2022-04-23, 12:13
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vad har det där med saken att göra?
Demokrati är folkstyre. Väljer folket att staten ska peppra ner aggressiva folkmassor så går det bra att göra så. Oavsett vad du har fått för dig. Så länge det är folket som har bestämt det.
Försök fatta.

Du kanske borde gå om kursen.
Jag har rätt bra betyg, du kanske skulle läsa om kursen i samhällskunskap så du lär dig att det är innebörden och inte bokstavstolkning av ordet som har betydelse. Det är autistiskt att tro att ett ord pga dess direkta betydelse innebär något det inte gör i alla situationer.

Försök själv att fatta att bara för att du fick in en enda sak i huvudet under samhällskunskapen, så har du inte rätt. Jag kan inte ens förstå att du är godkänd, om du nu är det.
Citera
2022-04-23, 12:14
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Angripa poliser är redan olagligt. Men vi har ej dödsstraff i straffskalan.

Dödsstraff? Så nu kallar du polisens lagstadgade skyldighet att avbryta pågående dödligt våld för att utmäta dödsstraff?

Polisen utför sina arbetsuppgifter, där dom bland annat äger rätten - monopolet - att döda människor i syfte att minimera skador och rädda liv. Det är en arbetsuppgift dom är helt ensamma om att kunna utföra. Likadant i alla demokratiska länder. Det är polisen som äger våldsmonopolet, ingen annan.

Dödsstraff utmäts av domare i domstol. Ingen annan. Dock inte i Sverige, tack och lov. Vi ska inte ha dödsstraff i Sverige. Däremot ska vi självklart ha en polismyndighet som har laglig rätt att avbryta pågående dödligt våld. Medelst dödligt våld, om situationen så kräver. För att minimera skador och rädda liv.

Angrip aldrig en polis. Någonsin. Du borde veta nu vartåt vårt samhälle barkar om du ändå väljer att göra det.
Citera
2022-04-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Vadå brutalitet? Polisen säger själva att det var rena mordförsök på polis. Låt inte media lura dig att tro att det var fredliga protester. Mordförsök på 100 poliser ska rendera i att de kriminella skjuts. Så gör alla andra länder förutom sverige som slickar muslimers rövar 24/7.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det var så polisen uppfattade det.
Exakt. Om inte ens polisen får ta till nödvärn när de är ute och gör sitt jobb, vem får då hävda nödvärn?

Islamisterna, kanske? "Han försökte bränna Koranen, jag kunde inte behärska mig inför detta grymma angrepp på oss alla och på Gud".
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Alla kulor var avsedda att träffa. I en folkmassa innebär varje missad kula att den kan träffa någon annan.

Polisen skjuter först varningsskott.
Det betyder i rådande situation att det är dags att avbryta våldsamheterna samt avlägsna sig.

Ignorerar man det finns risken att man skadas eller dödas.

Är man bland stenkastare i de första leden i ett upplopp mot polisen så riskerar man att skadas.
Citera
2022-04-23, 12:17
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Alla: Åååh nej Ebba har blivit pol Pot Hitler Goebbels hon vill mörda invandrare
Ingen: jag vill gärna att Sverige ska tas över lågpannade muslimer som styr landet som ett kalifat och där du får huvudet avhugget och du kritiserar religionen islam , jag älskar muslimer och jag umgås med dom och bor bland dem

Hur ska vi handskas med deras våldsamma uppror? Om det eskalerar så måste man ju skjuta skarpt, men det vill inte svensken förstå för det är ju rasism och stackars oskyldiga utsatta i no go zonerna, de är HELT OSKYLDIGA
Citera
2022-04-23, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det är vad du anser. Du undrar när en politiker ska uttrycka sig då sådant här händer - men också hur mycket denne får uttrycka sig. I egenskap av politiker, inte minst på riksdagsnivå, bör idén kring uttalandet givetvis filtreras och analyseras internt för att säkerställa att uttalandet går i linje med partiets valda mål. Givetvis är en partiledares främsta uppgift att denne ska medla åsikten partiet valt. Hur mycket denne sedan får uttrycka sig bestämmer inte jag, men tydligt är att de som är mer frispråkiga, har dålig impulskontroll och har en tendens att dras till olägenheter vinner mest på att vara fåordiga.

Och du tror på fullaste allvar att det Ebba Busch sa var en groda ifrån hennes sida? Du tror inte att dom har pratat igenom detta inom partiet innan eller? Låt mig upplysa dig om att det är självklart att dom har pratat igenom detta inom partiet innan. Synnerligen ledningen, dom testar vatten just nu för att se om det håller. Och dom har inget att förlora då dom är och dinglar under spärren för att ta sig in.

Allting behöver inte vara spikat i ett politiskt partiprogram för att en partiledare ska kunna yttra sig. Dom har kommit överens om att dom ska vara lite tuffare mot invandringen, alla partierna, så att det är en mer gemensam trupp med SD så att dom kan som en gemensam trupp gå till val och vinna valet. Att KD gör detta utspel är ingen ögonbryns höjare.

Jag ifrågasatte när en politiker får och ska säga något då det det verkade som om att du hade åsikter om vad denne får säga och när denne får säga något.
Citera
2022-04-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vadå brutalitet? Polisen säger själva att det var rena mordförsök på polis. Låt inte media lura dig att tro att det var fredliga protester. Mordförsök på 100 poliser ska rendera i att de kriminella skjuts. Så gör alla andra länder förutom sverige som slickar muslimers rövar 24/7.
Det var förra veckan som polisen sa det.
Nu har det svängt serru och det kryllar av vänsterfolk bland snutarna som förfärad över att en politiker säger åt dem att göra det de ska göra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Och alla stenar var avsedda att döda. Polisen måste kunna skjuta om någon försöker döda honom.

Det vet vi alla. De ville döda, men de ska få en adekvat reaktion som definierar en rättsstat. Vi dödar inte. Vi är inte mördare. Vi låser in mördare, utvisar dem, och återkallar medborgarskap om vi väljer politiker som har förmågan att att se skillnad på rätt och fel.

Jag vill se politiker med ett moraliskt övertag, inte sopor som själva begår brott och som sen ska bestämma över hur kriminalitet ska hanteras, i en värld där man relativiserar Ebba Busch brottslighet med spadarnas logik.

Man väljer lämplig metod, som vattenkanoner, som kyler ner bråkstakarna. En dyblöt täckjacka och våta byxor är ingen höjdare i vårt klimat. Jag vill se en frusen folkmassa gå hem, inte en hög med 100 skjutna islamister. Sen kan polisen gå igenom film och hämta alla bråkstakar och lagföra dem.

Grundproblemet vi har i Sverige, är att folk gör det de kommer undan med. Man ska inte underskatta rejäla straffs avskräckande effekt på brottslingar. Med bonusen att den som är inlåst kan inte begå fler brott.
Citera
Medlem
Citat:
Har det upprättats anmälan om mordförsök? Har åklagare tagit sig an fallen?

Givet att inte en endaste polis ens ådrog sig något som kommer i närheten av livshotande skador är det ett helt bisarrt påstående att polisen under påskhelgen skulle ha utsatts för tusentals mordförsök.

Du verka mer än lovligt oinformerad. Vems ärende går du? Jag föreslår att du läser de delar av polisrapporten som gjorts offentlig. Exempelvis vad SVT tagit del av och som finns på deras hemsida.
Det är inte ok att ha en sån dag på jobbet, även om polisyrket ska ha lite större toleransnivå än oss gnälliga kontorsnissar.
Citera
2022-04-23, 12:21
Medlem
Bra fråga, det enda svar jag kan komma på är att det handlar om etnicitet och religion.
Citera
2022-04-23, 12:21
Medlem
100 poliser stenas halvt till döds och hela sverige står med muslimerna.
"Oh nej, vi ska inte skjuta! Är ni galna nazister? bu-huuh"

Det här landet och folket är helt jävla slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in