetvis utnyttjar.

Om man på riktigt tror att politiker helt plötsligt, efter tusentals år, börjar tala sanning och yttra sina egentliga åsikter är man helt jävla dum i huvudet. Att chocka har alltid gett mest publicitet, vilket Ebba och hennes PR-team går all in på.

Använder man ordet "populist" som skällsord så hör man hemma på historiens soptipp.
Att leda politikerna åt rätt håll får knappat ses som något negativt, oavsett om dom gör det frivilligt eller av rädsla.
Citera
2022-04-23, 18:19
Medlem
Ebba Busch har sisu och tänker som en karl (positivt menat). Hon är värd all beundran. En ligist som kastar en stor sten mot en polis med syfte att skada/döda bör bemötas med med skarp eldgivning riktad mot benen. Helt rätt. Ebba har min röst.

Paludan bör tackas av svenska folket för att han att gör det för alla uppenbart vad som håller på hända. Muslimerna i enklaverna är ockupanter som vill skapa egna stater i staten Sverige och på sikt erövra landet. De tror på Jihad och vill se ett Sverige med Sharia. De är i stor utskräckning ekonomiskt parasiter (kriminella och bidragstagare) som föraktar värddjuret de parasiterar på (och som de på lång sikt kommer döda). Svensk feministkommunistvänster är deras allierade i projektet att förstöra det gamla Sverige - kulturnationen - demokratin - rättssamhället. Muslimernas stenar är en krigsförklaring mot svenska folket. De och deras stödtrupper i kommunistvänstern är ett långt större hot mot nationen än Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in