2022-04-23, 16:26
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Dom ska ta hela kustremsan fram till Transnistrien (Moldavien)

Odessa just nu

https://t.me/intelslava/26503

https://t.me/intelslava/26504?single

https://t.me/intelslava/26509

https://t.me/intelslava/26512?single
Osar befriende över det där!
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För ambitiöst misstänker jag. Man får samma problem då som med "Kiev-offensiven", dvs logistik. Har heller inte varit något prat om att man bygger upp längst söderut. Det hela skulle ju synas på satellit övervakning.

Fast kusten kan tas från havet.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
För ambitiöst misstänker jag. Man får samma problem då som med "Kiev-offensiven", dvs logistik. Har heller inte varit något prat om att man bygger upp längst söderut. Det hela skulle ju synas på satellit övervakning.

rySSen lyckas ju inte ens med sin nu begränsade offensiv så de behöver börja fundera på vad som händer när deras trupper förlorar sin förmåga att strida?

I den här takten med förluster så kan det inte ta så lång tid
Citera
2022-04-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Rysslands ekonomi kommer att kollapsa i höst, det enda som märks redan nu är deras brist på reservdelar.

Hur skulle den kunna kollapsa? Den ryska statens balansräkning är urstark.

Det är ju snarare Väst som har problem med inte bara reservdelar utan med all form av industriproduktion därför att sanktionerna hindrar ryska råvaror att användas, varför t ex byggbranschen har stora problem. Ryssarna kommer inte ha mer än högst tillfälliga problem, som löses snabbt genom investeringar och produktion med hjälp av de råvaror som redan finns i landet. Svårare blir det för västvärldens imperialister som är beroende av import av dessa råvaror, men de får skylla sig själv. Vill man inte vara vän med Ryssland så blir det problem i ekonomin, vilket vi ju nu ser.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Verkligheten är enkel att se:

Jag hatar inte väst, men konstaterar att västs imperialism är huvudorsaken till de problem vi har i världen och roten till ukrainakonflikten. Det var USA och dess satellitstaters aggressiva intervention i Ukrainas inre angelägenheter som ledde till att den ukrainska demokratin föll 2014. Sedan dess har USA och dess allierade gjort allt för att bygga upp ett hot mot Ryssland i Ukraina. Att Ryssland sedan vidtar ett försvar mot detta hot är både förståeligt och helt i enlighet med internationell rätt.

Väst reagerar sedan irrationellt på Rysslands motdrag, straffar sig själv mer än Ryssland och nu har den pinsamma situationen uppstått att Väst inte riktigt vet hur det skall gå vidare. Skall Väst fortsätta skicka allt tyngre vapen till Kiev och riskera en öppen konflikt med Ryssland som har 6500 kärnvapen riktade mot Väst? Eller skall man ge upp? Troligen ger Väst upp och har samtidigt straffat sig självt ekonomiskt.

Om du vill meddela mig något får du nog skriva ned det, orkar inte se alla möjliga filmer på nätet.
Ukraina får göra vad dom vill med sitt land. Ok? Om dom vill gå med i NATO så får dom göra det. Ryssland har ingen rätt att säga till vad andra länder ska göra eller inte göra.

Vad det är för regim i Ukraina borde inte Ryssland bry sig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Deep state visste givetvis att Moskva skulle triggas att gå in i Ukraina.
Omöjligt! Moskva triggades av Neptun till att gå till botten
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Troligen, jag läste det snabbt här bara..

https://t.me/intelslava/26435?single

Sen har det nämnts har jag för mig i västmedia med att man befarar detta
Citera
2022-04-23, 16:28
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:

Jag hatar inte väst, men konstaterar att västs imperialism är huvudorsaken till de problem vi har i världen och roten till ukrainakonflikten. Det var USA och dess satellitstaters aggressiva intervention i Ukrainas inre angelägenheter som ledde till att den ukrainska demokratin föll 2014. Sedan dess har USA och dess allierade gjort allt för att bygga upp ett hot mot Ryssland i Ukraina. Att Ryssland sedan vidtar ett försvar mot detta hot är både förståeligt och helt i enlighet med internationell rätt.

Väst reagerar sedan irrationellt på Rysslands motdrag, straffar sig själv mer än Ryssland och nu har den pinsamma situationen uppstått att Väst inte riktigt vet hur det skall gå vidare. Skall Väst fortsätta skicka allt tyngre vapen till Kiev och riskera en öppen konflikt med Ryssland som har 6500 kärnvapen riktade mot Väst? Eller skall man ge upp? Troligen ger Väst upp och har samtidigt straffat sig självt ekonomiskt.

Om du vill meddela mig något får du nog skriva ned det, orkar inte se alla möjliga filmer på nätet.

Typisk Sovjetrysk vokabulär, "satellitstater", viljelösa undertryckta stater.

"Intervention" är att skicka hjälp i form av vapen till försvar och ta emot miljoner flyktingar som flytt undan Ondskans Imperium.

Och sedan kommer hotet med kärnvapen. Det enda Ryssland har att erbjuda sina grannar. Kina, med sin auktoritära regim, kan erbjuda hjälp med infrastruktur, industribyggnad och andra välståndsskapande åtgärder.
Ryssland erbjuder utplåning. Ondskans Imperium.
Citera
2022-04-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Idag har Putin skjutit med missiler mot Odessa.

Jag trodde han gett upp Odessa?

Odessa ligger risigt till, hela södern ligger i pipelinen under denna fas i den ryska befrielseoperationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast kusten kan tas från havet.

Precis. Ryssen skickade ut fyra ubåtar igår. De kanske kan få upp den på land. Moskva gick ju att få ner under ytan men detta blir nog övermäktigt....
Citera
Medlem
Citat:

Du har missat Rysslands resa från Kommunism till att bli en kapitalistisk stat med imperialistiska ambitioner... Att invadera ett land för att med militär makt ta politisk och ekonomisk kontroll, det är länge sedan vi hadde något land som visade tendenser på sådant i Europa...

Att leka crybaby och säga att man kände sig hotade av Zelenskyj för att rättfärdiga detta, samtidigt som man sätter ettiketter som knarkare, och marionett på honom... Det är lågt...
Citera
2022-04-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Har man kinesiska delar till den? Frågar därför jag är nyfiken på vad för slags bromsar som ekipaget utrustas med.

Kanske lite vid sidan av. Men om de ska producera bilar blir det iaf utan ABS tydligen. Såg på hemsida för motorintresserade, glömt vilken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in