2022-04-23, 01:43
Medlem
Hellre 100 skadade poliser till sjukhus, än 100 kriminella upploppsmakare till sjukhus
Polisen ska inte ha våldsmonopol, det ska kriminella muslimer ha.

/MVH miljömupparna och vänstern
Citera
2022-04-23, 01:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Så löd efterkonstruktionen, ja. Eller i alla fall på ett ungefär. Men var det vad hon egentligen tänkte? Nej, det tror jag ej. Denne fule kristdemokrat har uppenbarligen låtit makten, och maktspelet, forma sin vidriga tankevärld lite för mycket. Det blir väl lätt så när man aldrig haft ett riktigt arbete. Utan sitter helst och driver med partikollegor som underhåller idéer om att fly till Norge om kriget kommer hit.

Slaskfarsan ville inte kommentera detta. Hen ville bara kommentera att hen hatar SD, oavsett.

Har du någon kommentar till det här klippet, det är dessutom ett ganska neutralt sådant.

https://youtu.be/u5qkRG-Y16Y
Citera
2022-04-23, 01:47
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag fattar att du hatar sverigedemokrater. Men de är demokrater i grund och botten.

Kommunister, islamister och nazister är det inte.

Har vi nån från SSU som gör en privat attack uppeldad av Morgan och Strandhälls twittranden?

Hatar sossar och moderater också, ta det inte personligt. Alla äckliga kultmedlemmar är äckliga, vare sig röd, brun, svart eller blå.
Citera
2022-04-23, 01:48
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och du hade som väntat inga egna svar på vad som ska göras, men gnäller mer än gärna på andras lösningar. Waste of skin, som man brukar säga.
Mitt förslag är i alla fall mer humant, och inbegriper ej utomrättsliga avrättningar på offentlig plats, där offren till stor del kan vara icke-svenskar som inte hunnit bli byxmyndiga än. Ebba tänker tydligen annorlunda. Du med vad det verkar. Hur kommer det sig? Är det för att du blivit tagen i röven av prästen i kyrkan som barn? Eller för att du lyssnar för mycket på Paludan som gillar att ta barn i röven?
Citera
2022-04-23, 01:50
Medlem
Citat:
Förstår din iver över att få avleda diskussionen till något annat. Är det icke Paludans nutida pedofilskandaler, eller katolska kyrkans övergrepp, så är det en sminkad blondins mördarinstinkter du vill rädda.

Hur går det tycker du? Bra?
Va snackar du om egentligen?
Det är väl självklart att kriminella grupper som använder grovt våld och försöker ha ihjäl poliser är ett stort problem.
Det är inte första gången blåljuspersonal bli påhoppade, ambulanser och brandmän går inte ens säkra
Sen är det väl klart att man inte ska börja skjuta skarpt på folkmassor.
Däremot bör man använda vattenkanoner, elpistol, gummikulor, höga ljud etc.
Polisen behöver mer verktyg så att man faktiskt kan jaga iväg legisterna utan att använda vapen med höga riskfaktorer.

Vidare Paludans så kallade pedofilskandaler är att han suttit på discord med minderåriga och snackat sexistiskt om kvinnor, vad man ska göra med dom osv.
Det är ingen grooming, utan en tönt som snackar skit med ungdomar.

Hur katolska präster kommer in i bilden fattar jag verkligen inte.
Citera
2022-04-23, 01:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det fanns väl dessutom barn där också. Jag tror inte heller att poliser kan skjuta hur som helst om det är stora grupper med människor och det pågår stenkastning etc. Inte så lätt att pricka då och det skapar nog bara ännu mer tumult. Kanske får du en sten på dig samtidigt som du ska trycka av och missar och skjuter istället personen intill så hem dör… alltså det går ju inte att skjuta mot någon viss individ om det är en folkmassa. Dessutom vet du antagligen inte ens vem som nyss kastade något mot dig av alla som står där.

Jag funderade själv igår på detta men nu när jag funderat ett tag förstår jag verkligen att man som polis inte kan använda vapen i en sådan situation.

Ebbas uttalande var ju helt sjukt. Typ som att hon ifrågasatte varför ingen annan var skadad (och tyckte att de borde vara det?) det lät så i varje fall på sättet hon formulerade meningen. Hade hon sagt ”varför använde inte polisen tjänstevapnen om de anfölls med stenkastning?” hade jag inte tyckt det var en så konstig fundering (även om jag ogillar henne och hennes politik). Men nu sa hon ju istället ”varför skadades inte fler våldsverkare?”. Då ifrågasätter hon ju antalet skadade och varför de inte var fler. Vad är det för jävla konstig grej att säga? Det var ju inte problemet. Problemet var ju att poliser blev skadade och det vill man ju undvika. Det löser man inte genom fler skadade våldsverkare….
Vilken sorts förälder tar med sina barn till en demostration som går ut på att häda islam?
Måste var en korkad kvinna, alternativt en islamist. Ingen normal hade tagit med sitt barn till en sådan tillställning, eller ens befunnit sig där själv.

Men du greppar väl efter halmstrån i din kvinnliga argumentation.
Citera
2022-04-23, 01:51
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hatar sossar och moderater också, ta det inte personligt. Alla äckliga kultmedlemmar är äckliga, vare sig röd, brun, svart eller blå.
Du hatar allt eller? Eller finns det nåt du uppskattar politiskt?
Citera
2022-04-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Bra poäng. Det har uppenbarat sig att det för fler och fler politiker råder en pingpong-loop mellan att till exempel hänvisa till sin partisekreterare vad gäller ens handlande i egenskap av privatperson och att exempelvis publikt agera ensamvarg i någon politisk fråga för att sedan möta pekpinnar uppifrån i partiet. Sammanfattat vill jag påstå att en del har större svårigheter att visa att de förstår skillnaden mellan rollen som politiker och privatperson.

Precisera gärna vad i mitt relativt långa inlägg du bemöter.

Så långt inlägg var de inte. Det sista stycken.
Citera
2022-04-23, 01:54
Medlem
Strunta i låtsasmänniskorna!
Citera
2022-04-23, 01:54
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Din oro är noterad. Du verkar förstå jättemycket om islam. Haha. Och visst har jag hört vad Ebba vill. Hon försökte förklara detta i aktuellt studion tidigare, men inget smink i världen kunde få oss att tänka på annat än att hon egentligen är ganska ful och pratar styltigt, och tycks va okej med att polisen ska få skjuta urskillningslöst in i en folkmassa.

Varför är du en mes? Är du månne en blatte eller nagger? Du vill kanske inte att dina landsmän och tillika mörkermän skall skadas eller dö? Naggerlover!
Citera
2022-04-23, 01:55
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vänsterradikalerna är de äckligaste jävla fundamentalistiska hycklarna av alla. De kan verkligen gå över lik för att få sin skitvilja igenom. Håller du inte med om det?
Senast redigerad av Flashsmash 2022-04-23 kl. 01:58.
Citera
2022-04-23, 01:56
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Polisen är de som ska ha våldsmonopol i samhället. Det är för att skydda oss. Vad föreslår du ska göras när polisen uppenbarligen inte längre har det våldsmonopolet? Ska vi bara låta polisen retirera medan olika grupper utövar extremvåld i samhället utan att stoppas? Ska vi stoppa det med saft och bulle?
Dom skyldiga ska såklart identifieras och ställas inför rätta.

Polisen ska upprätthålla lag och ordning, inte använda övervåld. Det är precis som de gått ut och sagt, absolut inte möjligt att skjuta in i folkmassor

Sedan så fungerar inte det som så att kriminella blir snälla av att vi skjuter lite på dem eller spöar upp dem ordentligt. Lika lite som krig upphör av att den andra sidan går till motattack. Problemet alltså att man måste ringa in de skyldiga och avlägsna all möjlighet för fortsatt kriminalitet och det genom att döma dem och hålla dem inlåsta (uppenbarligen klarar inte Sverige och deras föräldrar av dem så inlåsning är det enda alternativet som kvarstår även om det inte förändrar annat än att det frihetsberövar).

Hon var givetvis uppmuntrad av de här högerkommentarerna. Inga religiösa människor ska kunna arbeta som politiker i egenskap av sin religion. Inget parti kan företräda alla inom en religion och de har inte ett skit i riksdag och regering att göra. Kristen. Muslim. Jude. Jag bryr mig inte först när de utger sig för att tala för andra och representera andra. Eller gå emot vårt samhälle genom att driva religiösa partier. Väldigt illa att hon kallar sig kristen och som politiker uttrycker sig på vis svenska kristna inte gör överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in