2022-04-22, 21:26
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Tack så mycket, du gjorde just min fredagskväll!

Ärligt talat så framstår hon som i bästa fall normalbegåvad. Och hon skulle säkert platsa som häxa i valfri Disneyfilm, totalt befriad från all empati som hon verkar vara...

Vem menar du skulle vara skickligare av våra politiker?

Men jag håller (som sagt) med om att hon framstår som empatistörd. Men jag tror det mest är en dåligt vald act.
Citera
2022-04-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
EB var pinsammare än vanligt när hon nyss i Aktuellts sändning försökte förklara att hon inte sagt det hon faktiskt sa...

Och Morgan som yrar om "massaker" vågade inte ens komma till studion...han når väl inte upp till micken kanske.
Citera
2022-04-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Finns det någon som överhuvudtaget kommer rösta på KD efter detta? Ja, alltså förutom de ultrakonservativa….

KD har minst röst nu och sedan länge. Jag ser inget negativt med hennes uttalande. Kanske lite svart och vit, men andemeningen står jag helt bakom.
Citera
2022-04-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du kan inte ens uttrycka dig på svenska så det tvivlar jag på.
Tvivla på! Men det jag säger stämmer…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannomagrecord
det gäller att organisera sig i någon slags "klubb" och inte släppa in nån infiltrator - fast fins det så många modiga svenskar??? Det behövs ca 30-40 tusen!

Ta ifrån dem Lets Dance och På Spåret, hota med att få sommarstugan konfiskerad - så har en minst en miljon svenskar som är beredda att lämna soffan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Ja hon har ju inte fel

Sant

Poliser kan vara 2-4 st och försöka få en person lägga ned trästock, kniv, yxa… ändå slutar det ofta med att de skjuter verkanseld och GM dör av skadorna.

Nu när polisen blev fysiskt attackerad, slagna, attackerade med dödligt vapen ..stenar. Fast ändå gjorde de inget tillbaka..??

Jag förstår inte heller ekvationen..?
För just nu verkar det som att ensamma poliser känner ”psykiskt underläge” när 450 maskerade kriminella stenar mot 45 poliser.
Medan 4 poliser känner ”psykiskt övertag” mot ensam gärningsman och vågar skjuta för det känns tryggare.

Lösningen = ge kravallpolisen automatkarbiner eller sätt in andra kriminella som får härja fritt tillbaka dvs köp tjänsten av legoknektar som pepprar rätt in i stenkastarna som anfallit polisen och försökt mörda poliser.

Så ja berättigad fråga..! Varför sköts inga skott???

Edit: är polisen indoktrinerad sedan start på utbildningen och dagligen tvingas titta på Göteborgskravallerna och ett o annat HBTQ evenemang.. inte konstigt att de blir introverta och medgörliga!
Problemet är att kriminella är raka motsatsen och klipper så fort de får chansen.
Även polisen måste få in mer skjutglada psykiskt störda personer .. behövs variation i alla grupperingar.
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2022-04-22 kl. 21:35.
Citera
2022-04-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Att kasta sten med syfte att skada är att vara lite lättsamt oliktänkande?

Var kom ordet lättsamt in?
Jag menar bara att om man flyttar gränsen så kan man skjuta på vilken oliktänkande som helst...och det är väl det vad bänghögern och andra totalitära riktningar önskar?
Finns många exempel på det om man bara rullar tillbaks i historien...
Citera
2022-04-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ni i bänghögern som påstår er älska det fria ordet.
Ska polisen skuta mot oliktänkande varje gång? Vad har vi för samhälle då?

Vi skulle troligtvis ha ett bättre samhälle. Än bättre om de la några kulor på såna som stavar skjuta med skuta.
Citera
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Finns det någon som överhuvudtaget kommer rösta på KD efter detta? Ja, alltså förutom de ultrakonservativa….
KDs röster borde väl öka? Hon sa ju bara vad alla vettiga människor tänker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ta ifrån dem Lets Dance och På Spåret, hota med att få sommarstugan konfiskerad - så har en minst en miljon svenskar som är beredda att lämna soffan.
ja den fege och primitive flyr till enkla nöje för att glömma verkligheten....men den fins kvar och väntar
Citera
Medlem
Citat:
Du menar de få som ändå röstar på AFS eller Nasse Anka partier?Nej..
Citera
2022-04-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
KDs röster borde väl öka? Hon sa ju bara vad alla vettiga människor tänker.
Vettiga människor tänker inte så sjukt störda tankar som Ebba gör…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in