Citat:
Ursprungligen postat av
LightFandango
Är det verkligen ett så himla genomtänkt val? Av konfrontationen att döma så är ju detta just ett sånt fall där det finns egna barn med i ekvationen (och eventuella utredningar). Är det helt självklart att dessa och båda föräldrarna är betjänta av ett (eventuellt) nytt stråkastarljus?
"grymt" kan däremot säkert stämma om man får tro E.84.
Förstår inte alls hur du tänker.
Gå in på aktuella brott här på forumet och leta upp valfri tråd med en "familjepedofil". Ladda ner FUP:en och du har både pedofilens namn och adress. Senast igår startades en tråd om en tafsande man som jobbade inom skolan i Arjeplog. Hans namn gick att läsa ut ganska fort och man hittade på både fru och barn väldigt snabbt på facebook. Ska staten börja censurera dömda peddos namn?
Nej, av vikt är däremot att inte dom som hänger i 2forty2 gruppen på Facebook
inte börjar gå bananas mot anhöriga. Precis som A.87 eller vad hen heter så är tonen Mycket trevligare här inne än på facebook.
Så varför vill vi skapa rebusar kring dessa personer?
Jo för att en person som skrivit ut i chattloggen att han våldtagit sin grannes dotter flera gånger och fortfarande går lös är
inget jag vill som granne eller i närheten av mina barn. Vill heller inte ha han på mitt jobb.
Vill heller inte att han någonsin söker sig till något liknande igen.
Hade det varit nog för Femfinger-Tobbe att prata med Putte & Sara off cam?
Nej det hade det nog inte varit.
Käftsmällen
ska vara hård och det blir den ifall man blottas på dumpen.
Att folk går mot anhöriga är ett helt annat problem än att vi sitter och skriver rebusar.