2022-04-23, 15:17
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Rysk TV visar hur den ryska planen ser ut för att ta baltländerna och Gotland: https://youtu.be/8uSd9RYQH0I

Jesus vad patetiskt.. De kan ju försöka så får de se hur det går
Citera
2022-04-23, 15:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Rysk TV visar hur den ryska planen ser ut för att ta baltländerna och Gotland: https://youtu.be/8uSd9RYQH0I
Har för mig att det klippet är flera år gammalt.
Citera
2022-04-23, 15:18
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
En död och 27 saknade, resten räddade - är vad jag har läst att det ryska försvarsministeriet rapporterat. Detta efter att en eldsvåda brutit ut efter att ammunition smällt. Det är väl också ganska sannolikt den direkta orsaken till dess förlisning.
Tycker du det låter troligt ? det bara råkade börja brinna under kristid. Ett skepp sjunker inte av brand.
Citera
2022-04-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är ganska förvånande att så pass många kallar X för propaganda och avfärdar allt dom har att säga men klarar inte av att göra det samma för Y. Det är ett krig som pågår och både Ryssland och Ukraina bedriver naturligtvis stenhård propaganda för att framställa de själva som goda och motparten som onda. Vad vi vet med säkerhet är att det är Ryssland startade konflikten och att det är Ukraina som försvarar sig själva. Att båda sidorna utför moraliskt tvivelaktiga handlingar under denna konflikten och att båda källor ska tas med ett berg av salt borde även små barn förstå.

För övrigt finns det olika grader av puts och propaganda och vi vet med säkerhet att exempelvis de ukrainska siffrorna rörande förstörd krigsutrustning är betydligt mer träffsäker än den ryska motparten genom att analytiker har gått in och visuellt konfirmerat. Det är ungefär 30% puts från Ukraina i sina uppgifter (eller 30% okonfirmerade fall). Siffrorna Ryssland hävdar gränsar det absurda då de har exempelvis hävdat sig förstört mer utrustning än vad den ukrainska försvarsmakten hade i sitt inventarie när konflikten började när vi talar om flygplan och helikoptrar.

Många fel här.

Ukraina startade konflikten genom att hota Ryssland, vilket är olagligt enligt internationell rätt, varför Ryssland med stöd i artikel 51, FNs charter, startade en militär operation i Ukraina för att undanröja det hot som Ukraina utgjorde.

Du försöker framstå som nån slags medlare i propagandans värld, men kommer lik förbannat att bli ett redskap för västs osakliga propaganda. Ukrainas siffror är bara fantasier. I början av konflikten rapporterade Kiev sjukt höga dödssiffror för den ryska armén, men detta har man slutat med. Varför då? Därför att hade ryssarna fortsatt att dö i den takten, då hade snart Ryssland varit folktomt! Alltså fick man lägga om propagandan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Nej läs vad tråden handlar om du är rolig
Ja tråden handlar väl om Rysslands invasion av Ukraina och konsekvenserna av det för både länderna? Och ett fattigare och mer isolerat psykotiskt Ryssland och ett allt mer respekterat men av krig och invasion förött Ukraina är ju dom hittills kända konsekvenserna av kriget som Putin startade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jesus vad patetiskt.. De kan ju försöka så får de se hur det går

Jag antar att de tror att vi alla är bögknarkarnazifacister och en lätt match.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Tycker faktiskt att programledaren verkar vara full i skratt, men jag kan ha fel.
Tror att den visades i höstas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Hur man röstar i FN har sällan bäring på vad man gör i praktiken då det gäller ekonomiskt utbyte. Ryssland har alltid gett bättre priser till tillförlitliga kunder. Det är helt enkelt en bra affärsidé.

Vill du kolla på hårda fakta, så kolla på Rysslands bytesbalansöverskott och du fattar vilka enorma resurser som Ryssland allokerar för ekonomisk och social utveckling. Det är sådana faktan som gör att rubeln snart är en världsvaluta och är det nått som gör Biden sömnlös är det att alltfler kontrakt på råvaror i världen inte skrivs i dollar, varför Dollarns roll som reservvaluta undermineras.

Ryssland exporterade 2019, ungefär 2k dollar per capita, det är i samma klass som tex. Mongoliet, Botswana, länder med underbar social utveckling för sina medborgare. Exporten är till största delen energi och gruvproduktion. Energi sektorn kommer drabbas hårt, inte bara av sanktionerna, men oxo av den gröna omställningen som kommer krympa behovet av fossil energi i både Kina och Indien.

Och det är ytterst tveksamt att Ryssland långsiktigt kommer klara upprätthålla produktionen i energi och gruvnäringen, då man satt sig i en beroendeställning till väst när det gäller matriel.

Tex. använder Kamaz , cummins diesel motorer, zf växel lådor , å bosch insprutning.

Ryssland med full fart mot planekonomi...
Citera
2022-04-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inte teknologi heller. Tack vare sanktionerna får nu den ryska cancersvulsten förlita sig på 1970/80-tals teknologi. Vad gäller lastbilar så får kan man nu bara producera en modell ifrån 1960-talet.

Slava Ukraini!

Har man kinesiska delar till den? Frågar därför jag är nyfiken på vad för slags bromsar som ekipaget utrustas med.
Citera
2022-04-23, 15:21
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:

Var det inte det klippet som var en parodi över hur väst tror att ett anfall skulle se ut?

Ryska varianten av humor, typ.
Citera
2022-04-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, finns vittnesmål om att det är så de gör (ex Lancasters intervjuer, även andra). Fast den vinkeln är västmedia inte sugna på att täcka just nu. Om ett par år kommer det finnas bättre källor, där du kommer att läsa att jag har rätt. Vi pratade inte bara om fredskorridorer, kolla tillbaka i historiken. Nu orkar jag inte diskutera med dig längre.
Det får du ta med en stor nypa salt, varför tror du t.ex att Landcaster ljuger om sin uppdragsgivare??
Ungefär som om Bert Sundström skulle presentera sig som oberoende, nej om man ljuger på den nivån så har man tappat all trovärdighet I sin rapportering.
Citera
2022-04-23, 15:23
Medlem
När nu Bidens handlers börjar bli desperata så förväntar jag mig ännu större false flag operationer för att världen skall anklaga Ryssarna.

Kärnvapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in