2022-04-22, 23:49
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Ebba tycker det är helt rimligt att svensk polis ska skjuta barn som demonstrerar mot en pedofil.
Ok så barnen hade oxå sökt tillstånd att demonstrera?
Citera
2022-04-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Menar du att varje gång det rapporteras något om Sverige i utländsk press så är det en världsnyhet? Det är inte min (och den gängse) definitionen på begreppet.

Ja, typ Estonia, Palme, Anna Lindh, där har vi världsnyheter om Sverige. Det är när hela världspressen tapetserar sina förstasidor om något som hänt kring Sverige. Inte att det går att leta upp artiklar om Sverige.

Nej, jag tycker inte att det är OK att kasta sten för att danskeländet brände en koran och jävlades. Det borde ha framgått i tråden.

Så du tycker att det inte borde rapporterats i Tyskland, USA och England om hur det blev totalt kaos i Sverige under påskhelgen? Såklart det är en världshändelse, övriga världen ser på Sverige som ett tragiskt exempel på hur vi gick som världsledande till att vara bland de sämsta i Europa. Men håll dig till ämnet istället.
Citera
2022-04-22, 23:50
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Dom tonar ner, ger fan i att rapportera om viss saker samt vägrar ställa makthavare mot väggen.
Dom är väldigt vinklade i Ryssland - Ukraina. Samma med covid-19. Definitivt när det kommer till invandring och muslimer i synnerhet.

Är du på din vakt så märker du av sådant här.

Jag tycker inte det alls, för jag är själv i mitten av samhället. Du nämner att de är "väldigt vinklade" i frågor som:

"Ryssland - Ukraina" - Du tycker att de är för lite på Rysslands sida och för mycket på Ukrainas.
"covid-19" - Du tycker att de för mycket anser att covid-19 är en farlig sjukdom och man borde vaccinera sig.
"Invandring och muslimer i synnerhet" - Behöver inte kommentera men det följer mönstret ovan.

Samtliga är högerextrema åsikter som hänger ihop rätt mycket. Gilla Ryssland, hata vaccinet, hata muslimer och invandrare.

SVT och SR står i mitten och saluför inte denna typ av extrema åsikter.
Citera
2022-04-22, 23:51
Medlem
Det kan i det här läget också vara bra att veta att när polisen väl avlossar 1-2 skott skarpt, så springer de 150 andra iväg direkt. Hela platsen är tom på några sekunder.

Menar att det inte blir många skadade utan bara några få.

Jag själv skulle dock helst se polisen får vattenkanoner samt färgampuller att märka de värsta med. När dessa vet de inte kommer undan utan springer runt där med stor färgmärke på sina fina kläder och blir filmade så kan polisen både följa vad just den personen gör och även att andra poliser som kanske kommer närmare våldsmannen någon kvart senare direkt ser vem de ska plocka in.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Så du tycker att det inte borde rapporterats i Tyskland, USA och England om hur det blev totalt kaos i Sverige under påskhelgen? Såklart det är en världshändelse, övriga världen ser på Sverige som ett tragiskt exempel på hur vi gick som världsledande till att vara bland de sämsta i Europa. Men håll dig till ämnet istället.

När har jag skrivit att det inte borde rapporterats? Länka gärna.
Citera
Medlem
Senaste veckan har det varit lite extra lätt att fiska röster.
Citera
2022-04-22, 23:52
Medlem
DeValeras avatar
100 skadade poliser. Rena undret att ingen polis mördades i tjänsten. Stora materiella skador. Hade polisen tagit kommandot och beskjutit några av upprorsmakarna i början så hade situationen kanske lugnat ned sig och vi sluppit poliser som riskerat sina liv.

Sedan kan skulle kanske polisen haft tillgångar till vattenkanoner, tårgas, gummikulor och sådant, men i nuläget så har myndigheten inte det.
Citera
2022-04-22, 23:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Ebba tycker det är helt rimligt att svensk polis ska skjuta barn som demonstrerar mot en pedofil.

Varför kallas personer av manligt kön från MÖ och Västasien för barn ända upp i 40 års åldern?

Hur gammal var Aisha när äktenskapet med islams grundare Muhammed fullbordades? Hur gammal var Muhammed då?
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Håll dig till trådens ämne. Precis som socialdemokrater så undviker du huvudfrågan för att göra dina billiga poänger.
Varför säger du då att han inte gjort något brottsligt. Du kanske skulle lagt till, med bränningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
När har jag skrivit att det inte borde rapporterats? Länka gärna.

Jag har ju redan ägnat fem sekunder av min tid av att leta upp länkar åt dig så det får räcka. Du verkar ju vara en stolle som inte vill annat än att tjafsa. Vi snackar om Ebbas uttalande här om du inte fattat det. Jag tycker att hon har en poäng med att poliser skulle kunna ge hårt mot hårt och du snackar om jag vet inte vad. Men du vill låta din röst höras och dra bort sakargumenten från frågan.
Citera
2022-04-22, 23:55
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Vad är det för droger Ebba går på? Hennes stirrande blick och maniska orerande är verkligen skrämmande. Är det olagliga eller lagliga droger?

- Benso från farbror doktorn
- Amfetamin / kokain
- LSD / svamp
- Alkohol

Tänk om hon är gammalt vinfyllo, som de nerpissade gubbarna utanför ATG-ombudet i min hemstad. Men i så fall skulle hon väl skaka och prata Stockholmsdialekt? Eller om hon dricker Arboga 10,2 eller rent av T-röd. Jag begriper inte det här.
Citera
2022-04-22, 23:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
100 skadade poliser. Rena undret att ingen polis mördades i tjänsten. Stora materiella skador. Hade polisen tagit kommandot och beskjutit några av upprorsmakarna i början så hade situationen kanske lugnat ned sig och vi sluppit poliser som riskerat sina liv.

Sedan kan skulle kanske polisen haft tillgångar till vattenkanoner, tårgas, gummikulor och sådant, men i nuläget så har myndigheten inte det.
Vanliga polisen har inte tillgång till skjutvapen i England kan det finnas en orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in