2022-04-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApaNasa
Ja, tänk vad härligt att världen är så svart och vit…

Skulle du helst vilja drunkna eller hoppa ner i en vulkan?

Vad menar du är negativt med 100 skadade stenkastare?
Citera
2022-04-22, 21:19
Medlem
pestloppans avatar
EB var pinsammare än vanligt när hon nyss i Aktuellts sändning försökte förklara att hon inte sagt det hon faktiskt sa...
Citera
2022-04-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Busch är dum i huvudet!

KD är körda…

Kan du utveckla?
Citera
2022-04-22, 21:20
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Läskunnig var du inte heller nä, inte överraskande. Seså ut och kasta lite sten mot polisen, enda du duger till.

Det tog slut på argument snabbt för dig du, van att bara få spy ur dig trams utan att avkrävas att backa upp dem kan jag tro.
Jodå, läskunnig är jag, det är du som skriver så dålig svenska att jag utnyttjade det för att håna dig, och ändå fattar du inte 😂
Jag kastar givetvis inte sten på någon alls, är det det enda du har att komma med…
Citera
2022-04-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Verkligen! Om nu alla islamister, ligister och muslimer tar ALLA POLISRESURSER som finns, både vad gäller skydd och bevakning, som utredningar - och vi skattebetalare ska stå för kalaset och ALDRIG själva få hjälp vid bostadsinbrott, våldsbrott etc. Är inte samhällskontraktet brutet då, om någonsin???

Satan i gatan att vi skattebetalare bara ska svälja svälja svälja, och betala betala betala - dags att ta saken i egna händer. Det som polismyndigheten fruktar ALLRA MEST, mer än på jobbet mördade poliser. Klart vi borde kunna få till en nationell milis, då vår egen rättstat är helt upplöst.
det gäller att organisera sig i någon slags "klubb" och inte släppa in nån infiltrator - fast fins det så många modiga svenskar??? Det behövs ca 30-40 tusen!
Citera
2022-04-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Mitt val är enkelt:
- Noll skadade stenkastare
- Noll skadade poliser
- 100 (eller mer) lagförda stenkastare

Detta skulle ha hänt om polisen haft mer ändamålsenlig utrustning, typ stegringstrappan vattenkanon => tårgas => gummikulor
Tror inte att det skulle bli fler lagförda med den utrustning du nämner. Däremot skulle nog omfattningen av demonstrationen varit betydligt mindre då man skingrat demonstranterna på ett effektivt sätt. Men det skulle knappast hjälpa till att fånga in dom.
Citera
2022-04-22, 21:22
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Det skulle aldrig ha hänt menar du?
Nja tyvärr inte så enkelt.
Polisen har passiviserats till det yttersta

Nej det hade inte hänt om polisen hade haft vattenkanoner.

Varje filmsnutt jag har sett från påskupploppen hade pulvriserats av en sådan här:

https://www.abc.net.au/news/image/10110642-3x2-940x627.jpg
(bild från våldsamt upplopp i Australien)

Svensk polis har inget att ta till, utom att dra tjänstepistolen och skjuta skarpt, vilket är bisarrt på sätt och vis. Vi lever i en modern värld 2022, upplopp kommer att ske tyvärr.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Finns det någon som överhuvudtaget kommer rösta på KD efter detta? Ja, alltså förutom de ultrakonservativa….
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Ebba är en av Sveriges skickligaste politiker.

När hon var KDUare så framställde hon sig som en smart och charmig och genomtänkt.

Nu lajvar hon mean girl from school, republikansk höger-kristen vapen galning och influenser. Funkar givetvis inte alla i Sverige förutom i små grupper av twitter krigare och Hanif Bali-dyrkare.

Hon hade kunnat ta KD till 15%. Nu blir det 5 istället.

Tack så mycket, du gjorde just min fredagskväll!

Ärligt talat så framstår hon som i bästa fall normalbegåvad. Och hon skulle säkert platsa som häxa i valfri Disneyfilm, totalt befriad från all empati som hon verkar vara...
Citera
2022-04-22, 21:24
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur hade invandrarungarna och deras morsor undgått att bli skadade av vattenkanon, tårgas och gummikulor?

Vattenkanoner hade räckt i påskens fall. Har används i extremt många länder under lång tid och jag tror det finns ett fåtal exempel på folk som blivit skadade. Något exempel på dödsoffer finns faktiskt, från Sydkorea.
Citera
2022-04-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Vad menar du är negativt med 100 skadade stenkastare?

Ni i bänghögern som påstår er älska det fria ordet.
Ska polisen skuta mot oliktänkande varje gång? Vad har vi för samhälle då?
Citera
2022-04-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ni i bänghögern som påstår er älska det fria ordet.
Ska polisen skuta mot oliktänkande varje gång? Vad har vi för samhälle då?

Att kasta sten med syfte att skada är att vara lite lättsamt oliktänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in