Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Du är bortom all hjälp och ditt hat mot väst får dig att vägra se verkligheten.
Jag kan bara posta denna länken igen och hoppas att du tar några minuter och informerar dig om läget i Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=MH0xWWSJL00
Verkligheten är enkel att se:
Jag hatar inte väst, men konstaterar att västs imperialism är huvudorsaken till de problem vi har i världen och roten till ukrainakonflikten. Det var USA och dess satellitstaters aggressiva intervention i Ukrainas inre angelägenheter som ledde till att den ukrainska demokratin föll 2014. Sedan dess har USA och dess allierade gjort allt för att bygga upp ett hot mot Ryssland i Ukraina. Att Ryssland sedan vidtar ett försvar mot detta hot är både förståeligt och helt i enlighet med internationell rätt.
Väst reagerar sedan irrationellt på Rysslands motdrag, straffar sig själv mer än Ryssland och nu har den pinsamma situationen uppstått att Väst inte riktigt vet hur det skall gå vidare. Skall Väst fortsätta skicka allt tyngre vapen till Kiev och riskera en öppen konflikt med Ryssland som har 6500 kärnvapen riktade mot Väst? Eller skall man ge upp? Troligen ger Väst upp och har samtidigt straffat sig självt ekonomiskt.
Om du vill meddela mig något får du nog skriva ned det, orkar inte se alla möjliga filmer på nätet.