2022-04-23, 12:12
Medlem
Min bästa gissning är att ngn försökt att mörda henne och sen göra sig av med kroppen.
Vilken jävla skräckupplevelse.
Det finns nog någon eller några som är nervösa just nu. Hoppas att kvinnan har polisbevakning där hon är.
Citera
2022-04-23, 12:12
Medlem
Märkligt inlägg om en J*han.
"Garpen" skulle kunna syfta på Garpenberg som inte ligger så långt bort.
Hittar bara två J*han där i området som är skriven med kvinna på samma adress. Varav en J*han står som singel på Facebook, men det skulle kunna vara en syster som bor i samma hus då dem delar efternamn.

*O
Citera
2022-04-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Så är det i många fall och de fallen är ändå i Aktuella brott… tills de avskrivs? ”Misstänkt mordbrand” och så vidare.
Exakt,något är riktigt obehagligt här och troligtvis gärningspersoner eller folk som vet i tråden. Var försiktigt!
Citera
2022-04-23, 12:14
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, såg inte bild. Nä, det där var ju tämligen dolt. Tänkte om det var ett gigantisk ett, ett sånt som tjänar som utflyktsmål. Undrar om de suttit och "puffat"
Gissar på hundägare. De åker ofta iväg för att få variation. I områden med lite folk kan man dessutom ha hunden lös.
Citera
2022-04-23, 12:15
Medlem
Jultrollets avatar
Kommentarer om varför inlägg raderats kommer att ge varning för 0.06, kommentera moderatoråtgärd, då de ska tas i PM och inte i tråden! En hel del har delats ut redan.

/Moderator

Citera
2022-04-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Gissar på hundägare. De åker ofta iväg för att få variation. I områden med lite folk kan man dessutom ha hunden lös.

Om det är västra långgruvan det gäller så kan det vara ett generellt intressant område att besöka som utflyktsmål om du har en hund eller är intresserad av UE.
Citera
2022-04-23, 12:42
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Hennes skador var ju anmärkningsvärda.
Avklippta öron och fingrar.

Men sluta.. det var nån tomte som slängde ur sig något liknande men med största sannolikhet var det trollande för att få lite uppmärksamhet, som du nu ger vederbörande...
Troligtvis har hon bara normala skador för nån som ramlat i ett gruvhål.
En intressant faktor i det hela är hur mycket vatten som finns i gruvhålet. Min gissning är att det är vattenyta strax nedanför marknivå så hon har nog bara ramlat nån enstaka meter och sen simmat runt i kallt vatten. Men det är bara min gissning utifrån hur gruvhål brukar se ut. Att det är 25 m djupt kan alltså vara irrelevant.
Citera
2022-04-23, 12:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Hennes skador var ju anmärkningsvärda.
Avklippta öron och fingrar.

Citat:
Påminner om Långshyttanmordet.
Avklippta fingrar och öron är ingen olycka.
Ren tur inte kvinnan hann avlida.
Känns som om något hänt tidigare i trakten.Hotats?
Utsatts tidigare?
Någon som vet eller är i trakten och kan rota? Jäkligt dålig och feg lokal tidning som inte rapporterar mer. Fega för lokala kriminella?
Verkar som om folk här inne vill dölja så helt klart kriminell anknytning.

Du spammar tråden med inlägg som dessa, trots att det inte finns något som tyder på att det skulle stämma. Din enda källa är ett tramsigt inlägg från en användare som inte förefaller ha kännedom om fallet, eller som anger någon källa.

Fortsatta inlägg om lemlästning och annat i samma stil kommer att raderas och varnas om de inte hänvisar till en seriös källa.

/Moderator
Citera
2022-04-23, 12:46
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Av foton att döma firas hon upp till helikoptern i par med en räddare. Ingen bår så vitt jag kan se.

Om det stämmer så vågar man kanske gissa att hon inte är allvarligt skadad? Och i så fall har hon väl knappast fallit hela vägen från toppen?
Citera
2022-04-23, 12:55
Medlem
Frågan är om vägbomarna var öppna eller stängda till området ?
Citera
2022-04-23, 12:57
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Hu😨Var har du hört detta?
Finns ingen källa. Endast ett tramsigt, raderat inlägg.
Citera
2022-04-23, 12:59
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Men sluta.. det var nån tomte som slängde ur sig något liknande men med största sannolikhet var det trollande för att få lite uppmärksamhet, som du nu ger vederbörande...
Troligtvis har hon bara normala skador för nån som ramlat i ett gruvhål.
En intressant faktor i det hela är hur mycket vatten som finns i gruvhålet. Min gissning är att det är vattenyta strax nedanför marknivå så hon har nog bara ramlat nån enstaka meter och sen simmat runt i kallt vatten. Men det är bara min gissning utifrån hur gruvhål brukar se ut. Att det är 25 m djupt kan alltså vara irrelevant.

De skickar nog inte ut och repellerar om kvinnan legat och simmat nära marknivå. Jag uppfattade iaf det som att hon låg ca 20 meter ner under marknivå. Tror alltså inte hålet var vattenfylld.

Stackars kvinna, vilket mirakel att någon gick förbi och hörde. Området/gruvan ska visst ha bra stängsel runt sig. Så detta var nog ingen olycka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in