2022-04-22, 23:56
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Klart att polisen inte skjuter när det blir en SÅN HÄR jävla debatt OM polisen ska skjuta eller inte. Den politiserade polisen verkar vara oerhört rädd för att göra något som skadar deras anseende. Att terrorister härjar ritt i våra städer är inte lika viktigt..
Citera
2022-04-22, 23:57
Moderator
Strix m/94s avatar
"Den som tar till svärd skall förgås genom svärd."
(Matt 26:52)

Alldeles utmärkt av Ebba Busch att gå ut hårt i denna fråga. Bra också att hon tryckte till Märta Stenevi i Aktuellt. Det får inte bli så att en våldsam folkmassa vinner över Polisen och över de demokratiskt stiftade lagarna. Här måste Polisen ingripa med all nödvändig stränghet, inklusive eldverkan.

Men, vi ser också de brister som finns i Sverige där Polisen inte på bred front förfogar över vapen med gummikulor och bean bags. Det borde verkligen ha åstadkommits betydligt större skador på islamisterna.

Men, det kommer fler strider...
Citera
2022-04-22, 23:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
100 skadade poliser. Rena undret att ingen polis mördades i tjänsten. Stora materiella skador. Hade polisen tagit kommandot och beskjutit några av upprorsmakarna i början så hade situationen kanske lugnat ned sig och vi sluppit poliser som riskerat sina liv.

Sedan kan skulle kanske polisen haft tillgångar till vattenkanoner, tårgas, gummikulor och sådant, men i nuläget så har myndigheten inte det.

hear! hear! Tar polisen kommando. Skjuter ok inte för att döda direkt. Men fan skjuter! Så kommer bråkmakare backa. Det är liksom varför polisen har våldsmonopol. Det värsta gängen i stan med mest vapen är polisen! Om folk inte tror det längre blir det probs. Vi måste ha poliser som faktiskt skjuter gör saken klar till kriminella. Att om du skadar en polis är det game over för dig.
Citera
2022-04-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CainvsAbel
Just det, och vill du påverka vad som ska röstas på får du engagera dig politiskt och ta striden den vägen.

Japp. Så fungerar det i demokratiska länder som Sverige till skillnad från skendemokratier som Ryssland.
Citera
Medlem
Stones avatar
Polisen såg det nödvändigt att skjuta en pojke med downssyndrom så skjuta skarpt kan de. De sköts i en av kravallerna, gjorde polisen fel som sköt skarpt där och skadade tre som nu är anhållna? Varför ställer ingen journalist den frågan? Polisen skulle naturligtvis skjutit skarpt, försvarat sig själva och sina bilar. Säkerhetsvakten som sköt en demonstrant i Capitol Hill blev väl hyllad av vänstermedia. Polisen där klubbade hej vilt. Då skyddade de politiker. Vad skulle svensk polis göra utanför Rosenbad? Fly eller skydda politikerna? Skulle de då få skjuta skarpt? Antagligen inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag tycker inte det alls, för jag är själv i mitten av samhället. Du nämner att de är "väldigt vinklade" i frågor som:

"Ryssland - Ukraina" - Du tycker att de är för lite på Rysslands sida och för mycket på Ukrainas.
"covid-19" - Du tycker att de för mycket anser att covid-19 är en farlig sjukdom och man borde vaccinera sig.
"Invandring och muslimer i synnerhet" - Behöver inte kommentera men det följer mönstret ovan.

Samtliga är högerextrema åsikter som hänger ihop rätt mycket. Gilla Ryssland, hata vaccinet, hata muslimer och invandrare.

SVT och SR står i mitten och saluför inte denna typ av extrema åsikter.

Dom har inte ställt en endaste kritisk fråga gällande något utav det. Dom kavlar ut ett narrativ som gynnar den politiska makten.
Det är skillnaden mellan att vara marinerad i hjärntvätt och att faktiskt ifrågasätta vad det är som sker och varför.

Jag har aldrig sagt att jag gillar Ryssland, det är bara dina förutfattade meningar som får dig att tro att så är fallet.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag har ju redan ägnat fem sekunder av min tid av att leta upp länkar åt dig så det får räcka. Du verkar ju vara en stolle som inte vill annat än att tjafsa. Vi snackar om Ebbas uttalande här om du inte fattat det. Jag tycker att hon har en poäng med att poliser skulle kunna ge hårt mot hårt och du snackar om jag vet inte vad. Men du vill låta din röst höras och dra bort sakargumenten från frågan.

Ja jag tror vi avslutar just denna lilla meningsväxling här. Du påstod att upploppen var en "världsnyhet" och att jag skulle ha tyckt att upploppen "inte skulle ha rapporterats" utomlands. Inget av detta var i närheten av sant.
Citera
2022-04-23, 00:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Har en teori att positionen som partiledare har gör de ensamma och tappar omdömet, likt Putin och andra. Skillnaden är att det går fortare för vissa. Ebba saknar nog en man att dryfta med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ja jag tror vi avslutar just denna lilla meningsväxling här. Du påstod att upploppen var en "världsnyhet" och att jag skulle ha tyckt att upploppen "inte skulle ha rapporterats" utomlands. Inget av detta var i närheten av sant.

Skickar ännu en länk. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaEgMb/sa-skriver-varldens-medier-om-upploppen
Citera
Medlem
Det känns ändå som att det ”känslomässiga” uttalandet från hennes sida tog sin tid, nästan som att det var ytterst finslipat och utlöstes med en väl inplanerad publicering. Däremot imponerar inte utlandet och på samma gång förvånar det inte heller.

Drar man till med en vild gissning landar svaret på hennes fråga någonstans kring att rättsystemet i Sverige inte bygger på ”öga för öga, tand för tand”. Man läste inte några uttalanden om att hon ansåg sig förtjäna att bli utsatt för förtal efter att hon själv hade begått det. Komiskt.

Sedan kan man även tycka att det bör anses vidrigt att som politiker använda en uppmärksammad och tragisk händelse där en stor mängd personer råkade illa ut - för egen vinning. Det menar många är att gå för långt, men det är snarare en olycklig bugg som hon besitter.

Det handlar främst om en relativt oerfaren politiker som inte riktigt vet när hon när hon bör tala, tiga, synas eller inte synas och det grundar sig i hennes oförmåga att utvärdera åsikts-trender. Hennes medvetna ignorans och omedvetna klumpighet i finrummen och det publika efterliknar mest en orolig, curlad och sönderavlad knähund i en hundgård präglad av mångfald. Det uppträdandet är något hennes följare, in i det sista, kommer att försöka legitimera fram tills dagen då en avgång är det enda accepterade alternativet hon har kvar.
Citera
2022-04-23, 00:02
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Klart att polisen inte skjuter när det blir en SÅN HÄR jävla debatt OM polisen ska skjuta eller inte. Den politiserade polisen verkar vara oerhört rädd för att göra något som skadar deras anseende. Att terrorister härjar ritt i våra städer är inte lika viktigt..

Om polisen verkligen skjuter så plockar babianerna fram sina egna illegalt insmugglade skjutvapen och det blir rena rama Beirut. Muslimer slutar aldrig kriga, när några faller så skickar dom bara fram ett dussin nya. På sätt och vis finns det en tyst överenskommelse mellan polisen och gängen att inte använda skjutvapen.
Citera
2022-04-23, 00:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
hear! hear! Tar polisen kommando. Skjuter ok inte för att döda direkt. Men fan skjuter! Så kommer bråkmakare backa. Det är liksom varför polisen har våldsmonopol. Det värsta gängen i stan med mest vapen är polisen! Om folk inte tror det längre blir det probs. Vi måste ha poliser som faktiskt skjuter gör saken klar till kriminella. Att om du skadar en polis är det game over för dig.

Ja visst är det så. Hade polisen gått in och oskadliggjort några av upprorsmakarna genom skott i benen, så hade situationen förmodligen blivit lugn rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in