2022-04-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Och Morgan som yrar om "massaker" vågade inte ens komma till studion...han når väl inte upp till micken kanske.
Ja och alla som är normalbegåvad förstår precis vad ebba busch menade att polisen borde ha försvarat sitt våldsmonopol

Konstigt nog ska det som är helt självklart nu ifrågasättas av politiker och till och med polisen själva

Helt sjukt med denna relativiseringen i samhället nu måste Rasmus paludan elda ännu fler koraner för att folk ska förstå.
Citera
2022-04-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Var kom ordet lättsamt in?
Jag menar bara att om man flyttar gränsen så kan man skjuta på vilken oliktänkande som helst...och det är väl det vad bänghögern och andra totalitära riktningar önskar?
Finns många exempel på det om man bara rullar tillbaks i historien...

Lättsamt var onödigt inlägg av mig.

Men individer som kastar sten för att skada har jag noll empati för om de blir skadade själva. Med det sagt har jag aldrig sagt att polisen direkt ska gå för nackskott. Men de ska oskadliggöras och omhändertas skyndsamt. Det ska göra ont.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Vi skulle troligtvis ha ett bättre samhälle. Än bättre om de la några kulor på såna som stavar skjuta med skuta.

Lugna ner dig nu...på vilket vis skulle vi ha ett bättre samhälle av att anordna skjutningar av folk som protesterar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vettiga människor tänker inte så sjukt störda tankar som Ebba gör…

Vettiga människor tycker inte att polisen ska få stryk av en massa drägg som inte kan kontrollera sina känslor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Vattenkanoner hade räckt i påskens fall. Har används i extremt många länder under lång tid och jag tror det finns ett fåtal exempel på folk som blivit skadade. Något exempel på dödsoffer finns faktiskt, från Sydkorea.
Jag är ingen expert på vattenkanoner men de måste ju kopplas på en vattenledning. De är alltså stationära på en och samma plats. Hur skulle en vattenkanon kunna hjälpa poliser som rör sig i t ex bilar? Hur ska vattenkanoner kunna hjälpa när en folkmassa rör sig genom en stad och bränner allt eftersom och polisen måste följa efter? Nej det skulle inte ha räckt.

Gummikulor skadar definitivt. Kan göra nån blind. Det ska bli intressant att se vad som händer om polisen utrustas med gummikulor - det kommer bli så mycket bilder i media på ungar med blåmärken efter kulor efter upploppen, och alla var förstås oskyldiga åskådare.

Oavsett vilka vapen man ger polisen blir det problem så länge acceptansen för att låta polisen använda vapen är så låg.
Citera
2022-04-22, 21:36
Medlem
Citat:
Lugna ner dig nu...på vilket vis skulle vi ha ett bättre samhälle av att anordna skjutningar av folk som protesterar?

Varför försöker du förringa stenkastningen som ”protest”?
Citera
2022-04-22, 21:37
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej bara spräckta hjälmar med blod på, och några spräckta skallar. Inget allvarligt.

Nej, det var inte några spräckta skallar.
Citera
2022-04-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Lättsamt var onödigt inlägg av mig.

Men individer som kastar sten för att skada har jag noll empati för om de blir skadade själva. Med det sagt har jag aldrig sagt att polisen direkt ska gå för nackskott. Men de ska oskadliggöras och omhändertas skyndsamt. Det ska göra ont.

Det är ingen som gillar stenkastande idioter, men var hamnar vi om vi bemöter det med dödligt våld?
Citera
2022-04-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är ingen expert på vattenkanoner men de måste ju kopplas på en vattenledning. De är alltså stationära på en och samma plats. Hur skulle en vattenkanon kunna hjälpa poliser som rör sig i t ex bilar? Hur ska vattenkanoner kunna hjälpa när en folkmassa rör sig genom en stad och bränner allt eftersom och polisen måste följa efter? Nej det skulle inte ha räckt.
Suck! Vattenkanoner är ofta mobila!
Citera
2022-04-22, 21:39
Medlem
Citat:

Så du föredrar ett samhälle där blattingar lever rövare och kastar sten på poliser och tar deras polisbussar?

Jag gör inte det. Sånt pack ska faktiskt skjutas.
Citera
Medlem
Sätt Ebba med en minigun och låt henne rensa?
Citera
Medlem
Citat:
Det är ingen som gillar stenkastande idioter, men var hamnar vi om vi bemöter det med dödligt våld?
Våldet och hatet eskalerar precis som tokhögerns incels och incelinor vill…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in