2022-04-23, 10:38
Medlem
Polisen misstänker brott, 20 meter fall. Vattenfyllt?
Citera
2022-04-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Är inte det det där man kör av till vänster in på en grusväg om man kommer från sälenhållet, kör en bit in o stannar på en grusparkering går en bit och där är ett hus med diverse stenar med info på utanför? Har varit där en gång och det var överraskande mycket folk där, och inget sevärt
Låter skumt
Citera
2022-04-23, 10:41
Medlem
Detta kan inte ligga under olyckor och katastrofer
Citera
2022-04-23, 10:42
Medlem
MrFrisses avatar
Kanske läge att flytta tillbaka till Aktuella brott och kriminalfall nu när både Aftonbladet och Expressen skriver att polisen misstänker brott.

Är det i området blå grottan ligger? Isf är det populärt att vandra i området. I varje fall möter jag ganska mycket vandrare när jag dundrar förbi på cykel.
Citera
2022-04-23, 10:48
Medlem
Jultrollets avatar
Polisen har alltså startat en förundersökning eftersom man inte kan utesluta om kvinnan utsatts för ett brott. Då ges de mer resurser till fallet. Det sker även om det sedan visar sig vara en olycka. Sannolikt har man inte kunnat få fram tillräckliga uppgifter, ännu, från kvinnan för att veta vad som hände.

Tills det framkommer mer uppgifter kommer tråden att ligga kvar i Olyckor och katastrofer. Skulle det visa sig vara ett brott som ligger bakom kommer tråden att flyttas.

/Moderator
Citera
2022-04-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFrisse
Kanske läge att flytta tillbaka till Aktuella brott och kriminalfall nu när både Aftonbladet och Expressen skriver att polisen misstänker brott.

Är det i området blå grottan ligger? Isf är det populärt att vandra i området. I varje fall möter jag ganska mycket vandrare när jag dundrar förbi på cykel.
Påminner om Långshyttanmordet.
Avklippta fingrar och öron är ingen olycka.
Ren tur inte kvinnan hann avlida.
Känns som om något hänt tidigare i trakten.Hotats?
Utsatts tidigare?
Någon som vet eller är i trakten och kan rota? Jäkligt dålig och feg lokal tidning som inte rapporterar mer. Fega för lokala kriminella?
Verkar som om folk här inne vill dölja så helt klart kriminell anknytning.
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-04-23 kl. 11:09.
Citera
2022-04-23, 11:00
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Påminner om Långshyttanmordet.
Avklippta fingrar och öron är ingen olycka.
Ren tur inte kvinnan hann avlida.
Känns som om något hänt tidigare i trakten.
Någon som vet eller är i trakten och kan rota?
Verkar som om folk här inne vill dölja så helt klart kriminell anknytning.

Verkligen tur. Ingen som vet om det finns någon som anmälts försvunnen i området, ev hittades hon innan hon ”blev saknad”?
Undra hur länge hon varit i gruvhålet, ifall det var ett ställe med mycket folk som de stod om tidigare i tråden
Citera
2022-04-23, 11:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Undrar lite över diametern på gruvhålet, någon som vet (på ett ungefär)?
Citera
2022-04-23, 11:12
Medlem
Är en tjej i 30 års åldern försvunnen på missing Peoples sida. Någon mil därifrån. Men kanske inte har något samband alls??
Citera
2022-04-23, 11:16
Medlem
MrFrisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektra1
Är en tjej i 30 års åldern försvunnen på missing Peoples sida. Någon mil därifrån. Men kanske inte har något samband alls??

Hon försvann i Semla området strax utanför Fagersta för ~20 dagar sedan, tveksamt om hon fortfarande skulle vara i livet om hon ramlat ner i en gruva.
Citera
2022-04-23, 11:25
Medlem
Kan ju ha vart annanstans innan hon hamnade där? Har nog fel. Det slog mig bara när jag läste om hittade kvinnan.
Citera
2022-04-23, 11:25
Medlem
MrFrisses avatar
Enl ett inlägg på Bergrum och gruvor på facebook så hittades kvinnan i Västra Långgruvans schakt utav några som råkade gå förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in