Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Precis. Ryssen skickade ut fyra ubåtar igår. De kanske kan få upp den på land. Moskva gick ju att få ner under ytan men detta blir nog övermäktigt....
Beskjutning från havet, sen kan marktrupper lugnt knalla in. Hemskt att säga, men det rår inte Ukraina på, och ingen annan där heller.
Då kan dom dessutom dominera luftrummet rätt snart.
Det är väl dessutom så, att ryska flottan inte är lika utsatt för dålig moral som infanteriet. Marktrupper kanske inte ser sina befäl på flera dagar, men officerarna har koll på allt ombord på ett skepp.
Ubåtarna har ju inga små raketer med sig heller, så det lär smälla ordentligt. Fy fan. Det gör blir inget vidare alltså.