2022-04-22, 23:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Vad har försvararna av Mariupol med nånting att göra ? Du verkar världsfrånvänd med ett ego stort som titanic.

Jag tycker de som försvarar sitt land och gör det så skickligt förtjänar ett tack, minst. Därav kommentaren om Mariupol. Tänk själv, vi sitter förmodligen ganska varmt och tryggt, och just nu förmodligen trötta men beslutsamma så kämpar försvararna vidare, förmodligen kallt, kanske hungriga, kanske skadade. Men de håller ut, Ryssland kunde inte klå dem. Det är grymt imponerande.
Citera
2022-04-22, 23:59
Medlem
Citat:
Jag är finsk. Inte ryss. Historien får utvisa mitt straff.

Som finne borde du sannerligen hata ryssen...
Citera
2022-04-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall äntligen Frankrike börja axla sitt ansvar ?

Frankrike sender tunge våpen til Ukraina

Franske tjenestepersoner har tidligere stort sett unngått å gå i detalj om landets våpenleveranser til Ukraina. Men fredag kom Macron med mer detaljerte opplysninger.

– Vi sender betydelig mengder utstyr, fra Milan til Caesar til ulike typer våpen, sa Macron med henvisning til panservernmissilene av typen Milan og Caesar-kanoner.

Disse kanonene kan monteres på kjøretøy og har en rekkevidde på opp til 40 kilometer. Fra lørdag vil 40 ukrainske soldater få opplæring i Frankrike i hvordan utstyret skal brukes, ifølge kilder ved presidentens kontor.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/04/22/195841319/frankrike-sender-tunge-vapen-til-ukraina

Eller är det något valfläsk ifrån Maccron, som blir urvattnat efter att vinna valet i helgen..

Och då vacklar tysken istället och vågar inte skicka tunga vapen pga risken....fattar han inte att det är passerat?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag tycker de som försvarar sitt land och gör det så skickligt förtjänar ett tack, minst. Därav kommentaren om Mariupol. Tänk själv, vi sitter förmodligen ganska varmt och tryggt, och just nu förmodligen trötta men beslutsamma så kämpar försvararna vidare, förmodligen kallt, kanske hungriga, kanske skadade. Men de håller ut, Ryssland kunde inte klå dem. Det är grymt imponerande.

Ja, ojoojo! Så synd det är om dessa nazister. Nej, det tycker jag knappast. De ska dö och det kommer de också att göra. Noll pardon med nazister.
Citera
Medlem
Citat:
Vad har försvararna av Mariupol med nånting att göra ? Du verkar världsfrånvänd med ett ego stort som titanic.

Dom har väl sannerligen ett stort symbolvärde vad gäller försvaret mot orcher?
Citera
2022-04-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99

Så! Om ni tycker synd om dem? Varför är det ingen som hjälper dem istället för sitta i Sverige bakom tangetbordet och låtsas att man bryr sig?

Vad hade du tex gjort om din egna familjemedlem befann sig där. Mitt i stridslijen.
Citera
2022-04-23, 00:04
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Ja, ojoojo! Så synd det är om dessa nazister. Nej, det tycker jag knappast. De ska dö och det kommer de också att göra. Noll pardon med nazister.

Azov kan man gilla eller inte, båda synsätt går lika bra. Men nu försvarar de Ukraina från en invasion som stöds av Kadyrov och Assad, två personer som knappast behövs kommenteras ytterligare.

Så ja, de är hjältar i försvaret av Mariupol.

Du gillar inte Wagnergruppen då heller gissar jag.
Citera
2022-04-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Jag hatar inte ryssen men har respekt för densamme! Jag vet hur han tänker!
Citera
2022-04-23, 00:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Men hela Ryssland är ju nazistiskt.

Putin är nazist och fick stöd av kanske 80 % av befolkningen.

Vill du verkligen mörda så många ryssar?
Citera
2022-04-23, 00:05
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench

Alla borde hata ryssen på detta forum.

Själv är jag uppväxt med mardrömmar om ryska kärnvapen och att mamma ska behöva lämna oss och sätta sig på tåget till nåt ställe i norr om ryssen kom, hon var läkare, minns det dokumentet.

Den skräcken de har satt i oss i generationer, som fått oss att spendera enorma pengar på försvar och därmed försakat annat, det ger en viss kampvilja hos oss som känner vid detta...

Sedan lugnade det ned sig några år och vi började fokusera på andra tokiga avarter, men det visade sig ju bara vara för kraftsamling. Ryssarna är som dom alltid varit. Det värsta som finns på denna jord. Ond bråd död, det är i deras genetiska arv.
Senast redigerad av Ravatos 2022-04-23 kl. 00:11.
Citera
2022-04-23, 00:07
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Så! Om ni tycker synd om dem? Varför är det ingen som hjälper dem istället för sitta i Sverige bakom tangetbordet och låtsas att man bryr sig?

Vad hade du tex gjort om din egna familjemedlem befann sig där. Mitt i stridslijen.

Ni? Vilka är "ni"? Jag är jag.

Jag har ingen aning vad jag hade gjort om en familjemedlem befann sig där. Men jag vet att det behövs människor som gör motstånd mot ett angrepp, frihet är inte gratis.
Citera
2022-04-23, 00:07
Medlem
KillPus avatar
Citat:

Ja. NaZister med Z bokstäver, tillika rysskräpet kommer att dö. 30 000 skadedjur är redan avlivade. Hoppas att det blir 50 00 inom kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in