2022-04-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det stilles også spørsmålstegn til hvorfor TH ringte TEH og ba han komme til S4 etter kl 14, når TH knapt snakket med sønnen da han var der, og heller ikke ville ta TEH med på råd om hva de burde gjøre (TH bare ringte politiet før TEH rakk å komme)
Hvem stiller spørsmålstegn ved dette? Du? Politiet? Andre?

Kanskje TH ba sønnen om å komme for å hente valpen?

Hva vet du om hva de to snakket sammen om?
Citera
Medlem
Skaanseths avatar
Skrive litt om VE kanskje. trenger ikke å bety noe, men det er jo så man må undre.
Han bor i Dalsveien 45. Det ser ut som at det har vært en omregulering av adresser her, så tidligere het det Dalsveien 21. Det som nå er nr.21 het tidligere nr 3. Det som tidligere het 45, heter nå 75.
Uansett, hvis vi ser på bilder på 1881, så drives det med bygging/renovering. Historisk bilde fra 2017 viser at de har revet halve huset som vises på bilder fra tidligere, og så satt opp et nytt, men med en svær sokkel under hele huset. Dette må jo ha kostet mange millioner, kan ikke skjønne noe annet. Hvor kan disse pengene ha kommet fra? Vi vet dette med at AE sluttet å gratulere VE med dagen dette året, 2017.
Hun gratulerte han med dagen hver eneste år før dette.
VE bodde i Sverige, og hadde stilling høyt oppe i Polaris. Bodde vel i Østersund-området, på høyde med Trondheim på kartet.
Kan dette huset være en betaling for noe?
Se på historiske bilder på 1881.no
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De har nå sagt at de har hele hendelsesforløpet klart for seg så...
Mye har blitt foreslått her. Bl.a. robotarm som trykket på knappene på AEs mobil.
Det er jo hva man skal tro, om TH var helt alene, eller om han hadde medhjelpere. Der er jeg fleksibel.

Nå har jeg skummet meg gjennom totalt 6991 sider, og sitter igjen med følgende konklusjon:
•TH er den eneste med motiv, ønske, makt og penger til å planlegge og gjennomføre drapet på sin kone.
•TH har 3 eller 4 svært nære personer som har gitt han falskt alibi og hjulpet han med rigging og fjerning av offeret. Dette er mennesker han har makt over, mentalt og økonomisk, og som han derfor kan stole 100% på.
•Poltiet sitter allerede på sterke bevis og indisier som vil medføre tiltale og rettssak, men de vil først fullføre jobben med kryptosporet for å sikre seg en 100% vunnet sak. Riksadvokatens godvilje i saken tyder på dette.
•Det er mange vitner der ute som vil snakke åpent ut om hva de vet når rettssaken er et faktum, og det finnes nok også noen i nærmeste familie som har mistet troen på TH og hans rolle i saken. Disse vil også stå frem når virkeligheten går opp for dem i hele sin uhyggelig bredde.
•Saken vil ende med domfellelse for drap for TH, og medvirkning til drap for hans nærmeste 3 eller 4 hjelpere. Jeg tipper 21 år for TH, og 10-15 år for medhjelperne.
•Jeg tror forøvrig TH har utført drapet alene hjemme i Sloraveien natt til 31. oktober 2018.
Senast redigerad av Troverdig 2022-04-22 kl. 23:13.
Citera
2022-04-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
•TH er den eneste med motiv, ønske, makt og penger til å planlegge og gjennomføre drapet på sin kone.
Noen tror nok dette. Men så lenge vi ikke vet hvem GM er kan vi heller ikke vite at "ingen andre enn TH" har hatt motiv for å planlegge og å utføre forbrytelsen.
Det finnes flere forskjellige motiv for å utføre slike forbrytelser.
Citera
2022-04-22, 23:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
For min del har det ingenting å si hva som var grunnen, men er vel mest opptatt av at du ikke skal holde på å spre falske påstander, som du har null grunnlag for å komme med.

Den mest åpenbare grunnen til fritak tenker jeg er at han vokste opp i trange kår, på et småbruk med mange søsken og ingen mor.

Det er også interessant at du utelukker alle fysiske ting, fordi han gikk/går på skøyter. Kanskje det skulle bli den nye testen på sesjon? Man kunne droppe test av syn, hørsel, og andre egenskaper.

Jeg må derfor spørre deg igjen. Hvorfor har du bestemt deg for at han fikk fritak på grunn av psykiske problemer?

I det NRK-intervjuet virker det ikke som at han har problemer med verken syn eller hørsel, og det i en alder av 70, så da hadde han vel neppe det i en alder av 17, når han ble innkalt til sesjon..
Jeg ser det ikke som noen åpenbar grunn at han kom fra trange kår. De fleste søsknene var allerede flyttet ut uansett.
At han skulle slippe militæret fordi at det liksom var synd i han, er det det du mener?
De fleste som vokste opp på 50-tallet hadde vel trangere kår enn det man har i dag. Dette var jo før at Norge hadde fått oljepenger.
Citera
2022-04-22, 23:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Nå har jeg skummet meg gjennom totalt 6991 sider, og sitter igjen med følgende konklusjon:
•TH har 3 eller 4 svært nære personer som har gitt han falskt alibi og hjulpet han med rigging og fjerning av offeret. Dette er mennesker han har makt over, mentalt og økonomisk, og som han derfor kan stole 100% på.
•Poltiet sitter allerede på sterke bevis og indisier som vil medføre tiltale og rettssak, men de vil først fullføre jobben med kryptosporet for å sikre seg en 100% vunnet sak. Riksadvokatens godvilje i saken tyder på dette.
•Det er mange vitner der ute som vil snakke åpent ut om hva de vet når rettssaken er et faktum, og det finnes nok også noen i nærmeste familie som har mistet troen på TH og hans rolle i saken. Disse vil også stå frem når virkeligheten går opp for dem i hele sin uhyggelig bredde.
•Saken vil ende med domfellelse for drap for TH, og medvirkning til drap for hans nærmeste 3 eller 4 hjelpere. Jeg tipper 21 år for TH, og 10-15 år for medhjelperne.
•Jeg tror forøvrig TH har utført drapet alene hjemme i Sloraveien natt til 31. oktober 2018.

Må si meg veldig enig her i alt som du skriver her.
Citera
2022-04-22, 23:23
Medlem
Jeg ser den, men når man ser dette i sammenheng med det som har kommet frem underveis i prosessen, er det svært liten sannsynlighet for at kidnapping og hevn utenifra er motivet for denne ugjerningen. Slik jeg vurderer det er det faktisk helt usannsynlig. TH sine løgner, fornektelse og manglende samarbeidsvilje for å løse saken, og finne igjen sin kone, gjør jo ikke akkurat saken bedre for han. Dette kommer han derfor ikke unna.
Citera
2022-04-22, 23:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Noen tror nok dette. Men så lenge vi ikke vet hvem GM er kan vi heller ikke vite at "ingen andre enn TH" har hatt motiv for å planlegge og å utføre forbrytelsen.

Det er nå bare slik at tilfeldighetene har sine begrensninger.
Hun satt å søkte på skilsmisse og leiligheter til leie, hadde sammenbrudd i den foreningen, og så plutselig blir hun bare borte. Når det i tillegg viser seg at ektemannen er en voldelig psykopat, så skjønner man resten. Og så er det dette med alle pengene som TH har.
Citera
2022-04-22, 23:27
Medlem
Citat:

Jeg ser den, men når man ser dette i sammenheng med det som har kommet frem underveis i prosessen, er det svært liten sannsynlighet for at kidnapping og hevn utenifra er motivet for denne ugjerningen. Slik jeg vurderer det er det faktisk helt usannsynlig. TH sine løgner, fornektelse og manglende samarbeidsvilje for å løse saken, og finne igjen sin kone, gjør jo ikke akkurat saken bedre for han. Dette kommer han derfor ikke unna.
Citera
2022-04-22, 23:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Kan svaret være at du er opptatt av å male et bilde som inneholder diverse spekulasjons-detaljer som liksom skal "passe inn" i din fantasi- (eventyr)-hypotese?

Jeg bare legger på plass brikker. Jeg hadde ikke blitt skuffet hvis det skulle vise seg at det ikke var TH som sto bak. Jeg finner rett og slett ingenting som tyder på at TH er uskyldig. Opprinnelig så trodde jeg faktisk at det var en ekte kidnapping, inntil at jeg så at de tok hull på isen.
Når jeg etterhvert så bildet av huset og bilen, så skjønte jeg egentlig allerede da hvilken type person vi hadde med å gjøre. En taskig psykopat.
Jeg har spurt deg tidligere om ting som tyder på THs uskyld, men der finner du ikke noe vettugt svar.
Citera
2022-04-22, 23:28
Medlem
Blir du veldig skuffet Skaanseth, dersom politiet løser saken og det viser seg at GM er noen som du ikke trodde at var GM og dersom det viser seg at TH ikke er innblandet i forbrytelsen? (Jeg skrev dette før jeg rakk å lese ditt svar. Det er bra at du ikke blir skuffet da ).
Citat:
Jeg bare legger på plass brikker. Jeg hadde ikke blitt skuffet hvis det skulle vise seg at det ikke var TH som sto bak. Jeg finner rett og slett ingenting som tyder på at TH er uskyldig.
Jeg har spurt deg tidligere om ting som tyder på THs uskyld, men der finner du ikke noe vettugt svar.
Flere brukere her i diskusjonen har ramset opp mange detaljer som tyder på at TH ikke er skyldig i forbrytelsen. Det er bare for deg å søke opp innleggene i tråden dersom du er interessert.
Senast redigerad av z-z-z 2022-04-22 kl. 23:37.
Citera
2022-04-23, 00:00
Medlem
Citat:
Det er nå bare slik at tilfeldighetene har sine begrensninger.
Hun satt å søkte på skilsmisse og leiligheter til leie, hadde sammenbrudd i den foreningen, og så plutselig blir hun bare borte. Når det i tillegg viser seg at ektemannen er en voldelig psykopat, så skjønner man resten. Og så er det dette med alle pengene som TH har.

Men TH så kanskje tilfeldigvis skilsmissepapiret som AEH hadde fylt ut og som bare hun hadde skrevet under. Lurer på hva TH tenkte i dette øyeblikket at han tilfeldigvis hadde sett noe han ikke ville se ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in