2022-04-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Min fetning

Då hade det naturligtvis bara varit att fortsätta skjuta från polisen.

Ditt snack utmynnar i slutänden till att muslimer skall tillåtas försöka döda poliser utan att polisen stoppar dem med eld för då blir det bara värre nästa gång i muslimernas attacker att försöka döda poliser.
Nej, det slutar i att ett antal bråkmakare hamnar i fängelse och att polisen har de resurser som krävs när fler provokationer tillåts.
Citera
2022-04-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Instämmer i din beskrivning av Paludans retorik.
Men du blandar bort korten - om satiren är slagkraftig och vass borde det väl utmana islamisterna ännu mer än en sjavig gaphals. Ska satir om religion som rondellhundar och Life of Brian tillåtas? Var går gränsen?

Ja satir ska tillåtas i alla riktningar.
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
"Vi har alltså minst hundra skadade poliser, och den stora frågan som borde ställas är: Varför har vi inte minst hundra skadade islamister, hundra skadade kriminella, hundra skadade upprorsmakare?"
"Varför sköt inte polisen skarpt?"
https://sverigesradio.se

Jag avslutar diskussionen här eftersom det är meningslöst.

Och i din sjuka hjärna betyder detta att polisen skall skjuta urskillningslöst, inte att polisen skall freda sig?

Med den fiskmåsnivån på diskussionen kan vi avsluta, men du får nog gå om SFI.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ännu en lågpannad som inte kan skriva på svenska försöker sig på logiska resonemang men kan inte tänka längre än näsan räcker ser jag.
Jag hoppas folk som inte är skrivbordskrigare har en förmåga att förstå konceptet självförsvar.
Men antar att du gillar att få lite gubbkuk i röven och sedan säga "ajabaja fyskäms" för att avleda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Gå tillbaka läs igen så förstår du att jag pratar om polisen och hur det känns skjuta nån osv 😔

Såklart en obehaglig situation vi befinner oss i, som kunde ha undvikits om vi hade haft en mer genomtänkt invandringspolitik. Men lagar är till för att hållas. Försöker man döda en annan människa i ren ilska så får man stå ut med att bli skjuten på fläcken.

Har du röstat på ett av de partier som oaktsamt tagit in tiotusentals extremister och gängkriminella så är det ditt fel att våra poliser nu tvingas hålla fingret på avtryckaren. Vi ”högerextremister” som ni kallar oss har varnat för detta, inte för att vi är rasister och ogillar specifika hudfärger, utan för att vi visste att preciiiiiis detta skulle hända om man inte såg till att sila ut de invandrare som är kapabla till detta våld. Ni har valt att ignorera oss och nu får ni ta skulden för situationen ni skapat.
Citera
2022-04-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var ingen som kastade sten & brandbomber på polisen när gjorde gjorde olaga intrång på Capitolium.
Varför tjatar du om USA hela tiden. Vi pratar om händelser i Sverige.

Att låta stenkastare överleva är ett brott mot darwinismen.

Ok, så att storma sveriges riksdag vore ok?
Citera
2022-04-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, för det är helt olika situationer.

Blattar och negrer försöker medvetet skada poliser över en BOK.

Medans nassestormningar mot styrande samhällsorgan inte ska bemötas med eld?
Citera
2022-04-23, 15:20
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Du förnekar att ord som yttras kan orsaka upplopp?
Är det KD:s partikader som är tillbaka efter lunch? Bakfull redan på lördag middag eller lika korkade som sin partiledare?
har gått igenom dina inlägg i denna tråd och vi verkar vara på samma sida i den stora frågan så det är inte meningsfullt att tjafsa om det här. Du verkar mkt irriterad på "Bjebba" personligen medan jag skiter i henne, hon är bara en värdelös karriärpolitikerfitta som alla de andra. Det är bra att hon finns så att bortskämda medelklasskvinnor har en person på högersidan som är lättare att relatera till på teve än WT-gubbarna i SD. Jag får hoppas att du har lyssnat på hela intervjun iaf.
Citera
2022-04-23, 15:21
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det jag bekymrar mig över är att Ebba har vapenlicens.

Öh?

Kan du utveckla ditt resonemang?

Eller har du otur när du skriver?
Citera
2022-04-23, 15:23
Medlem
Herakleioss avatar
Fokus bör inte vara på att det är medborgare från utsatta områden.

Utan på vilka lagbrott de gör sig skyldiga till och lämpliga åtgärder.

Sverige är en rättsstat och styrs av lagen.
Citera
2022-04-23, 15:24
Medlem
SvenBergmans avatar
Ebba gjorde bort sig ordentligt i TV4 intervjun i morse. Hon backade från det hon sagt istället för att förklara att det är självklart att polisen ska använda sin nödvärnsrätt när man utsätts för mordförsök.

Dessutom bör alla sådana händelser vara anonyma så att inte allmänheten kan ta reda på vem polisen var. Använd nummer på polisen istället för namn vid rättegångar.

Och ja, Ebba har helt rätt- det måste vara tydligt att polisen har ensamrätt till våldskapitalet och bör skjuta mycket oftare.
Citera
2022-04-23, 15:32
Medlem
halaltarzans avatar
Hörde att det där var bland det första de pratade om när jag gick förbi Mynttorget för en dryg timme sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in