2022-04-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Även om det har du fel..
Tror jag inte. Ditt angrepp vittnar om motsatsen. Du är kanske en svettig artonåring som sitter i mammas källare och tokrunkar?

Vi röda har alltid hatat religion. Vi föredrar vetenskap. Peer reviewed. Jag gillar dock yttrandefrihet också. Paludan sätter ett klockrent finger på ett av vårt samhälles stora problem. Det ska han ha cred för, även om han är politisk motståndare.

Jag vet inte om du är kådis, men kanske tror du att Jesus gick på vatten som skinken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Tagga ner hormonerna lite
Nej men vad ska nu lille Uffe tuffe komma med när allt gott och blandat är taget?
What?Vad yrar du om nu?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Polisen är kritiska för de är för fega för att göra vad som krävs.
Citera
2022-04-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hehe. Här finns en hel del som håller med Ebba.
Kanske kd och SD kan finna varandra.
Fast jag tror inte SD är så militanta som Ebba.
F.ö.
Klart att man som politiker inte kan säga som Ebba. Helt galet. Inte ens Trump skulle kläckt ur sig nåt sånt. Även om han tyckt det.
I ljuset av Ebba Busch drag idag framstår Jimmy Åkesson som rena svärmorsdrömmen.Kan va ett genidrag av alliansen.
Citera
2022-04-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen media är 100 procent neutral. Men det är väl inte du heller?

Det är just därför jag frågar.
Nej jag är nationalist och patriot. Jag är partisk till mitt land och mina landsmäns fördel.
Citera
2022-04-22, 23:33
Medlem
mr.demons avatar
Hon säger det många tänker. Men det är inget hon som politiker borde säga. Har inte hört intervjun. Men kan tänka mig att ord är tagna ur kontext.

Men KD får min röst detta val med. Om jag nu orkar rösta.
Citera
2022-04-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Aftonbladet och CNN står ofta lite för långt utåt vänster tycker jag, medan SVD, GP är ganska långt åt höger.

Om du ger SVT eller SR en ärlig chans (och tvättar bort eventuellt bias) så kommer du att upptäcka att de är extremt neutrala och sakliga och rapporterar om allt på ett mycket intressant och relevant sätt.

Jag läser SVT varje dag och dom är inte ett dugg neutrala.
Du skulle behöva öppna dina ögon, naivitet är inte sexigt.
Citera
2022-04-22, 23:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Ursprungligen postat av Silvret
Av dessa 100 var det endast ett fåtal som fick söka sjukvård. Ingen för något livshotande.

Så att drämma stor sten allt man kan i någons bara huvud är en liknelse som saknar relevans här.
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
”Liknelse”? När det är just det som hänt?
Är du vänsterbliven eller vad är det för fel på dig?
Det Ebba framför är snarare hämnd, då 100 blivit skadade, ska 100 skjutas, vilket sannolikt ger större skador än på de 100 poliserna.

Eländet i Ukraina startade med ca. 100 skjutna dödade oanmälda demonstranter.

Det låter nästan som om hon har det i bakhuvudet, hon vill starta ett inbördeskrig, ingen går vinnande ur ett inbördeskrig, inte en KD.

Om man i stället tänker hon menade att de skulle skjuta för att poliser inte skulle bli skadade, då hade det blivit ramaskri i Sverige och hela världen. Polisstat. Vill hon ha det, hoppas inte det.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag orkade bara googla i fem sekunder men det här kom upp

https://www.svd.se/a/qWgeXm/nyheten-om-upploppen-sprids-over-varlden

Har du nån länk på att vi bara har 0,5 procent muslimer i Sverige nu? Det borde bli ca 50 000

Ja det finns en del nyheter från utlandet och svensk media brukar köra sådana här artiklar när man listar hur vi rapporteras från utlandet (Svensken är lite besatt med detta, hur "utlandet" rapporterar om oss"). Men någon världsnyhet kan man knappast kalla det.

Det är 8% personer med muslimsk bakgrund i Sverige enligt senaste siffrorna. Ca 50000 är troende och medlemmar i något muslimskt förbund. Så ca var 16:e person aktivt troende, skulle tro att denna siffra är ungefär likvärdig vad det gäller "kristna på pappret" (som du och jag) och aktivt troende.
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Saken är att alla efterblivna vänsterjävlar i det här landet är alltid flera år efter.

Saken är att en partitopp i KD aldrig hade sagt så här i april 2010. Då var nämligen KD ett totalt efterblivet PK-parti (vilket man förvisso fortfarande är) men nu efter gängkrig, terroristdåd, våldtäkter och all annan skit som massinvandringen bidragit med på dessa 12 år så har de tvingats ge med sig.

Runt 2015 när den så kallade "flyktingkrisen" kom så höll precis varenda vänsterjävel på att gå bananas över någon fejkbild på en död pojke vid en strand och krävde att hela världen skulle komma hit. Och nu har de tvingats svänga och kan delvis erkänna att de var "naiva" (eller rättare sagt idioter).

Om några år kommer dessa efterblivna idioter också kommit till insikt med att polisen behöver ta hårdare tag och faktiskt använda massa våld för att få slut på skiten med allt arabpack och negrer. Men då är det tyvärr för sent.

Bästa inlägget på länge, precis så är det. Förstår inte hur svenskar kan vara så jävla naiva.
Citera
2022-04-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Polisen är kritiska för de är för fega för att göra vad som krävs.

Dom är strykrädda. Det blir så när man har åkt på pisk i åratal.
Citera
2022-04-22, 23:36
Medlem
Silvrets avatar
Ebba tycker det är helt rimligt att svensk polis ska skjuta barn som demonstrerar mot en pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in