2022-04-23, 17:27
  #132085
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Precis. Att man inte testar den?

"Dra bort alla trupper från U, inklusive Krim. Avmilitarisera Kaliningrad. Sluta hota och kränga andra länders gränser till sjöss och i luften. Sluta bete er som opålitliga svin."

Då hamnar ju bollen hos Putte. Så länge ryssen har imperialistiska drömmar behövs ju NATO, det borde även en ryss kunna begripa mellan rusen.

Ja, nåt sånt. Personligen hoppas jag inte att vi (eller Finland) går med i NATO, och jag vill optimera förfred så fort som möjligt. Så om jag förhandlade hade jag lagt mig närmare vad ryssen vill uppnå, men naturligtvis utöva press på honom. Exempelvis "Ryssland får Krim. Inget NATO i Ukraina. EU-inträde påbörjas (lång process). Donbass demilitariseras (alla ryska trupper ut, inget DPR). Folkomröstning om 10 år i Donetsk/Luhansk. Fri media och partibildning i Donbass, så det kan bli bra förutsättningar för deras beslut. Sanktioner mot Ryssland hävs, men gigantiska skadestånd för återuppbyggnad av Ukraina."

Eller vad man nu bedömer att ryssen minimalt kan gå med på. Man måste låta folkvalda lägga ribban, förhoppningsvis har de konfidentiella underrättelserapporter om hur kriget går/Rysslands situation krigslogistiskt. Så om det går så kass för Ryssland som västlig propaganda förmedlar så måste de vara tacksamma för en väg ut, och då kan man prova något mitt emellan "din" och "min" modell. Men de kommer aldrig gå med på att släppa Krim i förhandlingar.

Såna här krig brukar av nån anledning vara rätt långa. Kanske man borde vänta och pröva den 2023.
__________________
Senast redigerad av psychicsailor 2022-04-23 kl. 17:30.
Citera
2022-04-23, 17:27
  #132086
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

Tror du också att det är mest fantasier när ryssarna nu snackar om att ta Odessa, hela Ukrainska kusten och skapa landbrygga till Transnistrien?

Vad tror du fantasierna tjänar för syfte?

Skrämmas.Ryssen försöker skrämmas men Odessa är en mycket hårdare nöt än Mariupol.
Citera
2022-04-23, 17:27
  #132087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ryssarna bombar inga humanitära korridorer, det är de ukrainska nazisterna som gör det därför att de tar skydd bakom de civila, använder dem som mänskliga sköldar. Om det finns civila nere under stålverket är det ju bara att släppa ut dem, så blir nazisterna kvar är ensamma. Då vet vi hur det slutar. Nazisterna förintas. Alltså släpper inte Azov ut de civila.
Nazisterna är instängda i stålverket nu,eller hur? Idag skulle det va en korridor öppen i Mariupol, 200 st av invånarna va redo att lämna, den ryska militären hotade att beskjuta dom, så åter igen misslyckades deras försök att komma iväg. Så hur kan nu nazisterna stoppa invånarna att fly när dom är instängda i stålverket???
Sluta sprida dina skitlögner för ingen tror på dom ändå.
Citera
2022-04-23, 17:27
  #132088
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Nu blev Odessa beskjuten med rysk "precisionsteknik". Som vanligt träffade ryssmongoler flera bostadshus och barn dött, inkl 3-månaders bebis. Jag hoppas att Europa/Väst kommer till slut till ett beslut att alla rysråttor som stödjer putler/kriget ska deporteras fr EU till RU...
De hörs bara på nätet. För fega för att stå för sin åsikt irl. Å andra sidan är det nog en ytterst liten skara i Sverige som på riktigt stödjer rysspacken. Många som skriver härinne är ryska troll med översättningsprogram.

Men folk som Moretex mfl som sitter och jublar åt Rysslands invasion anser jag att vi bara ska ställa upp mot en vägg och skjuta skallen av.

Det var säkert massa ukrainska soldater som gömde sig i babyrummet hos 3 månadersbäbisen som dog nyss i Odessa så antar att det var ett legitimt mål för en rysshjärna.
Citera
2022-04-23, 17:28
  #132089
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://twitter.com/AlexKokcharov/status/1517534133622349825
Underbart ifall det är sant.

Något mer om det: https://www.themoscowtimes.com/2022/04/22/5-russian-enlistment-offices-hit-by-arson-attacks-reports-a77454, igår

En begynnande rysk motståndsrörelse kanske :-) Tidigare har det även kommit rapporter om järnvägssabotage i Ryssland (och Vitryssland).
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2022-04-23 kl. 17:30.
Citera
2022-04-23, 17:29
  #132090
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Skrämmas.Ryssen försöker skrämmas men Odessa är en mycket hårdare nöt än Mariupol.
Kanske... men jag tänker mer att ryssarna gör sig till löje eftersom jag inte tror ryssarna har en chans att ta Odessa.
Citera
2022-04-23, 17:30
  #132091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jisses. Tror du att jorden är platt också? Ryssarna har förlorat 22000 soldater på 7 veckor. 850stridsvagnar och 2200pansarfordon. 30% av ryssarnas arme är förinrad. Ryssarna är desperatare än en råtta i en bur ned ormar.

Media ljuger lika mycket nu som under den så kallade pandemin.

Vi fick höra att det var väl beprövade vacciner.

Bara det att studier ser ut att visa att de försvagar immunförsvaret permanent.

Är ju dessutom uppenbart att Moskva har allt att förlora på våldtäkt och mord av civila. Så efterblivna är de inte.

CIA mfl är ej heller efterblivna och vet hur de kan använda media mot Moskva.

Som dagt en bomb med rysk text räcker för att lura de flesta att det var Ryssland som gjorde det.
Citera
2022-04-23, 17:31
  #132092
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

Tror du också att det är mest fantasier när ryssarna nu snackar om att ta Odessa, hela Ukrainska kusten och skapa landbrygga till Transnistrien?

Vad tror du fantasierna tjänar för syfte?

Binda trupper som annars skulle kunna användas andra ställen.
Citera
2022-04-23, 17:31
  #132093
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Förlusterna har minskat drastiskt dom senaste 2-3 veckorna, mesta var runt kiev området (tror jag läst nånstans)

Därav kan vi nog se mer missiler, artilleri etc framöver för att minska förluster av trupper..

Sen kommer snart det snart tvångs rekryteras soldater om förlusterna fortsätter i samma takt

Första april rullande 7 dagar ca 63 förluster om dagen.
Idag 23 April rullande 7 dagar ca 65 förluster om dagen.

Gäller alla typer av fordon/luftfarkoster. Så liknande förluster nu som för tre veckor sedan.

Men i början av kriget när RySSka konvojer mosades så låg förlusterna av fordon på dubbelt upp typ.
Citera
2022-04-23, 17:33
  #132094
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Underbart ifall det är sant.

Något mer om det: https://www.themoscowtimes.com/2022/04/22/5-russian-enlistment-offices-hit-by-arson-attacks-reports-a77454, igår

En begynnande rysk motståndsrörelse kanske :-) Tidigare har det även kommit rapporter om järnvägssabotage i Ryssland (och Vitryssland).

Fast lite "oproffsigt" gjort. Man måste slå sönder glaset först och sen kasta "molotovs", Annars blir det bara lite skador på utsidan.
Citera
2022-04-23, 17:35
  #132095
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Första april rullande 7 dagar ca 63 förluster om dagen.
Idag 23 April rullande 7 dagar ca 65 förluster om dagen.

Gäller alla typer av fordon/luftfarkoster. Så liknande förluster nu som för tre veckor sedan.

Men i början av kriget när RySSka konvojer mosades så låg förlusterna av fordon på dubbelt upp typ.

Sant, menar början av kriget... Tiden går fort!
Citera
2022-04-23, 17:37
  #132096
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Förlusterna har minskat drastiskt dom senaste 2-3 veckorna, mesta var runt kiev området (tror jag läst nånstans)

Därav kan vi nog se mer missiler, artilleri etc framöver för att minska förluster av trupper..

Sen kommer snart det snart tvångs rekryteras soldater om förlusterna fortsätter i samma takt
Ja, det bra för rysk del är att dessa tvångsrekryter inte kommer att finnas i statistiken över döda eller skadade. Lite hur USA gjorde med alla afghaner och legoknektar de anställde under sina krig i mellanöstern som var de som opererade i de hetaste områdena. Sen kan de stolt stoltsera med sina fina siffror som visar på fåtal avlidna ryssar.

Verkar som Ryssland kör samma race där tjetjenerna mest är med för att lära ut vid fronten hur rekryter från folkrepublikerna ska operera vid östfronten. Däremot åkte de på rejält med förluster utanför Kiev vilket kommer pryda ett sorgligt avsnitt i rysk militärhistoria.
__________________
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-23 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in