2022-04-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hm, VARFÖR skulle polisen slå en järnring runt alla kyrkor på söndag och socialen ta barnen som är där?? För att dom sjöng falskt??

För att det lärs ut en helt sjuk värdegrund där, vilket Ebba bevisar gång på gång.
Citera
2022-04-23, 09:31
Medlem
Det är skrämmande att se hur många här som tycker det är rätt att rösta på (KD) bara för att deras partiledare förespråkar större användning av våld. Jag tycker att alla som tycker så kan fundera över hur de själv uppfattas av andra. Om inte de kanske är personer som om de råkade vara på fel plats vid fel tillfälle skulle bli skjutna om polisen gjorde som Ebba vill.

Självklart ska poliser få försvara sig när så behövs, men det finns ganska många exempel nu på hur våld mot folksamlingar inte leder till något bättre. För vi vill väl inte ha ett skräcksamhälle där man ska gå omkring och vara rädd för att någon polis tycker att man uppför sig illa? I ett läge där man känner sig trängd kan man fatta väldigt dumma beslut, särskilt om man har fått signalen uppifrån att det är okej att skjuta lite hur som helst.

Bra att polisen visar gott omdöme. Vid dessa tillställningar var de uppenbart för få för att kunna få kontroll på situationen och då är det bättre att backa än att gå in med våld och riskera att situationen eskalerar fullständigt okontrollerbart.
Citera
2022-04-23, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Tycker hon har rätt i det där, men även om man skjuter skarpt så betyder det inte att man skjuter ihjäl någon.
Så visst skulle dom ha skjutit för att skada våldsverkarna så dom hade blivit oförmögna att fortsätta, helt klart.
Vi i Sverige har en extremt feg polisledning som styrs av feministiska värderingar, och då blir det så här tyvärr.

Misstänker att vi har det värsta framför oss, så det här var bara en uppvisning av vad dom är kapabla till.

Absolut ligger problemet hos polischeferna som styrs av en regering som är i fritt fall, desperationen på sveavägen är att deras förväntade röster i valet nu beter sig okontrollerat. Vi behöver en RPC som tex Dolph Lundgren, han skulle göra ett bra jobb Rättvis, modig, välutbildad och van vid att använda våld i lagom portioner.
Citera
2022-04-23, 09:40
Medlem
TonyBergmans avatar
Tycker just "Varför sköts det inte skarp?" är ett klantigt uttalande från en politiker som aspirerar på att sitta i regeringen i höst.
Jag håller dock helt med henne. Hade gärna sett varenda en som kasta en sten mot polisen fått en kula i pannan. Hade vart en stor vinst för Sverige.
Men det är polisen som gör bedömningen och just att kritisera varför dom inte sköt skarp(vilket dom t.om gjorde) är som att be om trubbel från media/vänstern.
Högern dominerar på sociala medier men sen när väljarna sitter och kollar SVT och läser MSM så ser dom bara vinklad journalistik om hur "Ebba vill se döda muslimer".
Citera
2022-04-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Absolut ligger problemet hos polischeferna som styrs av en regering som är i fritt fall, desperationen på sveavägen är att deras förväntade röster i valet nu beter sig okontrollerat. Vi behöver en RPC som tex Dolph Lundgren, han skulle göra ett bra jobb Rättvis, modig, välutbildad och van vid att använda våld i lagom portioner.

Trams. Poliserna har mandat att självständigt fatta beslut om när de ska skjuta om de känner sig trängda och situationen kräver det.
Citera
2022-04-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Varför sköt de inte då?
Eftersom sossarna under den stora polismyndighetens omorganisation 2014 sparkade 400 rutinerade polischefer och ersatte dom med sossepolitruker.
De nya ”cheferna” har bara en enda uppgift: Att skydda sossarnas valboskap.
Citera
2022-04-23, 09:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det går alldeles utmärkt, serrö. Vi har så extremt starka yttrandefrihetslagar så vi skyddar en galen dansk som vill bränna en helig skrift i ett utsatt minoritetsområde där många just högaktar den skrift som den galne dansken vill bränna.

Det kallar jag att skydda yttrandefrihet i kvadrat. Fast det som den galne dansken gör har ju inget med yttrandefrihet att göra, det är bara för att söndra och provocera.

Lev gärna i Sverige av idag, som toppar alla listor om yttrandefrihet, sekularism, pressfrihet, you name it!

Han visar att vi har folk här i landet som inte passar att ha i möblerade länder. De bör alltså förpassas från landet.
Citera
2022-04-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Ebba är väl typexemplet på blond korkad bimbo. Så personligen förväntar jag mig inte mycket.
Citera
2022-04-23, 09:45
Medlem
ceyifam2s avatar
Om någon kastar brandbomber mot polisen kommer såklart väldigt få att gråta om terroristen stoppas med några välriktade kulor, men i kaosande folksamlingar som löper amok är risken alltid stor att det spårar ur ännu mer om det börjar skjutas. Ådalen 31 brukar ju dras fram i Sverige, och det kunde gått ännu värre om inte en av demonstranterna blåst eld upphör (han kunde rätt trudelutt), men internationellt finns många exempel.

Jag är oerhört upprörd över att polisen tappade kontrollen (det är ju ett faktum) men några enkla lösningar finns inte.

Jag är en stor vän av att polisen ska kunna lösa sitt uppdrag med ett minimum av våld. Det minimumet kan vara extremt långtgående. Det kan vara en skarp uppmaning, batong, varningsskott, skarpt skott mot torson, men det är ytterst viktigt att inte oskyldiga skadas i samma veva.

Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ebba är väl typexemplet på blond korkad bimbo. Så personligen förväntar jag mig inte mycket.
Vi får väl se hur korkat uttalandet var. Jag hade inte väntat mig ett sådant från SD, då det så uppenbart går över gränsen för vad en politiker kan säga, men vid köksborden ute i landet tror jag väldigt många sagt ungefär samma sak som Ebba.
Citera
Medlem
Problemet är väl snarare att polisen saknar icke-dödliga och effektiva våldsmedel mellan batong och pistol. Vattenkanoner, gummikulor, pepparspray, chockgranater, batongskott etc.

Nästa steg är att använda finkalibriga (.22 LR) prickskyttegevär och skjuta mot benen. Effektivt och utgör mycket mindre risk både för den skjutne och för omgivningen än om man ska använda pistol.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Trams. Poliserna har mandat att självständigt fatta beslut om när de ska skjuta om de känner sig trängda och situationen kräver det.

De hade ju inga problem att skjuta ihjäl en med Downs syndrom som lekte med en leksakspistol, då kan man ju tycka att det inte vore några problem med att sätta en kula i en eller två stenkastande terrorister...
Citera
2022-04-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
För att det lärs ut en helt sjuk värdegrund där, vilket Ebba bevisar gång på gång.

Menar du alltså att polisen också ska omringa moskeer för att dom där inne har en sjuk värdegrund? Polisen har fullt upp med att hantera vansinniga upplopp av rabies galna jihad islamister som går bärsärk på stan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in