2022-04-22, 22:58
Medlem
Jag tycker hennes uttalande är både korkat och hetsar. Det jag önskade är att poliserna hade haft resurser att reda upp situationen och lagföra buset. Vad menar hon. Ska polisen skjuta skarpt, så det blir krig, skulle det göra situationen bättre? Det är klart jag vill att dom ska stoppas, men det är inget självändamål att dom blir skadade. Skulle det alltså vara bättre med ännu fler skadade.

Poliserna måste vara flera helt enkelt. Tårgas, vattenkanoner och annat, som dämpar kampförmågan absolut och då skulle säkert några av demonstranterna bli skadade, vilket jag struntar i, men något nöje eller självändamål är det inte. Skjuta skarpt är ju ändå galet. Skjuter skarpt gör man om man vet eller tror att dom har handeldvapen inte annars. Hon får det nog hett om öronen ett tag. Få se om hon får vara kvar till valet.
Citera
2022-04-22, 22:58
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Mycket bra uttalande av Ebba! Tyvärr lyssnar folket mer på partiska journalister, verklighetsfrånvända politiker och hjärntvättade poliser. Jag hoppas att Ebba inte backar, är så trött på att politiker pudlar för att influensers och journalister blir kränkta av det dom har sagt.

Våga stå för det du tycker!!
Citera
2022-04-22, 22:59
Medlem
Ebba har ju rätt .
100% Rätt.
Så gör alla andra friska länder.
Varför skall vi vända arslet till och ta emot från sånna som hatar oss.
Mkt bra.
Citera
2022-04-22, 22:59
Medlem
slutaletas avatar
Över 100 skadade poliser och endast ett par gripna och häktade. Klart man inte använde tillräckligt mycket våld för att trycka tillbaka folk och kontrollera händelserna. Polisen valde sen, trots mobilisering och inkallning lediga poliser, att inte slå tillbaka. Givetvis har Ebba rätt i det hon säger, polisen måste försvara sig mot personer som faktiskt är beredda att döda.
Citera
2022-04-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Hur tänkte Busch här? Konsekvenser hade nog varit olyckliga. Vi flesta vet ju att kriminella har vapen, dem hade nog kommit fram blixtsnabbt.
Hade de velat döda poliser hade det inte varit svårt.
Hade hon velat blodbad❓
Pauldan hör ju till AFS kanske hon passar också bättre där än I KD.

Och du passar bäst i V antar jag? Antar att du gillar att bli rövknullad av araber. Om vi vet att kriminella har vapen (oerhört intelligent tänkt förresten) så vill du att polisen backar undan?
Citera
2022-04-22, 23:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Sluta vara en sådan jävla dörrmatta åt invandrarna. Klart hårt skall sättas mot hårt. Staten ska alltid vara starkare.
Är ingen dörrmatta, men hatar Ebba, om jag vore polis skulle jag skjuta henne först av alla. Men skulle aldrig våga.

Men du menar att poliser ska våga skjuta, det är inte som på TV spel om du tror det.
Citera
2022-04-22, 23:02
Medlem
Ja hundra skadade ministrar har vi i alla fall, garanterat ...
Senast redigerad av Robbinist 2022-04-22 kl. 23:33.
Citera
2022-04-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är ingen dörrmatta, men hatar Ebba, om jag vore polis skulle jag skjuta henne först av alla. Men skulle aldrig våga.

Men du menar att poliser ska våga skjuta, det är inte som på TV spel om du tror det.

Du får hellre en sten i huvudet än att avlossa ditt vapen?
Jag hade pepprat ner varenda en. Du ska vara glad att jag inte är polis.
Citera
2022-04-22, 23:03
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
”Det var ej vad som hände”? Allvarligt talat, är du helt pantad?
Vi är på flashback nu så jag utgår från att du sett videoklippen där stenarna haglar och någon rycker upp en bildörr och kastar en gatsten i huvudet på polisen från 1m håll.

Och hur är det med de >100 som blev skadade?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-100-poliser-skadades-i-samband-med-upploppen

Varför är det viktigt för dig att förringa detta?
Du vet ju rimligtvis att du ljuger.

Av dessa 100 var det endast ett fåtal som fick söka sjukvård. Ingen för något livshotande.

Så att drämma stor sten allt man kan i någons bara huvud är en liknelse som saknar relevans här.
Citera
2022-04-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Jag tycker hennes uttalande är både korkat och hetsar. Det jag önskade är att poliserna hade haft resurser att reda upp situationen och lagföra buset. Vad menar hon. Ska polisen skjuta skarpt, så det blir krig, skulle det göra situationen bättre? Det är klart jag vill att dom ska stoppas, men det är inget självändamål att dom blir skadade. Skulle det alltså vara bättre med ännu fler skadade.

Poliserna måste vara flera helt enkelt. Tårgas, vattenkanoner och annat, som dämpar kampförmågan absolut och då skulle säkert några av demonstranterna bli skadade, vilket jag struntar i, men något nöje eller självändamål är det inte. Skjuta skarpt är ju ändå galet. Skjuter skarpt gör man om man vet eller tror att dom har handeldvapen inte annars. Hon får det nog hett om öronen ett tag. Få se om hon får vara kvar till valet.

Men om de inte är fler? Jag håller med dig i det mesta annars. En stor sten är inte så ofarlig som en del här tror. (Nu tror inte jag att du tror det.)
Citera
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men vad fan har han bidragit, vet du något mer om islam än tidigare.

Du suktar efter mer intressanta nyheter, nu får du det inte, tråkigt för dig.

Vad babblar du om?

Det här handlar inte om Paludan utan synliggör den kuturella konflikt inom Sverige och dess skuggsamhälle som muslimsk invandring skapat.

Å ena sidan folk från skamkulturer där varje upplevd provokation skall mötas med våld, annars är man svag.
Å andra sidan västerländsk kultur där det är skamligt och svagt att möta upplevda provokationer med våld.

Paludan må vara en idiot men han synliggör denna konflikt. Om den inte hanteras i tid blir det bara värre fram till ett troligt inbördeskrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Av dessa 100 var det endast ett fåtal som fick söka sjukvård. Ingen för något livshotande.

Så att drämma stor sten allt man kan i någons bara huvud är en liknelse som saknar relevans här.

Det var vad alla försökte.

edit: blir du stenad till döds lever du tills du dör
Senast redigerad av hodde 2022-04-22 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in